..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Hemen yüzüne gül suyu seperek Leyla'yı ayılttılar." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > A.Latif İRVEN




22 Mayıs 2003
Gece Sancıları 3  
Uykusuzluk

A.Latif İRVEN


Güneşin gecikmesine kızıyorum.


:BDHH:
Battaniyeme sarılıp, başımı yastığa koyarak uyumaya çalışınca, yüzler geçiyor gözlerimin önünden. Peş peşe.. Kontrolüm dışında bir hızla.. Kadınlı, erkekli.. Hiç tanımadığım ve daha önce görmüş olduğumu hatırlamadığım. Daha, birini bile incelemeye fırsat bulamadan, bir diğeri beliriyor. Saniye içine sığacak onlarca yüz...

Tanıdık bir yüz arıyorum içlerinde. Onu yakalarsam, akışı durduracağım hissine kapılıyorum. İstediğim yüzlerden birini görmek için sabırsızlanıyorum. Her beliren yüzün yabancı olması, zaten hızlı bir akışa sahip olan görüntülerin, daha fazla hızlanmasını istememi sağlıyor. Yüzler değiştikçe ve görmek istediklerimden biri belirmeyince korkarak gözlerimi açıyorum.

Görüntüler ürkünç olmadığı halde, neden korktuğuma anlam veremiyorum. Her zaman yaşamasam da bu olayı, kadınımın benden koptuğunu yoğun bir şekilde duyumsadığım anlarda yaşadığımın farkına varıyorum. Görüntüler arasında görmek istediğim yüzün de, kadınımdan başkasının olmadığı kanısına varıyorum. O an, yüreğimdeki sızının bir sancıya dönüşüp, daha çok canımı yakmasıyla duygularımı aktaracak birinin varlığına gereksinim duyuyorum. Kimselerin olmayışı, saatlerin geceyarısını çoktan geçmesi ve günün ağarmaya daha epey zamanın olmasıyla yazı defterime sarılıyorum. Temiz bir sayfaya aktarmak istediğim kelimelerin, kurgulamadan, rasgele serpilen tohumlar gibi dökülmesiyle O'nsuzluğumu en iyi şekilde dile getirebileceğim düşüncesine kapılıyorum. Ve başlıyorum yazmaya.

Henüz birkaç cümle yazmışken, kelimelerimi özgür bıraktığım halde yetersiz oluşları, duygularımın isteğimce dile gelememesi canımı sıkmaya başlıyor. Güneşin gecikmesine kızıyorum. Yazmayı bırakıp bir sigara yakıyorum. İçime kadar işleyen, aralıklarla da olsa beni yalnız bırakmayan sessiz arkadaşımdır sigaram... Gözlerim, orjinali suluboya yapımı, papatya resimli üç yüz atmış beş günü gösteren takvime takılıyor. (En sevdiğim çiçeklerdendir, özgür olmasından sebep.) O'nsuzluğu bağıran günlerin yığın olduğu çarpıyor gözüme. (Papatya da olmasa, tabutluğa kapatılmış hissederdim galiba.) Gözlerimden, ruhuma dağılıyor, O'nsuz gece nöbetlerim. Ağırlaşan bedenimin, oturduğum zemine çakılacağı endişesiyle ayağa kalkıyorum. Hareket edişim biraz rahatlatıyor beni. Mutfağa girerek, -salt oyalanmak için- aperatif yiyeceklere bakınıyorum. Hepsinden önce, buzdolabındaki açılmamış şarap şişesi ilişiyor gözlerime. İçmek ve hülyalara dalmak için bundan iyi bir an olamaz diyorum ama karşımda, ikinci bardağı tutacak insanın, yani O'nun yokluğu, şarabın damağıma bırakacak tadını da anlamsızlaştıracağından, vazgeçiyorum içmekten ve birşeyler atıştırmaktan. Sadece sigaramdan derin nefesler çekerek, O'nlu zamanlarımızı düşlüyorum.

Gökyüzü aydınlanmaya başladığında, sarktığı hissine kapıldığım yüzüme soğuk su çalarak sokağa çıkıyorum ve güneşin doğduğu yöne yürümeye başlıyorum. Kızıla boyanan gökyüzü, gecenin tüm ağırlığını yakar gibi çekip alıyor üzerimden ama yüreğimin orta yerindeki daralmayı bir türlü hafifletemiyor. Ezgilere sığınıyorum:

"gökyüzüne çizilmiş resimlere benzerdik
rüzgarın peşine takılan bir nefes gibiydik
kırdı dallarımızı fırtınalar boranlar
kaldı bahar çiçekleri üzerinde sevdamız..."

Ve kaybolmak istiyorum İstanbul sokaklarında, ayazı tenimde, gün ışığını kirpiklerimin yansımasında hissederek; Zemherinin şu ilk günlerinde...

Sonraları, herşey O'nu hatırlatmaya başladı: küçük çocukların gözlerindeki pırıltıda gördüm, O'ndaki sevgi dolu bakışları; Kanaryamın sabah ötüşünde duydum, O'nun "günaydın," deyişini; su kuşlarının dalgalardaki süzülüşlerinde gördüm, O'nun dokunuşlarını; ılık bir yaz yağmurunun tenime değişinde duyumsadım, O'nun dudaklarını; ve yavru bir kedinin, annesine sırnaşmasında gördüm, battaniyeyi kaldırıp bana sokuluşunu...

Meğerse ben sevgi(li)yi, avuçlarımda tutmuşken kaybetmişim...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yeşil ve Mavi
Yokluğun, Bahar, Gelincik
Sevgiliden Yansıyan Renkler
Çabuk Gel
Kıvranış
Gel Bana... Benim... Bana... Bende... Sadece Benle...
Gece Sancıları 1
ve Yoksun
Ordasın
Sevgiliye Mektup

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yağmur
Zaman
Yarımınızı Buldunuz mu?
Beklerken
İlahi Anlar
Özlem
Kül Tablası
Kadını Anlamak Mucizesi
Kadının Şiarı
Hepimiz Korkağız

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sürgün [Şiir]
Tut Ellerimi [Şiir]
Yüreğini Gaspa Çıktım [Şiir]
Gecenin Türküsü [Şiir]
Sesin [Şiir]
Kim Demiş? [Şiir]
Bir Mektubun Portresi [Şiir]
O'na [Şiir]
Zamansız [Şiir]
Su Gibi [Şiir]


A.Latif İRVEN kimdir?

bugün yazıyorsam Edebiyat öğretmenim Sevgili Aziz Güleç sayesindedir.

Etkilendiği Yazarlar:
birçok yazar


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © A.Latif İRVEN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.