Sanat hem bir coşma, hem bir yadsıma işidir. -Camus |
|
||||||||||
|
Hürriyet gazetesi yazarı Bekir Coşkun dün, doğru bir tespit ile Irak'a asker göndermenin tek nedeninin ABD yalakalığı olduğunu yazmış. Alman yalakalığının nelere mal olduğunu çok iyi biliyoruz. Bu hükümet tarihten de ders almıyor. Kanımca -her ne kadar Osamnlı Devleti savaşa sonradan girmiş olsa da- 1. Dünya savaşı o sırada Osmanlı devletinin elinde bulunan petrol yatakları nedeniyle çıkmıştır. Almanya Osmanlı devletinin hamisi gibi görünürken alttan alta petrol yataklarından yararlanmanın hesaplarını yapıyordu. Bunun en açık kanıtı Irak ve petrol konusunda Osmanlı devletine ayrı, Alman Devletine ayrı rapor hazırlamış olmalarıdır. Hasta adamın kanını kim sömürecek? Savaşın nedeni buydu ve sonunda petrol galip gelen İngilizlerin oldu. Şimdi de o yataklar ve petrol dünyanın en güçlü devletinin eline geçti. Amerikayı gücendirmeyelim politikası bize çok pahalıya patlayacak. Türkiye'ye bakınca artık 'paylaşılacak' bir şeyimiz kalmamış gibi görünüyor. Acaba öyle mi? Yoksa güneydoğu Anadolu'da daha hiç dokunulmamış zengin petrol yatakları var mı? Ben Amerika olsaydım müttefikimi yani Türkiiye'yi nasıl bir katakulliye getirip o petrolün üzerine otururdum? Bizim hükümetimiz mi bu kadar saf, yoksa ben mi saçmalıyorum? Yoksa her şey danışıklı bir biçimde ve onların istediği gibi mi yürüyor? Bakıyorum hükümetin yaptıkları, kararları, söyledikleri hep Osmanlı Devletinin son zamanlarındaki hükümetlerin yaptıklarına benziyor. Sonumuz Osmanlı Devleti gibi mi olacak?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mehmet Sinan Gür, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |