Bilge kişi her şeye şaşan kişidir. -Andre Gide |
|
||||||||||
|
Yazı tarzımı sizler biliyorsunuz. Emekli olduğum 2010 yılından beri gerek edebiyat sitelerindeki paylaşımlarım gerekse öykü kitabımla sizlerleyim. Bir Öykü Kadar Kısa Bir Roman Kadar Derin Hayatlar, adlı basılı eserimdeki 32 öykünün birkaç tanesi dışında hepsi kurgudur. Hani derler ya; emekli olanlar hemen anılarını yazıyor, diye. Tüm samimiyetimle diyorum ki bende durum farklı. İçindekilerin çoğu hayali ya da çok etkilendiğim gerçek hayat hikayelerinden esinlenerek kaleme aldığım öykülerimden ibaret. Benim başımdan geçmiş tek bir olay örgüsü yok. Bu arada 43 yaşımdayken emekli oldum yani biraz genç emeklilik diyelim buna. Yazılarımda işlediğim konular da güncel olaylar, benim hayata karşı duruşum ve bakış açımla ilgilidir. Gelelim ilk paragrafıma yani Aysel burada acaba ne diyor, kısmına. Anlatayım dilerseniz. Yıllar önce birlikte çalıştığım bir bayan arkadaşım vardı. Bir mesai günü ofise yüzünde tatlı bir gülümsemeyle girdi. Hayırdır, dedim merakla. Başladı anlatmaya. Anneannesi sabah uyanıp mutsuz bir ifadeyle ev ahalisine gece hayatının berbat olduğunu söylemiş. Herkes bıyık altı gülmüş nasıl yani, diye. Meğerse gece yastığa başına koyunca boynu, sırt üstü yatınca beli, yana dönünce omuzları, yüzükoyun yatınca da midesi ağrıyormuş. Rahat yatamayınca kalkıp evin içinde geziniyormuş bu defa da dizleri ağrıyormuş. İlaç içip tesirini göstermesini bekleyip sonra tekrar uyumaya çalışıyormuş. Yorgun, uykusuz, bitkin, asabi bir şekilde yeni güne başlayınca da bu cümle dökülüvermiş ağzından. Geçtiğimiz aylarda ben de bir sağlık sorunu yaşadım. Bütün ışıklar sönükken, insanlar mışıl uyurken ağrı, sızı içinde evin içinde dolanmak meğer ne korkunç bir şeymiş. Aklıma hep arkadaşımın anneannesinin rahatsızlığını ifade ediş şekli geldi. İnsan yaşamadan anlayamıyormuş bazı şeyleri. O zaman güldüğüm için inanın çok utandım. Yazımı şöyle noktalamak istiyorum izninizle: "Hayatınızın gündüzü de gecesi de harika ötesi geçsin. Sağlıklı, mutlu, güzel günler diliyorum hepinize". Sevgiler.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Aysel AKSÜMER , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |