"İşimden büyük tat aldığımı söylemeliyim." -John Steinbeck |
|
||||||||||
|
Yine bir savaş, yine bir dram Her köşede ağlayan bir çocuk Her köşede ölen bir insan Şehirler yıkılıyor top güllelerinden Yıkılıyor her bir taraf Yıkılıyor yaşanan her bir anı Yapamıyorum durmak yakışmıyor bana Direnmek için çabalıyorum kan dökenlere Bu seferde bana çeviriyorlar silahlarını Onlar alışmış zaten öldürmeye bir kere Bu insanlık değil bir vahşet diyorum. Gözlerimin önünde kesiliyor hemen cezalar. Durun yapmayın desem de olmuyor ki Onlar bir kere susamış kana Vietnam’da, Irak’ta, Afganistan’da, Karabağ’da Her yerde yapıyorlar,kıyıyorlar canlara Sonra gelip diyorlar bize siz ermenileri öldürdünüz diye Ben onlara sadece şunu diyorum. Ermeni ile Türk yüzyıllarca dost iken neredeydiniz Neredeydiniz bu iki halk birbirine sadıkken Şimdi karşımıza çıkıp yaptığınız ayıp diyorsunuz öyle mi? Ben size diyorum ki ne biz Ermenilerden Ne de onlarda bizden özür dilesin bu kardeşlik bağı varken Asıl siz amerikanı, ingilizi, rusu ve daha birçoğu Bu yalanın arkasına sığınıpta kandırmayın bu iki halkı Hepiniz diz çökün bu iki devletin ve milletinin önünde Diz çökün ki yıllardır bir masalla kandırdığınız ermenileri Kardeşlerimizi bize geri verin. Aldatılmayalım bir daha kandırılmayalım bir daha Yapılmasın bu adilik bizlere Şu an yaşayan masum Türk ve Ermeni halkına Yapmayın içinizde vicdan denen bir şeyden azda olsa varsa Sizin kandırmalarınızdan ölmedi mi Türk diplomatlar Sizin kandırmalarınızdan girmedi mi iki halk birbirine Eğer siz büyük devletler veya da bu Ermeni sorununu Yüzyıllar önce önümüze kandırarak koyanlar Her şeyin asıl sorumlusu sizsiniz ama kimse farkında değil. Sizsiniz aslında özür dilemesi gerekenler Sizsiniz aslında o yıllarda Osmanlı’daki halkları kışkırtanlar Sizsiniz aslında çıkarları için bu yalanlara sarılanlar Ama bir gün bu topraklarda yaşayanlara söylediğiniz yalanlardan dolayı Bir belada size bulaşacak ve ondan ebediyen de kurtulamayacaksınız.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Barış Ünlü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |