..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Moda denilen şey o kadar çirkindir ki onu her altı ayda bir değiştirirler." -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Sinema ve Televizyon > Ömür İsfendiyaroğlu




11 Nisan 2006
Duymaya Vakit Bulamadığımız Martı Çığlıkları  
Ömür İsfendiyaroğlu
Neye göre , kime göre başarı? Yaşamda gerçek başarı ne? Ferzan Özpetek'in Kutsal Yürek filmi için yazdığım satırlar


:BIBE:
İş hayatı, aile, toplum, kurallar, kariyer, para, hırs...

İş hayatının doruk noktasında anne ve babasının ölümünden sonra hayatı değişmeye başlayan başarılı bir kadın.

Neye göre , kime göre başarı? Yaşamda gerçek başarı ne?

Film iki bölümde incelenerek belki de bu soruları kendi kendimize tekrar tekrar sormak mümkün. Filmin ilk bölümünde insan – mekan arasındaki bağa değinerek; iş kadını Irene ile aile yadigarı 30 yıldır görmediği evi arasındaki ilişki, geçmişle hesaplaşma, kendi varlığını sorgulama ve bir kayıpla gelen kendini bulma süreci anlatılırken; ikinci bölümde ise insan - insan kavramı kullanılmış. Belki de filmin ikinci bölümü olarak tanımlayabileceğimiz bu bölüm küçük hırsızlıklarını, büyük mutluluklar haline getiren Benny ile iş kadınından azizeye dönüşecek olan Irene’in karşılaşmaları ile başlıyor.

Tek düze yaşamımız ruhumuzu ne kadar doyuruyor, Maddi tatmin nereye kadar...


Filmde kullanılan tanrı, din kavramları belki de birer sembol filmin asıl derdi iyi ve kötüyü keskin hatlarla ayıran temel kurumları sorgulamak. Filmin, kesinlikle güldürmek, korkutmak, heyecanlandırmak gibi bir amacı yok belki de bu yüzden popüler sinema izleyicisi filmden beklediği keyfi bulamayabilir. Filmin anlatım biçimi dışında oyuncu yönetimi seçimi, çekim yapılan mekanlar, kullanılan ışık seçimi gerçekten etkileyici. Müzikler tüm Özpetek filmlerinde olduğu gibi ön planda.

Hamam, Cahil Periler, Harem Suare, Karşı Pencere gözümde farklı birer yerde olsa da bu film insanın silkinip, kendine gelebilmesine sarsılıp duygulanmasına yüreğinin içinde bir sıcaklık hissedebilmesine kabuğundan sıyrılmasına yarıyor diyebilirim.

Ferzan Özpetek “eşcinsellik” olmadan film yapamıyor diyenler bu kez yönetmen, filmin başrol oyuncusuna aşık olmuş, bu yüzünden Irene’i (Barbora Babulova) öpüştürmemiş , seviştirmemiş deseler de, film sinemada cinsellik olmadan da insana duyulan sevginin anlatıldığı güzel bir örnek...

Kısaca İtalyan sinemasının Oscarları olarak bilinen David di Donatello ödüllerinden En İyi Kadın Oyuncu ve En İyi Sanat Yönetmeni ödüllerini alan "Kutsal Yürek" izlenmeye değer.

Ferzan Özpetek’in de söylediği gibi; “Umarım hoşunuza gider.”



Ömür İsfendiyaroğlu
24.11.2005

http://www.cuoresacro.com/



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sinema ve televizyon kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Ben" Klimt
Sylvia Plath Nerede?
Casanova Aşık
Yine mi Pazartesi?
Akıl ve Yürek arasındaki Gelgitler...

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mikado'nun Çöpleri
Bir Kelebeğin Ömür'ü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bulmaca [Öykü]
Pulkanatlı Öykü [Öykü]
İçinden bir isim tut [Öykü]
O Pity Pity Karamela Sepeti [Öykü]
Servi [Öykü]
Buluşma [Öykü]
Seni Seviyorum... [Öykü]
Maskeli [Öykü]
Sinek [Öykü]
Düşmek [Öykü]


Ömür İsfendiyaroğlu kimdir?

Kişiliğimin tam anlamıyla gitmek istediği yoldan gitmek ve bunu yaparken de başkalarının bam tellerine dokunabilme isteği çoğu zaman hissettiğim. Yaşamımın hiçbir evresinde yazı olmadan yaşayabileceğimi düşünmüyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her kitaptan, her satırdan, her cümleden kısacası; yaşamın sözcüklerinden etkilenirim


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömür İsfendiyaroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.