..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En tatlı sevinçler, en hiddetli kederler sevgidedir. -Pearl Bailey
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Adem KALINSAZ




5 Mart 2008
İçki Sahte, Ölüm Gerçek  
Adem KALINSAZ
Sarhoş tiplemelerinin en güzel örneklerini bize kahkaha attırırken düşündüren Levent Kırca sergilemektedir. Tipi zaten rolünün adamı olduğunu göstermektedir. Bir de işin içinde tiyatroculuk olunca rol için bulunmaz kaftan olmaktadır.


:CADC:
Zehir çabuk öldürür,
İçkiler yavaş yavaş.
Kimi zehir öldürür,
Kimi gözden döker yaş.
Sofrada tek içkiye
Yer ayırma arkadaş!
(M. Necati ÖNGAY)
***
Sarhoş tiplemelerinin en güzel örneklerini bize kahkaha attırırken düşündüren Levent Kırca sergilemektedir. Tipi zaten rolünün adamı olduğunu göstermektedir. Bir de işin içinde tiyatroculuk olunca rol için bulunmaz kaftan olmaktadır.
Sokaklar Levent Kırca tiplemeleri ile dolup taşıyor desek bilmem abartmış mı oluruz? Gündüz vakti için belki ama ya gece… Konya için belki ama ya Antalya, Bodrum, Tarabya… Gündüz belki ama ya gece parklar…
Ailecek şöyle temmuz sıcağında gece mehtabın aydınlığında bir parkta serinleme arzusu taşırsanız, ne güzel bir arzu ve ne güzel bir eylem fikrinin beyinlerinizi coşturacağı kaç adet park yeri sayabilirsiniz ki?
Ah güzel Türkiye’m…
Ah güzel memleketimin güzel insanları…
Ah Levent Kırca…
İçki toplumsal bir vakıadır ki, trafik kazalarına verdiği sebebiyetten dolayı masum ocakların da sönmesine neden olmaktadır.
İçki toplumsal bir vakıadır ki, cemiyetteki aile mutluluğunu mateme dönüştürmekte çok mahirdir.
“İçki kötülüklerin anasıdır.”
“Efendim ben az içiyorum, bir şey olmaz” zihniyeti mantığın tersten çalıştığının ya da çalışmadığının göstergesidir.
Yeşilay derneğinin internet sitesindeki (www.yesilay.org.tr) bilgilere göre içkinin zarar vermediği organ yok gibi. Kalp, karaciğer, böbrek, mide, bağırsaklar, sinir sistemi…
Bu sitede “İçkinin akla zararları” başlığı altında şu bilgiler verilmekte:
“İçki akıl ve hafızayı zaafa uğratır. Kıskançlıklar ve unutkanlık meydana getirir. İrade kuvvetini azaltır, ne yaptığını - ne söylediğini bilmez bir hale getirir. İçki beyni uyuşturur, yürümekte zorluk çekilir, kol ve bacak çekilmelerine, yüz ifadesinde bozukluklara sebebiyet verir. İnsan, irade ve dengesini kaybeder.”
İçkinin bir de dini boyutu vardır ki; yüce dinimiz insanı ön planda tuttuğu için, ona zarar veren her şeyi yasaklamıştır. Bunlar arasında içki ve türevleri de bulunmaktadır. Kur’an-ı Kerim’de:
“Ey iman edenler! (Aklı örten) içki (ve benzeri şeyler), kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak, şeytan işi birer pisliktir. Onlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.” (Mâide, 91) buyrulmaktadır.
Peygamberimiz ise:
“Çoğu haram olan şeyin azı da haramdır.” Buyurarak bireysel ve toplumsal facialara zemin hazırlayan içkiden inananları sakındırmaktadır.
Büyük zararlar küçük zararların bileşkesidir. Tasarruf ve kanaat zenginliğe vesile iken, küçücük hebalar zamanla tepetaklak yapar insanı. Bu sıhhat ve şer eksenin sonucuna dairdir.
Önemli olan barajın rahmet vesilesi kılınmasıdır. Bu sebepten barajlar azar azar ve sabırla dolarken, baraj önündeki settin yıkılması felâkete neden olmaktadır. Bu ise hayır eksenin felsefesinin özetidir.
Zararın neresinden dönersen kardır anlayışıyla hareket eden Yeşilay Derneği, bu ve bunun gibi zararlı alışkanlıklar ile mücadele eden hedefi ve etki alanı büyük bir sivil toplum örgütüdür. Bu derneğe çalışmalarında yardımcı olmak, destek çıkmak cemiyetin sıhhati için oldukça önemlidir.

Normal içki aileyi, cemiyeti perişan ederken son yıllarda bu işin bir de sahtesi türedi. Bu sahte içki tirajı komik haberleri de beraberinde getirmeye başladı:
Efendim, bilmem nerede bir baba oğlunun yaptığı sahte içki yüzünden öldü.
Güler misin ağlar mısın?
Yoksa kendini bu habere konu olan oğlun yerine koyup kolluk kuvvetlerine teslim olurken, canına kastettiği babasının yasını tutarak cenazeye katılamadığına mı kahrolursun?
İçki sahte, ölüm gerçek.
Ah güzel ülkemizin güzel insanları! Kıymayın kendinize ve bize… Parklarımızı, bahçelerimizi renk cümbüşü içindeki çiçekleri ile beraber bize bağışlayın ki, ailecek bir nefes sıhhatten nasiplenelim.
Ah güzel ülkemizin güzel insanları! Kıymayın kendinize ve bize… Aile saadetine gölge düşürecek, günlerimizi geceye çevirecek, aklımızı ziyana uğratacak, gelişmemizi sekteye uğratacak, birikimlerimizi ve enerjimizi yok yere tüketecek zilletten kurtulmanın zamanı gelmedi mi?
Özgürlük ve mutluluk, sağlıklı düşünmekte ve sağlıklı kararalar alabilmektedir. Yeşilay Haftası sağlıklı düşünmemize vesile olması bakımından oldukça önemlidir.
İçki, insanımızı ölmeden öldürmesin.
Selam ve muhabbetle.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gez Dünyayı, Gör Konya'yı
"Fikrim Yok"

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Atatürk'ün Kardeşleri
Kör Şeytanın Kör Gözüne...
Ne Kadar İtibar Etmeliyiz?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yazının Önemi / İlmi Yazı İle Bağlamak [Deneme]
Yoksulluğa Akif'ce Bir Yaklaşım [Deneme]
Çevresel Sorunlar ve Çözüm Yolları [Deneme]
Gezi Notları: Akçay, Altınoluk, Assos, Ayvalık, Edremit İzlenimleri [Deneme]
Baki Kalan Hoş Bir Seda; Hz. Mevlâna [Deneme]
Atatürk'ün Çocuklara ve Gençlere Mesajı [Deneme]
Gezi Notları: Bursa İzlenimleri - III [Deneme]
"Çin İşi" Olimpiyat [Deneme]
Toprak Gönüllü Cengiz Aytmatov [Deneme]
Üstad [Deneme]


Adem KALINSAZ kimdir?

Hayatı algılamaya çalışmak için düşünmek, çalışmak, üretmek ve yaşamak gerektiğine inanırım.

Etkilendiği Yazarlar:
Edebiyatın "Edep" kısmıyla dost olan bütün yazarlar.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Adem KALINSAZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.