..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutsuzluğa düşmeyin. -Charlie Chaplin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gelecek > Şevket Başıbüyük




31 Mayıs 2012
Türkçe Olimpiyatları  
Şevket Başıbüyük
18 ülkeden Malatya’ya gelen bu çocuklar, yalnız Türkçe değil Anadolu’muzun bir gerçeği ve mozaiği olan Türkçenin yanı sıra Kürtçe gibi başka dillerde de okudular. Öreğin kara kuru bir Afrikalının Şemmame’yi okurken, şalvarlı bir grup Iraklı çocukların oyun havasıyla eşlik etmesi ve Anadolu’nun çeşitli bölgelerinde sergilenen değişik skeç ve halk oyunlarını sergileyen bu dünya tatlısı Dünya Çocukları’nı görünce insan, hem seviniyor hem de duygulanıyor doğrusu.


:ADHA:

Hani şu “Türkçe Olimpiyatları”nı diyorum…

Yazmaya hiç niyetli değildim.

“Türkçe Dünya dili olacak da ne olacak” diye düşünüyordum.

Ama bu kez öyle olmadı.

10. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları Malatya Etkinliği farklı bir çağrışım yaptı.

İnönü Stadyumu’nda gerçekleşen bu etkinliği bir televizyonda izleyince bu çocukların sırf Türkçe şarkı söylemediklerini gördüm.
.
18 ülkeden Malatya’ya gelen bu çocuklar, yalnız Türkçe değil Anadolu’muzun bir gerçeği ve mozaiği olan Türkçenin yanı sıra Kürtçe gibi başka dillerde de okudular.
Öreğin kara kuru bir Afrikalının Şemmame’yi okurken, şalvarlı bir grup Iraklı çocukların oyun havasıyla eşlik etmesi ve Anadolu’nun çeşitli bölgelerinde sergilenen değişik skeç ve halk oyunlarını sergileyen bu dünya tatlısı Dünya Çocukları’nı görünce insan, hem seviniyor hem de duygulanıyor doğrusu.
Elbette ki Türkçe okunan bir şarkıyla Anadolu gerçek kültürünü tüm Dünya’ya yayamayız ancak tüm Dünya Çocukları’na dilimizi öğreterek, ileriye dönük hayallerimizin gerçekleştirilmesi yönünde bir adım atmış oluruz, bir hamle yapmış oluruz, bir projenin ışığını yakmış olabiliriz. Bu perspektifte bakıldığında Türkçe Olimpiyatları’nı önemsiyor ve destekliyorum.
Zira bu çocuklar/Dünyanın dört bir yanından gelen bu çocuklar bizim dilimizi konuşuyorlar ve Anadolu kültürüyle kültürleniyorlar…
Dünyanın fethi -illa ki- kılıçla olacak diye bir kaide yok…
Asıl fetihler, kan dökmeden, sevgiyle gerçekleştirilen fetihlerdir.
Türkçe Olimpiyatları’nı izlerken, Türkiye’nin 2023’ teki hedefline doğru bir hazırlık aşamasında olduğunu düşündüm.
Ve bir zamanlar kıtadan kıta at koşturan Osmanlı ruhunun Türkçe Olimpiyatları’yla şahlandırılmak istendiği kanısına vardım…
Şimdi tekrar başa dönecek olursam; “Türkçe Dünya dili olacak da ne olacak” şeklinde düşünmüyorum.
Ya…
Irkçılık egomuzu devreye sokmadan“Türkçe (Anadolu’da konuşulan diğer dillerle birlikte) Dünya dili olursa çok şey değişir…
Dilimizi öğrenen Dünya Çocukları’na, dilimiz yanı sıra dinimizi de öğretmekle bir dünya fethini gerçekleştirebiliriz.
Bu yıl (2012) 135 ülkeden 1500 öğrenci ülkemize gelmiş.
18 ülkeden 70’i bizim Malatya’mıza teşrif etmişler.
Bu dünya tatlısı Dünya Çocukları’na, “hoş geldiniz, sefalar getirdiniz” diyor ve “Yeni Bir Dünya” şarkısını onlarla birlikte mırıldanarak okuyorum…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gelecek kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hayatın Bölmeleri

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.