..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşkın aldı benden beni. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Şevket Başıbüyük




21 Mayıs 2012
Bir Zihniyetin 19 Mayıs Kutlamaları  
Şevket Başıbüyük
Milli Bayramlarımızdan bir olan, bir 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı’nda… 19 Mayıs 2012, Samsun’da… Samsun 19 Mayıs Stadı’ndaki törende… Bir kadın bir erkekle güreşerek 19 Mayıs’ı kutluyormuş…


:ADAH:

Haberi bir arkadaş bana gösterdi.
Hayret dolu bakışlarla gazetelere manşet olan kızıl saçlı, kırmızı şortlu kadının üstündeki mavi şortlu erkeğe bakıyordu.
Ben önce meseleyi çakmadığım için bir kadının bir erkeği sırtladığını sandım. Halisane ve masumane niyetle, -içimden- ‘kim bilir erkek sancılandı, kadın araba bulamayınca erkeğini sırtlayarak hastaneye kavuşturmaya çalışıyor’ şeklinde düşündüm.
“Anadolu kadını işte; vefa ve sadakat böyle olur” şeklinde düşünerek bir iltifat gönderdim içimden bu fotoğrafa.
Sonra alt yazıyı okuyunca meselenin hiç de öyle olmadığını…
İnanmayacaksınız ama, dili sarkmış gibi eğilerek erkeği sırtlayan o kadın meğer o erkeği sırtlamamış.
Koltukaltı kıllarına kadar görünen o kadın, meğer o erkekle güreşiyormuş.
Hem kendi erkeğiyle değil bir başka erkekle bunu yapıyormuş…
Yabancı bir erkekle milyonların gözü önünde, ‘altlı üstlü’ güreşiyorlarmış...
Üstelik bu olay, Milli Bayramlarımızdan bir olan, bir 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı’nda…
19 Mayıs 2012, Samsun’da…
Samsun 19 Mayıs Stadı’ndaki törende…
Bir kadın bir erkekle güreşerek 19 Mayıs’ı kutluyormuş…
Bilmiyorum ama bana biraz tuhaf geldi.
Tuhaf geldi çünkü bir erkek, yabancısı olduğu bir kadınla milyonların gözü önünde ringde güreşmiş(!)
Bizde (Anadolu’da ) olsa olsa bir erkek kendi helaliyle, o da milyonların gözü önünde, ringde değil, yatakta…
Şimdi bir kez daha anladım ki bu bir kültür/zihniyet meselesi…
Meğer 19 Mayıs kutlamalarına getirilen yasağı eleştirmelerinin perde arkasında, böyle erkekli kadınlı özgürce güreşememelerin sancısı yatıyormuş…
Görmek istedikleri bayram meğer bu imiş…
Hançerelerini yırtarcasına: “yasak getireceklermiş, getirmezseniz namertsiniz. Engelleyeceklermiş, engellemezseniz namertsiniz. Biz her türlü baskıya direnmesini bilen, her türlü baskının karşısında özgürce konuşan, bedel ödemek varsa bedelini ödemeye hazır olan bir ruh dünyasına sahibiz.” şeklinde savundukları zihniyet meğer buymuş…
Adam, “bedelini ödemeye hazır olan bir ruh dünyasına…” diyor…
Tekrar o fotoğrafa bakarak onların fotoğrafa yansımış ruh dünyalarını düşünüyorum…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tasalanma Ey Reis!..
Başbakanın Malatya Mitingi
Yalnız Değilsin Reis!
Anneler Günü Safsatası
"Auto Show"
Ey Dünyanın Buzdağları!..
Şiddetin Her Türlüsüne Hayır
Goji Berry
O Hem Ulvi
"Para Veren Altın Bulsun"

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü
Akabe

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.