Öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı, yetmişinde bile mesela zeytin dikeceksin. -Nâzım Hikmet |
|
||||||||||
|
Bir bakkala girdim, büyük boy Cola Turka sordum. Bakkal öyle talep var ki yetişemiyoruz dedi. Neden olarak bütün insanlarımızda bir amerikan karşıtlığının varlığını da vurguladı. Dikkat ediyorsanız büyük marketlerde Cola Turka satılmıyor. Yalnız Pepsi ve Coca Cola var. Burger King Coca Cola, Mc Donald's Pepsi satar. Bunlara dikkat edince kurulu tezgahın ne boyutlarda olduğu daha iyi anlaşılıyor. Sonuç olarak Ülker de para kazanmaya çalışan bir firma. İstiyecekler tabi. Ancak ne olursa olsun artık kolaya harcadığım paranın Türkiye'de kalacağını bilmek, öyle değilse bile çoğunlukta bu bilincin oluşmaya başladığını görmek beni sevindiriyor. Bu insanın kendi kendine uygulayacağı bir disiplin sorunudur. Sanıyor musunuz ki Amerikalılar veya diğerleri bunu kendilerine uygulamıyorlar? Ellerinden gelse bütün yiyeceklerini yanlarında taşıyacaklar ama artık gerek yok, çünkü kendi ülkelerinin fast food restoranlaır bütün dünyayı sarmış durumda. Bilmelisiniz ki buralardan aldığınız bir yiyeceğe bir gün ödediğiniz para başka bir gün daha fazla olacak. Çünkü paranın bir bölümü bir daha dönmemek üzere Türkiye sınırları dışına çıkacak. Diyorlar ki bu firmalar eleman çalıştırıyor, istihdam yaratıyor, Türk sığırlarını, Türk sularını kullanıyor. Evet ancak bunlar toplandığında harcamanın yalnız bir bölümünü oluşturur. Türkiye dışına çıkan ve geri dönmeyecek olan para elde edilen kârdır. Siz o parayı başka bir yolla kazanamadığınız için daha sonra alacağınız yiyecek daha pahalıya gelir. Bunun sonu habire çalışmak fakat bir türlü rahata kavuşamamaktır. İşte sömürü denen şey. Hem de yediğimiz içtiğimiz şeyler üzerinden.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mehmet Sinan Gür, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |