• İzEdebiyat > Öykü > Fantastik |
81
|
|
|
|
maçu piçu'ya uzanan bu varoluş yolculuğuna götüren tüm varlıklara ve varolamamışlara teşekkür öyküsü... |
|
82
|
|
|
|
Işık olmayınca suret de olmuyordu.Ama suret olmayınca karanlık oluyordu.Ve karanlık;mavi gül dalları arasında uzun gece yürüyüşleri yapan hayal perisinin kendisinden ne bir eksikti ne de bir fazla.Sadece karanlıktı ve karanlık onun ta kendisiydi.
Uçurum.Taş.Ses.Ses(sizlik). |
|
83
|
|
|
|
“ En iyi Blanca büyücüsü bir kadın mı?”
“Flanemeth, bütün anlattıklarımdan aklında bu mu kaldı?”
|
|
84
|
|
|
|
Babil Kulesi İşçisi adlı hikayemin devamıdır. Daha devam edecektir. Sizlerden alacağım yorumlar bu konuda bana oldukça yol gösterecektir.... |
|
85
|
|
|
|
İnsanın tüm unuttukları bir defter vasıtasıyla önüne konulsaydı, ne olurdu dersiniz? |
|
86
|
|
|
|
"Sırtıma vurulan çekiç sesleri ile uyandım az önce. Bana doğru eğilmiş, kirli beyaz sakallı, üzerindeki kırışıkların arasından hafifçe terlemiş olduğunu ayırımsadığım bir yüzdü ilk gördüğüm... " |
|
87
|
|
|
|
Balıkçıların küfürleri arasında Galata Köprüsünden atlayış. Tamamen karanlık sandığım içimdeki kuyunun dibine varış. Şaşkınlık. Geri dönüş. |
|
88
|
|
|
|
Kaan bir koca yudum bira çekti. Bir sigara yaktı. İçici değildi ama bu ikiliye bazen ihtiyaç duyuyordu. Bu da hayatındaki bir iki lanetten biriydi. İçki neyse de bu b...k sigarayı bırakmalıydı. Ama olsundu. Derin bir nefes çekti. |
|
89
|
|
|
|
Herta Müller'den Maramureş öyküsü. |
|
90
|
|
|
|
Öykü: Hala Hırıldıyordu
Yazan: Gülten Ağrıtmış |
|
91
|
|
|
|
Ölümsüz olmak.Belki de her insanın aklından geçen bir hayal.Peki bu hayal için ne kadar bedel ödenmeli.İnsan insan olmaktan vazgeçerse ölümsüz olmak anlamlı olurmu |
|
92
|
|
|
|
"Göre"lik çeşitlemesi keyfi... |
|
93
|
|
|
|
"Liçin ininde bir şansımız var Althar Paladin. Nausor Rushnill(Kan Tabyası) denen o koca piramit şehirde liçin filakterisi var. Kendisi de her zaman orada. Sadece bir kez dışarı çıktığını biliyoruz ve hepsi o. Ayrıca jaresleri, liçleri ve melez dev de orada. Piramit tabyanın çevresi ölüm ordularıyla çevrili. İçerde sadık ve seçkin kemm taburları var."
"Buraya doğrudan saldırı önermiyorsunuz heralde," diye çatık kaşlarla sordu Althar. Uzatma da asıl konuya gel demek istiyordu. Bu korvenlerin bir süredir fırsatını kolladıkları bir planları vardı zaten, bunu görebiliyordu. |
|
94
|
|
|
|
‘‘Yüzük parmaktan çıktığı zaman geri dönüş yoktur kraliçem’’
Çok aşık bir o kadar da gururlu prens böyle diyordu nişanlısına.
‘‘Emin olmalıyım prens, aşkımdan, sizi sevdiğ |
|
95
|
|
96
|
|
|
|
ÇOK GÜZEL,NARİN AMA GENÇ YAŞINA RAĞMEN YÜZ YILLARCA YAŞAMIŞ BİR İNSAN KADAR BİLGEYDİ. |
|
97
|
|
|
|
Bembeyaz Büyük Kanatları Olan Peri |
|
98
|
|
|
|
Bazı kuşlar yüksekten uçar adam susar,bu gece kanlı ay var |
|
99
|
|
|
|
Filozof koyunlar aralarında çelişkiye düşmüşler. Bunlar meranın istiklal diye bir semtinde dolaşır, biralarını içer, entelektüel konuşmalar yaparmış. Ama son zamanlarda gerçeklerden o kadar kopmuşlar ki. Meraya yabancılaşmışlar.
|
|
100
|
|
|
|
Ötzi’yi Kim, Neden Öldürdü?
Bu isim, Türk dili ve Müslüman belleğine yabancı olmasına rağmen insanlık tarihine ve bilim literatürüne çok yakındır Ötzi.
Günümüz insanı onunla 1991 yılında Avusturya Alplerinde yolunu kaybeden iki Alman turist aracılığıyla tanıştı. İsmini de bilim insanları verdi bu yaşlı Avrupalıya. Batılı için önemli bir bilimsel veri olan Ötzi; aslında bizim için de, peygamberler tarihi bakımından ayrı bir değeri olan Mısır Piramitleri ve Firavun cesedi kadar dikkat çekiciydi. Fakat bu orta yaşlı erkek cesedinin, dinler tarihini insanlığa öğreten coğrafya dışında ortaya çıkması onu Müslüman dünyanın ilgisi dışında bıraktı...
Peki, 5300 yaşında ve bir doğal mumya olan Buz Adam Ötzi’nin Müslüman düşünüşle ne tür bir ilgisi olabilir ki?
Biraz iddialı olmakla birlikte bu mumyayla elde edilmiş verileri; dini düşüncemize göre, antropolojik ve sosyolojik tarihi kökenimizin temel dayanağı olan “Âdem’in İki Oğlu” kıssasının anlaşılmasında ve “tarihte neler olduğu” sorusuna cevap aranmasında bir ipucu olarak görebiliriz…
|
|