..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Türkiye Cumhuriyeti'nin temeli kültürdür -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Şevket Başıbüyük




6 Kasım 2012
Suriye"nin İç Yüzü  
Şevket Başıbüyük
Aslında Esad’ın bir zalim olduğunu, her akşam sıcak odalarımızda, bol çeşit sofralarımızda konforumuzu bozan ana haber bültenlerinden de biliyoruz ama… Ama İran’ın rejiminin, bu çağın firavunundan yana tavır almasını hala anlamış değilim. Hele Hasan Nasrullah’ı… Lanet İsrail’le karşı mücadelesiyle zihnimizde büyüttüğümüz, her namaza durduğumuzda gözyaşları içinde kendisine dualar ettiğimiz Seyyid Hasan Nasrullah’ın zalim Başer Esad’ı destekleyeceğini hangi Müslüman düşünebilirdi ki? Doğrusu, insanoğlu çok acayip bir yaratık…


:AEJG:
Adem Özköse’nin penceresinden Suriye’nin iç yüzü..

Ben bu yazıda sizlere Adem Özköse’nin kim olduğunu anlatmayacağım çünkü inanıyorum ki; siz, benden daha çok Adem Özköse’nin kim olduğunu biliyor ve takip ediyorsunuzdur/etmişsinizdir…
Kendisiyle ilk görüşmem1999’larda, Vakit Gazetesi’nde olmuştu. Yani Malatya Başörtüsü meselesi/28 Şubat sürecin en zırzır dönemlerde…
O gün bugündür Adem Özköse’ye karşı kardaşane bir sevgi ve muhabbet duyarak takip ediyorum.
Adem Özköse -kendi ifadesiyle- mesleği gereği İslam ülkelerini adım adım gezmiş ve Müslümanlara karşı derin bir muhabbet duyan bir gazeteci…
İlk tanıştığımda samimiyetine inanmış takvasından dolayı sevmiştim ama son görüşmemizde (İ.H.H Malatya Temciliği’nin, Belediye Konferans Salonunda düzenlediği “Suriye ile Dayanışma gecesi” adlı r programında) Adem Özköse’yi daha bir güzel gördüm. Gerek program öncesi birebir konuşmalarımızda, gerekse programda anlattıkları Suriye esaretindeki izlenim ve yaşadıklarından dehşet etkilendim.
Belki mübalağa gibi gelecek ama ben Adem Özköse’yi dinlediğim akşam, o gece uyuyamadım. O gece sabaha kadar Esad’ın yeraltındaki zindanlarından gezinip durdu ruhum. Kah Adem Özköse oldum, kah Suriye’nin muvahhit ve mücahitler gibi işkenceler gördüm o gece rüyamda.
Adem Özköse’nin zihninden canlandırdığı gibi…
Dünya Müslümanların sessiz sedasız kaldıkları bu ülkede yaşananları Adem Özköse dünyaya duyuracaktı.
Adem Özköse, Suriye’de yaşanılanları dünyaya duyuracaktı ama hiç beklenilmedik iki farklı grup (İran ve Hizbullah) tarafından rehin tutulup Esad’ın yer altı zindanlarındaki işkencecilere teslim edildi...
Gerisini nasıl anlatacağımı bilemiyorum…
Nasıl anlatacağımı bilemiyorum çünkü Suriye’de mesele hiç de bildiğimiz gibi değilmiş…
Yani bir kısım (boş boğazlı) insanların anlattıkları gibi Suriye’deki kıyam, dış mihraklı tetikleme ile olmuş bir hareket değildir. Suriye kıyamı, 82’lerde 40 bin Hama şehit çocuklarının/torunlarının başlattığı bir kıyam…
Adem Özköse’nin anlattıklarına göre; Suriye’de kıyam, iki Müslüman kadının Esad işkencecileri tarafından tutuklanıp saçlarını kazıdıktan sonra evine göndermesiyle başlar her şey…
Bahse konu Müslüman kadınların henüz 12-15 yaşlarındaki çocukların olaydan sonra okul duvarına; “Bu sistem değiştirilmeli” şeklinde duvar yazısı takip eder ve yazı yazan çocuklar yine Esad işkencecileri tarafından tutuklanıp yüzlerinden sigara söndürülerek, vahşice işkenceler edilmesi üzerine Müslüman halk sokağa dökülür…
15 Mart 2011’de Dera’da başlatılan ve tüm Suriye Müslümanlarını kıyama kaldıran bu hareket dünyanın seyirci kalmasıyla hala devam etmektedir.
Bir zamanlar yere-göğe sığdıramadığımız İran’ın iç yüzünü Adem Özköse’den dinledikten sonra tam bir hayal kırıklığını yaşadım.
Aslında Esad’ın bir zalim olduğunu, her akşam sıcak odalarımızda, bol çeşit sofralarımızda konforumuzu bozan ana haber bültenlerinden de biliyoruz ama…
Ama İran’ın rejiminin, bu çağın firavunundan yana tavır almasını hala anlamış değilim.
Hele Hasan Nasrullah’ı…
Lanet İsrail’le karşı mücadelesiyle zihnimizde büyüttüğümüz, her namaza durduğumuzda gözyaşları içinde kendisine dualar ettiğimiz Seyyid Hasan Nasrullah’ın zalim Başer Esad’ı destekleyeceğini hangi Müslüman düşünebilirdi ki?
Doğrusu, insanoğlu çok acayip bir yaratık…
Suriye’de Adem Özköse’yi rehin tutup, Esad’ın işkencecilerine teslim edenlerin; “Seyyid Hasan Nasrullah’ın adamları” olduğunu söylesem…
İnanır mıydınız?
Adem Özköse’den dinlemeseydim ben de inanmayacaktım…
Hangi vicdan ve iz’an kabul eder ki bunu…
Sizleri bilmiyorum ama ben bu olup bitenleri dinledikten sonra bana bir haller oldu…
“Müslüman bildiklerimizin”, Müslüman’lara yaptıklarına bakın hele…
Biz hala Allah’ın rahmetini mi bekliyoruz?
Bu halde mi rahmet tecelli edecek?
Bu duyduklarım karşısında Hz. Musa’nın duasıyla sesleniyorum…
“Ya Rab; içimizdeki beyinsizlerin yüzünden bizleri helak eder misin Allah’ım!” (A’raf Suresi 155.Ayet)



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tasalanma Ey Reis!..
Başbakanın Malatya Mitingi
Yalnız Değilsin Reis!
Anneler Günü Safsatası
"Auto Show"
Ey Dünyanın Buzdağları!..
Şiddetin Her Türlüsüne Hayır
Goji Berry
O Hem Ulvi
"Para Veren Altın Bulsun"

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü
Akabe

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.