..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Seviyorum, öyleyse varım. -Unamuno
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gelecek > Şevket Başıbüyük




10 Nisan 2009
Hayatın Bölmeleri  
Şevket Başıbüyük
Geçmiş ve gelecekle kafayı yoracağıma şu an içinde bulunduğum ve içinde bulunduğum anı değerlendirseydim ya…


:AHJJ:
HAYATIN BÖLMELERİ

Elimde kitap düşürmediğim en hızlı günlerimde, “Üzüntüyü Bırak Yaşamaya Bak” isminde Dale Carnegie’nin bir kitabını okumuştum.
Orada en çok hoşuma giden başlık; “Sorun Sızdırmayan Bölmelerde Yaşayın” olmuştu.
Hem öyle hoşuma gitmişti ki; o gün bu gündür bu cümleyi kaç kere, kaç kişiye okudum…
Bilmem sizin de hoşunuza gitti mi?
“Sorun Sızdırmayan ( gün geçmez) Bölmelerde Yaşayın”
Ah sorun sızdırmayan bölmelerden yaşamayı bir bilebilseydik, bir bilebilseydim gün geçmez bölmelerden yaşamayı…
Ne var ki ben öğrenemedim, şifresini çözemedim sorun sızdırmayan hayatın karelerinden yaşamayı…
Kaç kere denedim, yapamadım.
Kaç kere geçmişte yaşadıklarımı unutmaya çalıştım,/unutuvermeye bıraktım kendimi yapamadım.
Değil kendimi hayatın geçmiş ve gelecek karelerinden uzaklaştırmak, bilakis; hayatın tüm gam ve kederlerinin toplandığı bir ana merkezin alıcısıymışım gibi hissederek; geçmişteki tüm hüzün ve kederlerini, bir o kadar da gelecekte karşılayabileceğim ihtimalini verdiğim dert ve sıkıntılarını yüklenerek yürüyorum/yürüdüm hep hayat yolunda…
Şimdi soruyorum kendi kendime…
Neden?!...
Neden uzaktaki belirsiz şeylerle uğraşmak yerine, elimdeki, elimin altındaki belli olan –nimetlerle- ilgilenmedim?
Neden geçmiş hataları ve kötü olayları unutup geleceğe bakmadım?
Neden gelecekle ilgili hep korku ve endişe ile yaşadım?
Neden hayatın “Sorun sızdırmayan bölmeler” de yaşamayı öğrenemedim?
Neden hayatın bulunduğu anı yaşamaya ve elimdeki imkânları değerlendirmeye çalışmadım?
Neden sabrımı geçmişe ve geleceğe dağıttım?
Üstat Said Nursi ; “Sabrınızı geçmiş ve geleceğe dağıtmayın” demiş...
Neden –Şeytana uyarak- gelecekte yapacağım işleri hep çok görüp, sanki onların hepsini o anda yapacakmışım gibi bir ruh sıkıntısı ile yaşadım?
Geçmiş ve gelecekle kafayı yoracağıma şu an içinde bulunduğum ve içinde bulunduğum anı değerlendirseydim ya…
Geçmişteki kaçırdıklarımla ve gelecekteki ulaşamayacağım ütopya ile uğraşıp üzüleceğime hayatın gün geçmez bölmelerde dursaydım ya…
Hem bu güne kadar üzüntü ne işime yaradı?
Kaybettiklerime veya kavuşamayacaklarıma üzülüp sinirsel gerilimimi artıracağıma sorun sızdırmayan hayatın bölmelerinde yaşasaydım ya…
Oysa siz de bilirsiniz ki ruh ve beden bir bütündür.
Sahi biz insanlar, bedenimizden çok ruhumuzu aç bir fareler gibi kemiren sıkıntılara neden teslim ederiz?.
O halde stres ve iç sıkıntısının verdiği maddi ve manevi tükenişimize dur demenin zamanı ne zaman?
Sevmediğimiz ve bize faydası olmayan şeyleri düşünerek kaybettiğimiz zamanımızın kıymetini ne vakit bileceğiz...
Hayatın gün geçmez bölmelerden, tevekkül ve tefekkürle yaşayarak mutlu olmak varken ben hâlâ geçmişle gelecek arasındaki ‘gel-gitler’le kafa yormaktayım…
Sahi siz hayatın hangi bölmelerdesiniz?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gelecek kümesinde bulunan diğer yazıları...
Türkçe Olimpiyatları

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.