..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir deliyle aramda tek bir ayrım var. Ben deli değilim. -Salvador Dali
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Post-Modernizm > NoktasaL




9 Temmuz 2008
Yaşamın Kıyısında  
bedenler şizofren değil ruhlar şizofren.

NoktasaL


yavaş yavaş gözden kaybolmaya başlıyorlar hergünki gibi ama mutlu.dakikalar saatleri saatler gün sonunu ararken güneş göz kırpmaya başlıyor geceye yavaş yavaş çekiyor ışıltısını..kelebekler dönmüyor kelebekler nerede?bir pencere arkasında sıkışmasadılarsa neredeler? beden soluksuzlaşıyor, renk mora çalışıyor son bir nefes için denize koşuyor beden koşup koşup dalgaların kucağına bırakıyor..


:BBGF:
ölümün ötelediği bir sahil kenarındaki ruhlar sesleniyor.sesler bazen çığlıklara dönüşüyor, gözler ölümsüzlüğün çığlığını görmeye çalışıyor.çıplak bedenler sese yürüyor, seslere koşuyorlar yeni bir ruha sahip olabilmek üzere.
bedenler şizofren değil ruhlar şizofren.
çıplak bedenler ruhlara kavuşunca ağızdan çıkan ilk ses günler sonra hala sessizce.sahilde yürüyor beden dalga seslerine gidiyor kulaklar.bazen kopmak istiyor yaşamdan bir uçurum kenarı arıyor beden.yaşamın kıyısında ölümün ötesinde kopmak istiyor çığlıklar.savruluyor saçlar rüzgarın tarağından geçip tel tel kopuyor ama yine de yürüyor dalgalara .
beden ruhlar ve diğer bedenler arasında yalnız kalabiliyor.bir çok zamanda kum üstünde serili duruyor devrik şarap şişeleri arasında.yormak istemiyor zihni, değmez harcama ruhunu.uyanmak bir sonraki adımdı kurtulmaktı asıl amaç.kimseler aranıyor kimseler nerede nerdeler?
kimse bilmez nasılsa kimseleri asıl düşünceleri çırpınan bedenlerin bir cızırtı gibi çıkan sesini.
çığlıklar gün ağarması ile rengarenk kelebeklere dönüşüyor.her bir kelebek bir nefes alıyor ruhtan günü uzun kılabilmek için sonsuzluğa erişebilmek için.sınırlı zaman belirli mekanlardan kopmak dünyanın diğer dekore ettiği yerleri görmek için.sıyrılıp dokunmak istiyor heryere alabildiğine uçmak bir çiçekten bir yatak yapmak, yapraktan bir istiyor kendine.sonunda vakit dolmaya yaklaşıyor ertesi günü görebilmek üzere ruha geri dönüyor nefesi üflüyor ve sessiz çığlıkları yeniden dinlemeye başlıyor.
bir kelebeğin hikayesi buda can bulup can verme gün görüp gece de kaybolma.
kimseler hala yok kim bilebilir ki kimseler nerede?
beden yeni bir yolculuğa çıkıyor yine bir deniz yeni bir deniz yeni bir gökyüzü farklı bedenlerle karşılaşmak üzere.
sakin sakin sakin
bir perde bir pencere ilişiyor göze
bir sarılı beyazlı kelebek pencereden çıkmak istiyor sağa dönüyor sola dönüyor ama kelebek bir türlü çıkamıyor.gözler hiç kımıldamadan izliyor gün içi.hava kararmaya yakın kelebek kayboluyor beden de yeni bir kumdan yatak arayışında.
yıldızlara bakınıyor bir çift göz .bir insan suratı ilişiyor bu kez yıldızların arasında o sırada bir yıldız kayıyor.her yıldız kayışı bir kelebeğin can bulmasıydı belki gün ışığında.yıldızların arasındaki yüz kayboluyor yavaş yavaş bir esinti ile bulutlat maske oluyor geceye.
yine bir tan vakti uyanıyor kelebekler bu kez ruhtan bir nefes almıyorlar.isteklerini zamana mekana sığdıramayacaklarını anlıyorlar.yavaş yavaş gözden kaybolmaya başlıyorlar hergünki gibi ama mutlu.dakikalar saatleri saatler gün sonunu ararken güneş göz kırpmaya başlıyor geceye yavaş yavaş çekiyor ışıltısını..kelebekler dönmüyor kelebekler nerede?bir pencere arkasında sıkışmasadılarsa neredeler?
beden soluksuzlaşıyor, renk mora çalışıyor son bir nefes için denize koşuyor beden koşup koşup dalgaların kucağına bırakıyor..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın post-modernizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Boş Koy Sepeti Sende Kalsın
Sadist
Günah
Kozmik Düşünce Atıkları
Zihnimdeki Şeytanın Senfonisi I
2 (İki)
Zamansızlık
Tutulmuş Nefes
Beyin İntiharları IV
Çelişki Klişesi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölümün Önceden Gelen Sessiz Çığlığı
Kumbara
Zaman Avcısı
Gece Yürüyüşleri
Hayalperest
Bağzı
Sessiz
Sudaki Yazılar II (Soğuk)
Schizoid
Beyin İntiharları II (Nico)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Önce Dünyadan Özür Diledim [Şiir]
Aslında Var Olan? [Öykü]
Placebo [Öykü]


NoktasaL kimdir?

Özgür benlik yok olacaksa haykırışlar çığlıklarla beraber koşar


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © NoktasaL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.