İyi bir aşk mektubu yazmak için, neler yazacağını bilmeden oturman, kalktığında da ne yazdığını bilmemen gerekir. -Rouesseua |
|
||||||||||
|
“Seçim bitti, olağan yaşamımıza dönüyoruz” tümcesi, sanıyorum çoğu kişide bir umutsuzluk, bir bıkkınlık yaratıyordur. Hep söylüyorum, ya memleket millet menfaatlerine yönetilsin ya da şu seçim denen şenlik üç ayda bir yapılsın, diye. Kimsenin kulak astığı yok ki. … Çok yerde olmuştur ya, seçim süresince Bayındır’da bir bolluk bir bolluk. Artık nostalji olan İzmir Fuarı görüntüleri mi istersiniz, ziyafetlere mi buyurursunuz? İsterseniz seçimin getirdiği nimetleri ana başlıklarla bir sıralayalım: I- İş Bolluğu ve çeşitleri (İstihdam Alanları); 1. Şöförlük. 2. Afişlemecilik. 3. Bayrak asmacılık. 4. Bayrak ipi kesmecilik (Rakip partilerin bayrakları üzerinde yapılan bir çalışma olup risk primi yüksek bir sektördür.) 5. Konvoyda boy gösterme ve olur olmaz her lakırdıyı alkışlamacılık. 6. Gıda yardımı torbası dağıtıcılığı. 7. Köşebaşı bekçiliği (Particiler yardım torbalarını rahat dağıtsın, rakip partiler de o sokağa giremesin, diye icadedilmiş bir bekçilik türüdür.) II- Para Bolluğu : Böyle zamanlarda hiç bir fedakarlıktan kaçınılmaz. Günlük yaşamda yok olan para hemen ortaya saçılıverir (Takdiri ilahi işte!) Ve paralar başlar dağılmaya. Biri yirmilik mi dağıtmış, al sana ellilik. Yüzlük mü dağıtılmış, ne gam, al sana iki yüz. Tabii sonuncusu demokrasinin doğal bir gereği olarak bir adım öne çıkmış olur. III- Torbalar : Bu arada torba torba gıda mutfaklardaki mahsus yerini alır. IV- Şirinliklir : Vatandaş yıllardır bir güler yüze muhtaç olduğu, gittiği her kapıdan hort zort geri çevrildiği için, seçimin getirdiği güler yüzlülük karşısında çok mutlu olur. Yani seçim her alanda bir nimettir. … Şimdi seçimden geçtik, geçime geldik. - İş : Kim bulmuş? - Para : Taze bitti. - Torbalar : Boşaldı, boşalacak. - Şirinlikler : Seçimden seçime. … Her üç ayda bir seçim olsun, demekte haksız mıyız?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mehmet Önder, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |