..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En büyük mutluluk ve en büyük sıkıntı anlarında sanatçıya gereksinme duyarız. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Şevket Başıbüyük




23 Aralık 2015
Dilini Isırmak…  
Şevket Başıbüyük
Size biraz absürt gelse de sormadan da edemeyeceğim… Kişinin dilini ısırması ne demek? Sordum; kimi; “ihtiyarlıktan”, kimi; “stres”, kimi; “aceleden”, kimi de “bu bir tıbbi uzmanlık sorusu…” şeklinde cevaplar verdi. Elbette ki siz değerli okuyucularımın da kendince makul cevapları olacaktır. Cevabını benimle paylaşmak isteyenler “sbasibuyuk@hotmail.com” elektronik pota adresimden bana ulaşabilirler… Kişinin dilini ısırması ne demek, bilir misiniz? Ben dün akşam yemekte ısırdım da…


:ACHD:
DİLİNİ ISIRMAK…

Size biraz absürt gelse de sormadan da edemeyeceğim…
Kişinin dilini ısırması ne demek?
Sordum; kimi; “ihtiyarlıktan”, kimi; “stres”, kimi; “aceleden”, kimi de “bu bir tıbbi uzmanlık sorusu…” şeklinde cevaplar verdi.
Elbette ki siz değerli okuyucularımın da kendince makul cevapları olacaktır.
Cevabını benimle paylaşmak isteyenler “sbasibuyuk@hotmail.com” elektronik pota adresimden bana ulaşabilirler…
Kişinin dilini ısırması ne demek, bilir misiniz?
Ben dün akşam yemekte ısırdım da…
Öz dilimi, öz dişlerimle ısırdım, anlatabiliyor muyum?
Elbette ki her insanın başına gelebilecek şeyler bunlar ama ben hala hazmedemiyorum.
Çünkü canım acımıştı, o akşamki yemek zehir zıkkım olmuştu bana.
Bir yandan ağzımdaki yarım lokmaları çiğnerken diğer taraftan taze bir kan kokusu…
Merak bu; dil ısırmanın ne olduğu hakkında bir araştırma yapma gereğini duydum…
Hemen sizinle paylaşayım…
Dilini ısırmak: “Yanlışlıkla olur genelde, acının doruklara çıktığı andır. Eğer bir şey yeniyorsa tüm iştah kaçar, yenilen şey zehir olur. Tabi her konuda olduğu gibi anneannemin güzide bir yorumunu da eklemek isterim, ne zaman böyle bir hadise zuhur etse; " et yiyeceksin et, hadi yine iyisin" derdi.”
Dilini ısırmak: “Dilini ısır kız!”
Dilini ısırmak: “Yemek yerken dil ısırıldığında ağzı günde 3 kez demli çayla çalkalamak, acının hafiflemesine ve dil yaralandıysa hızla iyileşmesini sağlar.”
Dilini ısırmak: “Dilini ısırdığınızda o acıyla gıcık kaptığız biri yanınızda gevezelik yapıyorsa öldüresiye vurası gelir insanın.”
Dilini ısırmak: “Eskiler; dili ısırdıktan sonra tatlı yiyeceksin der. Nedendir bilmiyorum. Çok denedim olmadı.”
Dilini ısırmak: “Dün başıma gelen talihsiz şey… Öyle sert bir şekilde ısırmışım ki gözümden yaş geldi zaten sonrasında şişti ve mosmor oldu. İşin kötüsü açım ama bir şey de yiyemiyorum. Acıdan değil korkudan biliyorum ki tekrar ısırılacak orası.”
Dilini ısırmak: “Konuşmadan tatmaya ve yutmaya kadar bir sürü iş yapan dilimiz, kıvır kıvır oynak hareketlerle vazifelerini yerine getirirken, rahat çalışması için tükürük bezleriyle tıpkı bir arabanın motoru gibi yağlanarak hareketleri kolaylaştırılır. Mucize organ dilimiz, bu işleri yerine getirirken dişlerin arasından öyle ustalıkla çalım atarak sıyrılır ki, insan hayrette kalır. Bu ülfeti izale etmek için bazen bir lokmayı çiğnerken dilimizi de ısırırız. O zaman anlaşılır ki, dilimizin çalım atma ustalığı kadar mühim bir fonksiyonu da, dişlerimiz; dilimizi ısırmayarak yerine getirmektedir.”
Dilini ısırmak: “Motor sistem bu modeli izlemekte başarısız olursa, beyin kabuğuna gelen duyu sinyalleri algı sistemini bu başarısızlıktan haberdar eder ve kaslara uygun, düzeltici sinyaller iletir. Bu sinyalizasyonda bir hata veya aksama olursa ne olur? Trafik sinyallerinde hata olduğunda nasıl trafik kazası oluyorsa, bu durumda da çiğneme kazası olur. Yani yanağımızı, dudağımızı veya dilimizi ısırırız. Canımız yanar ve birden bağırırız. İşte tam o an Rabbimiz’i anmak için bir fırsattır ve “Allaaah!” diye bağırırız. Eğer biraz tefekkür edebilirsek, bu yanlış ısırma işini yapmadan ve canımız yanmadan da bu mükemmel çiğneme sistemini bize ihsan eden Kudreti Sonsuz’u hatırlayabilir ve önünde saygı ile eğiliriz.”
Dil ısırmanın ne olduğunu anlatabildim mi?
O halde anlayanlar anlamayanlara anlatsın…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Fetö Evleniyormuş!..
Marko Paşa

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.