Asým’ýn Nesli Akif’i Býraktý mý?
(hasan tülüceoðlu) 6 Nisan 2012 |
Yazarlar ve Yapýtlar |
| |
Kurtuluþ mücadelesinde Anadolu’da cami cami gezerek vaazlarýyla kurtuluþ mücadelesini canlandýrýp destekleyen Akif’in Batýya bakýþý, yeni kurulan devlet ideolojisiyle pekte uyuþmuyordu. Bu farklýlýk ömrünün sonuna doðru onu çok sevdiði Anadolu dýþýna zorunlu yöneltmiþ ve vatan topraklarýndan uzakta hayata veda etmiþti. |
|
Kesintisizi Kesmeden Kur’an Dersleri
(hasan tülüceoðlu) 23 Mart 2012 |
Eðitim |
| |
Asýl hedefi Kuran öðrenimini sýnýrlamak olan kesintisiz sekin yýllýk eðitim, farkýnda olunmadan bu ülke gençliðinin eðitim seviyesini yükseltti. Bir düþünün beþ yýllýk eðitim gören gençle sekiz yýllýk eðitim gören bir genç bir olabilir mi? Sanki birileri böyle eðitimli gençlik yetiþmesinden rahatsýz olmuþ gibi. |
|
Dindarlýk Eðitimin Neresinde?
(hasan tülüceoðlu) 8 Mart 2012 |
Toplum ve Birey |
| |
Aslýnda bütün suç, Batýnýn reform ve rönesanslarla bilim devrimi yapýp kimsenin bileðini bükemeyeceði bilim ve teknoloji devi haline gelmesi ve tahrif edilmiþ Hýristiyanlýk-Antik Yunan kaynaklý aþýrý dominant kültürünü dünyaya dayatmasýnda. Yoksa öncelikle biz Müslüman Türkler ile doðu Müslüman halklarýn suçu neydi ki?
|
|
Allah"tan Tanrý"ya, Tanrý"dan Rabbe!
(hasan tülüceoðlu) 26 Ocak 2012 |
Yazarlar ve Yapýtlar |
| |
Rab, Tanrý‘dan farklý olarak Kuran-ý Kerim ve Hadislerde kullanýlýr. Ancak, Allah ismi yerine tekil olarak kesinlikle kullanýlmaz. Kiþiselleþtirilerek kullanýlýr. Yani, Rabbim, Rabbin, Rabbimiz, Rabbiniz, Ey Rabbim, Ey Rabbimiz gibi. Ne Kuran‘da ne Hadislerde salt Rab ifadesini göremezsiniz. Bu Ýncil‘e has bir ifadedir. Ýncilin Türkçe çevirilerinde Tanrý yerine Rab ifadesi kullanýlmýþtýr. Hatta Ýncil çevirilerinin en karakteristik özelliðidir Rab ifadesi.
|
|
Dizisine Bak Toplumunu Anla
(hasan tülüceoðlu) 9 Ocak 2012 |
Toplumsal Olaylar |
| |
Viski ve þampanya, içki içmenin günahlýðý yanýnda bir kültüre özentiyi beraberinde getiriyorsa; yerli diziler, benzerleri yabancý dizilerden daha etkin, içten, alttan ve samimi anlamda tarihi, dini, manevi deðer ve kültürlerimizi daha çok tahrip edip zarar veriyor.
|
|
Kutlama mý, Hýrýstiyanlaþmak mý?
(hasan tülüceoðlu) 30 Aralýk 2011 |
Toplum ve Birey |
| |
Elbet kutlamalara karþý deðiliz. Kutlanýlacak bir þey varsa kendi dini ve kültürel deðerlerimizle gayri meþruluða kaçmadan kutlanmalýdýr. Güçlü batý kültürü tüm dünyaya yýlbaþýný kendi kültür kutlamalarýný dayatarak kutlatýyor. Müslüman toplumlar açýsýndan Müslüman biri olarak bu dayatmada dini sakýncalar görüyorum.
|
|
Komün Krala Aðlamak
(hasan tülüceoðlu) 24 Aralýk 2011 |
Toplumsal Olaylar |
| |
Televizyon spikerinin içten ve samimi, doðallýkla gözyaþlarýna boðulmasý hem gerçekçi hem de inanýlmasý güç bir durum. Argo ifadeyle numara mý yapýyorlar diye insan alternatif olarak düþünebiliyor. Bu aðlamalarýn tamamen gerçek ve kendiliðinden olduðuna inanýyorum.
|
|
Ýktidar, Uçkur ve Huri
(hasan tülüceoðlu) 19 Aralýk 2011 |
Toplumsal Olaylar |
| |
Her insanda olduðu gibi uçkur yada kadýn, adýna ne derseniz deyin dindarlarýn da en büyük zaaflarýndandýr. Yaratýlýþtan gelen bu zaaf huri özlemleriyle de birleþtiðinde dünyada belirli bir maddi imkan, güç ve yetkiye ulaþtýðýnda dindarlarýmýz maalesef cenneti bekleme zahmetinde bulunmuyor. Cennete ulaþtýðýný ve her nimeti tatmanýn artýk hakký olduðunu düþünüyor. Baþta kendi aklýný ikna etmek ve topluma davranýþý makul göstermek için iþi kýlýfýna çok güzel uyduruyor. Hem yazýlý hem de sözlü Ýslam hukuk kaynaklarýmýzda “hile-i þer’iye” uygulamasýnýn varlýðý bu insanlarý daha da cesaretlendirmektedir. Kanunlardan önce geçmiþteki Ýslam hukuk uygulamalarýndaki yanlýþlarýn acilen düzeltilmesi gerektiðini burada özellikle vurguluyorum.
|
|
Geçmiþle Teselli Edilmek
(hasan tülüceoðlu) 1 Aralýk 2011 |
Tarihsel Olaylar |
| |
Üstat Necip Fazýl, “Son Devrin Din Mazlumlarý” adlý eserinde yakýn tarihimizle ilgili daha bir çok konuyu inceler ve açýklýða kavuþturmaya çalýþýr. Dersim olayýnýn dýþýnda þapka devrimiyle ilgili idam edilen Ýskilipli Atýf Hoca, bir saf ve genç subayýn kurban edildiði Menemen olayý, Bediüzzaman Said Nursi ve Süleymancýlar cemaatinin kurucusu Süleyman Efendinin(Süleyman Hilmi Tunahan) mazlumluklarý ayrýntýlý olarak anlatýlýr. |
|
|
|