Ben bir öğretmen değil, bir uyandırıcıyım. -Robert Frost |
|
||||||||||
|
Kafama bir sürü kavram ve kelimecikler üşüşüyor… At izi it izine karışmış, gidiyor… Ne görsel ne de yazınsal haberler… Hiç biri, hiç biri sarmıyor beni. Mümkün olsa da izlemesem televizyonları, okumasam gazeteleri… Müslüman kimliğim ve serde gazetecilik/yazarlık merak saikıyla söz geçiremiyorum kendi kendime. Kenara çekilip olup bitenlere alakasız kalamıyorum. Siz buna merak diyebilirsiniz ama yalnız merak da değil. Kupkuru bir duygusallık hiç değil. Sorumluluk bilinci olsa gerek… Bir Müslüman’ın sorumluluk bilinciyle olup bitenlere alakasız kalamıyorum. Alakasız kalamıyorum ve her şey beni alakadar ediyor… “Vatan/Milli Şair” unvanlarıyla anılan merhum Mehmet Akif Ersoy üslubuyla haykıracak olursam: “Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem. Biri ecdadıma saldırdı mı, hatta boğarım! ...” -Boğamazsın ki! -Hiç olmazsa yanımdan kovarım. Üç buçuk soysuzun ardından zağarlık yapamam; Hele hak namına haksızlığa ölsem tapamam...” Doğduğumdan beridir, aşığım istiklale; Bana hiç tasmalık etmiş değil altın lale! Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum? Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum! Kanayan bir yara gördüm mü yanar ta ciğerim, Onu dindirmek için kamçı yerim, çifte yerim! Adam aldırmada geç git! , diyemem aldırırım. Çiğnerim, çiğnenirim, hakkı tutar kaldırırım! Zalimin hasmıyım amma severim mazlumu...” Evet, zağarlık yapamam… Kanayan bir yara gördüm mü yanar ta ciğerim… Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem… Güzel memleketim üzerinden oynanan oyunlara… Dâhilî ve haricî bedhahların yaptıklarına… Adam aldırmada, geç git, diyemem aldırırım… “Şüphesiz batıl, yok olmaya mahkûmdur.” Batılın yok olması için; çiğnerim, çiğnenirim, hakkı tutar kaldırırım/kaldırmaya çalışırım… Bu sorumluluk bilinciyle olup bitenlere alakasız kalamam/her şey beni alakadar eder…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |