..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kendi görüşlerim var -sağlam görüşler-, yine de her zaman onlara katılmıyorum. -G. Bush
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Rüya Bayram




29 Mart 2010
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (16) (Prangalardan... )  
Rüya Bayram
Bu sabah yağmur var İstanbul'da ve gökgürültüleri duyuluyor benim de yüreğimden az sonra yağacak yağmurları haber verircesine. Öfkem artınca şimşekler yolluyorum baktığım yerlere. Yine ne oldu demeyin. Hayat akıyor sürüklüyor ve sürüklenirken yaşadıklarımız duyduklarımız bizi de yüklüyor işte böyle bulutların yüklenmesi gibi artı ya da eksi.. Bu gidişle kimsenin derdini dinleyemez olacağım. Ya da dinledikçe koşup böyle yazıya dökülüp rahatlayacağım. Dert derde dert ekliyor. Ya da eski hikayeleri fişekliyor. :) Bir önceki mektupta anlatacağımı haber verdiğim hikayeye başka hikayeler de eklendi. Hayatın hikayesi de böyle yazılıyor işte bölüm bölüm, an an.


:BJJB:
Bir yığın özlediğim insan var geçmişimde kalmış, başka gemilerle başka denizlere yol almış. Kiminin arkasından ben bakakalmışım, istemeden uzaklaşmışım gözyaşları ile, kimi beni uğurlamış buruk hüzünlerle; ama herkeste bir parçam, her gidende de benden parçalar kalmış (burada da Candan'ın şarkısı uygun düşer "parçalandım"). Bazen bakıyorum anılar salonunda yer kalmamış. Kimi en güzel sandalyeyi işgal etmiş, kimi ayakta, kimi kıyıda köşede. Kiminin ağır, kiminin hafif yükleri var içerde. Ya benim özlediklerim de beni özlüyorlar mıdır? Tek gerçek ayrılık ölüm değil midir aslında? Ama bir sürü değmeyecek şey uğruna yaşayan özlediklerimizden uzak tutuyoruz ya da tutuluyoruz. Bugün özlemin hüznü ile sarıldım mektubuma. Aynı hüznü hisseden yüreklerle paylaşmak ve azaltmak niyetiyle.

Bazen en yakın dostlarıma bile gönül koyduğum oluyor. Hesapsızca defalarca birbirimizin yüreklerimizi okuduğumuz ve ruhumuzun izdüşümleri yanyana olanlara kırlıyoruz en çok. Derdimizi söylemeden hissetsin istiyoruz ya da bildiği dertlerimizi bizimle yüklensin, yükümüzü paylaşsın, ona ihtiyacımız olduğunu bilsin. Onları bile siliyoruz yeri geliyor hayatımızdan ki ne çok şey paylaşmışlığımız oluyor. Kimiyle çocukluğunu geçiriyorsun, en masum en samimi günlerinin tek ortağı olan insanlar oluyor ama birgün yaptıkları bir hataya kırılıp çıkarıyorsun hayatından basitçe. Sonradan özlemeyecek, affetmeyecek, onunla eski günleri yadetmeye, dertleşmeye ihtiyacın olmayacak gibi. O da madem sen bana tavır yaptın ben sana iki katını yaparım moduyla ateşi iyiden iyiye körüklüyor. Sonra yakıyorsunuz bütün gemileri, gerisi kül duman. Aşkın kıpırtıları ile en tatlı hisleri yaşadığınız sevgililerinizi hele en keskin hali ile hiç haber almamacasına çıkarıyorsunuz hayatınızdan öcü gibi "bir daha senle mi asla " diyerek üç gün önce senle bir ömür derken. O da hımm öyle mi "peki o zaman çek cezanı" diyerek kılını kıpırdatmıyor. Kimse kimseye "inadını kır gel be boşver herşeyi alt tarafı kavanoz dipli dünya" ya da "sana ihtiyacım var bakma sen bana gitme işte" demiyor diyemiyor. Gelene hay hay gidene bye bye dünyası.

İnsan insana pranga takıyor ya da taktırıyor ya en çok buna deli oluyorum. Her hayatımızdan çıkardığımız insanda ellerimize birer paranga vuruyoruz aslında ve yüreklerimize birer çivi daha çakıyoruz yaraları iyileşse de tamamen geçmeyecek.

Özlüyorsun ama küssün arayamazsın, seviyorsun ama cezalı söyleyemezsin. Ya da havalara girmesin şımarmasın diye belli etmezsin. Görmek istersin göremezsin. Böyle komik kurallar uyduruyoruz yaşarken. Peki haksız mıyım? Bunlar pranga değil de ne Allah aşkına? Amman tükürdüğümüzü yalamayalım diye aramayalım sormayalım. Amman önce o arasın diye bekleyelim sonra bir yerlerimiz filan eksilir. Hayat o kadar uzun mu yahu? Yalnız doğup yalnız ölmeyecek miyiz? Niye giriyoruz o zaman bu kadar insanın hayatına madem çıkıp gidecektik.

Bunları ne söyletti bana anlatayım. İş hayatı sıkıntılarını, günlük stresleri ayrı tutarak yine gönül meselelerine daldım. Hafta sonunu epeydir göremediğim arkadaşlarımla geçirdim ne de iyi ettim. İçinde gönül yarası taşımayan yoktu. Görüşemediğimiz dönem içinde ne çok kırgınlık gelip geçmişti yüreklerinden. Bir tanesinin hikayesi ilginçti, yine başrolde yalancı biri vardı. Arkadaşımla nişanlı iken hayatına bir başkasını daha sokmuş ki bu sadece yakalanan bilinen kısmı belki bir değil fazlası, bunun sebebini de o çok korktuğu evlilikten kaçmak için (ne kolay bahane ama) yarattığı bir durum, psikolojik bir tepki diye açıklamış :) Ama hayat öyle ilginç ki İstiklal Caddesi gibi günde binlerce insanın yürüdüğü yolda hiç alakasız bir zamanda arkadaşım bunları yakalamış. O an donup kalmış, nasıl kalmasın. Ne diyeceğini bilememiş içinde kalmış herşey. İşte sancı ondan sonra başlamış. Daha ayrılığa hazır değil, nasıl olsun ki! Sevdiği, hayallerini birleştirdiği adamı bir anda olanca çıplaklığı ile karşısında görüyor. Ona örttüğü sevgi, hoşgörü elbisesi yok, dürüstlük şapkası düşmüş kel görünmüş bir kere. Hergün özlediği, sesine kokusuna alıştığı, elele olduğu insan neşe içinde başkasının eli elinde dolaşıyor. Gerçi hangisinin düştüğü durum daha trajikomik bilmiyorum. Söyleyemediği heceler büyüyüp devleşip kocaman olmuş boğazında, nefes almasını engelleyene kadar büyümüş büyümüş. Söylese ne olacak bezginliği cabası. Söylediğinde anlayacak adam öyle davranır mı? O tiplere ne desen boş. Üzerinden epey geçmiş, unuttum diyor ama hala gözleri eski ışıltısında değil. Bence yaşanan, hissedilen hiçbirşey unutulmuyor.

Sonra bir başkasının hikayesi, eşinden ayrılmış bir de çocuğu var ama adam değil eski eşini çocuğunu bile aramıyor. Bir anne için çocuğu en büyük aşkıdır ama bazı babalar için durum farklı oluyor demek ki. Gerçi kavgalı oldukları eşlerinden olan çocuklarına onun çocuğuna mı bakacağım diyerek reddeden, velayeti babaya veren anneler de duydum ama bir başkası girince hayatlarına çocuğunu görmeyen, sevgi duymayan babalar kadar çok değildi sayıları. Hamileyken eşini komik bahanelerle terkeden vurdumduymaz babalar bile var. Kedi yavrusu değil yahu senin yavrun ve o kadının sana her an ihtiyacı var ama senin umurunda değil. O senin çocuğunu dünyaya getirecek kadar yürekli ama sen onun yanında kalacak kadar bile yürekli değilsin. Bu adamlar vicdanlarını hangi bahanelerle kandırıyorlar merak ediyorum. Onlar da kendilerini hep haklı görenler takımından olsalar gerek. Egosantrik durumlar karışamıyorum:)

Neden yapıyor insanlar bunu birbirlerine bilmiyorum. Bunu düşünürken aşkı ve ayrılığı sorguladım bir kez daha. Ne kötü di mi insanın hayallerinin yıkılması? Kırılan kalpten gözlere yansıyan ışığın anlamsızca söndürülmesi. Ben mi duygusalım etrafta hiç mi duygu kalmadı anlamıyorum.

Sözün özü; kimsenin kimsenin gönül ışıklarını karartmaya hakkı yok, ama ne yazık ki dünyada sadece iyiler de yok. Yunus Emre nin dediği gibi yapmak çok zor olsa da yaratılanı yaradandan ötürü sevip affetmek, başka seçeneğimiz de ne yazık ki yok. Ama en azından pranga takmaya ve taktırmaya direnelim derim. Gözümüzü kapattığımızda kaç kalp kırdığımız değil kaç kalp kazandığımız sorulacak olsa gerek. Ya bu hikayelerdeki insanlar gözlerini pişmanlıkla kapatmaktan korkmuyor mu?

Hayli keyifsiz bir günümde açtım kalbimdekleri bu satırlara o nedenle karamsar bakış açım için kusuruma bakmayın. Benim de bu saydıklarım gibi isteyerek ya da istemeyerek taktığım yığınla prangam var ama bu satırları onları yok sayarak yazdım.

Prangalarınızı kırmanın huzurunu ve kazandığınız kalplerin zenginliğini diliyorum mektubumun sonunda..

Sevgiyle..

29 Mart 2010
Rüya

.Eleştiriler & Yorumlar

:: teşekkürler
Gönderen: Rüya Bayram / , Türkiye
6 Nisan 2010
Müşerref hanım çok teşekkür ediyorum hislerinizi paylaştığınız için. Bazen de kapıları sıkı sıkı da kapamak lazım değil mi önceki tecrübelerin işe yaraması adına:)İçerde olmayı hakedenler zaten kapının dışına çıkmazlar. Sevgiler

:: Bu mektup adresini buldu.
Gönderen: Müşerref ÖZDAŞ / , Türkiye
5 Nisan 2010
Evet, bu mektup adresini buldu. Yüreğimde sızı ile okudum. Hele ki şu sözleriniz benim için yeterli özet idi. ''Bence yaşanan, hissedilen hiçbirşey unutulmuyor.'' Haklısınız, yaşana ve hissedilen hiçbir şeyi unutmak kolay değil.Yaşamınızdan çıkanlara güle güle diyerek yeni gelene de yer açmak gerektiğine inanmaktayım. Zamanı gelen kapıyı çalmıştır zaten. Sizin de bir kulağınız kapıda olsun.Sevgiler.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
En Kusursuz Cinayet Yaşama Sevincini Öldürmektir
Mutluluk
Hayatı Kuralına Göre Oyna!
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (15) (Keşkelerle İyikilerden... )
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (7) (Okyanusta Bir İstiridyeden Desem... )
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (12) (Arzın Merkezinden... )
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (1) (Defalarca Düşülen Yamaçlardan... )
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (8) (Denge Takıntısından... )
En Dişli Öğretmen Hayata Dair...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hani Tek Bir Kişiyi Özlersiniz Her Yer Issız Gelir Derler Ya...
Uzun Metraj Korku Filmi, Bol Kan, Bol Siyaset, Bol Kavga, Boş Hayat!
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (10) (Sıradan Bir Masaldan... )
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (19) (Agah Efendi ile Söyleşirken... )
Herşeyin Bir Nedeni Var Ama Unutmayın Bir de Sonucu...
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (11) (Çocukluğumdan... )
Tüp Bebekler ve Çöp Bebekler
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (9) (Kalpten Kalbe Nasihatlerden... )
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (21) (Kimi Zaman Giden, Kimi Zaman da Gidilenin Yüreğinden... )
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (4) (Kuyunun Dibi... )

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Çelişki [Şiir]
(Kürtaj) Olmak Ya da Olmamak, İşte Bütün Mesele Bu... [Eleştiri]


Rüya Bayram kimdir?

Yaşamayı tüm anları ile seviyorum. Bazen acıtıyor her yanımızı hayat, bazen güldürüyor yüzümüzü beklemediğimiz bir anda. Yaşanmışlıklar anılarımız oluyor ve ben uslanmaz bir anı biriktiricisiyim. Hayat biriktirdiğimi ve kaçırdığım tüm zamanları yazıyla bir yerlerde sakladığımı düşünüyorum yazıya döktüğümde kendimi. . . Ve bir gün bir yerlerde onların içinde barınan herşeyin beni bulup kucaklayacağını hissediyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Can Dündar,Ahmet Altan,Paolo Coelho,Goethe,Shakespeare,J.J.Rousseou


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Rüya Bayram , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.