..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bilmezlik ile ne hoştum; hayalimde ne güzellik, ne de aşk vardı." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Güven ve Güvensizlik > Ömür İsfendiyaroğlu




24 Mayıs 2002
Bir Kelebeğin Ömür'ü  
Dünyanın en mutlu çifti Sevgi &Güven

Ömür İsfendiyaroğlu


Hayatın her döneminde, yaşamınızın her evresinde, bu vuruşu yapmaya hazır birileri görevlendirilmiş adeta… İş hayatınızda kuyunuzu kazmaya hazır bir partner, okul hayatınızda sizi ispiyonlayabilecek başka bir öğrenci ve ilişkilerinizde de sevdiğiniz


:CFAJ:
*Yaptığımız hatalar affedilmedikçe, doğru yaşamanın ne önemi var?

Nisan’ı gider ayak yakasından tutup yakalayan, güneşli güzel bir gün…
Deniz kıyısında, yüzümü yakan güneş ışınlarıyla beraber, bir o kadar yeşil ve nemli çimlerin üzerinde, oturuyorum. Bendeki çilek kokusuna doğru bir arı geliyor; rahatsız ediyor, kağıdı, kalemi ve beni... Belkide ben rahatsız ediyorum; güneşi, çimeni ve onu... Arkamdan bir kelebek dolaşıyor, belki güvenemiyor bana...
Bende narin bir kelebek olsam; güvenemezdim insana. Aslında bu sıralar bir insana güvenmemem için kelebek kadar, savunmasız olmaya da gerek yok sanırım, insanlar her an sizi arkanızdan vurmaya hazır ve nazır bekliyorlar sanki!

Hayatın her döneminde, yaşamınızın her evresinde, bu vuruşu yapmaya hazır birileri görevlendirilmiş adeta… İş hayatınızda kuyunuzu kazmaya hazır bir partner, okul hayatınızda sizi ispiyonlayabilecek başka bir öğrenci ve ilişkilerinizde de sevdiğiniz insan. Tabii ilişkilerde durum belki de durum biraz daha can acıtıcı olabiliyor, çünkü devreye karşıdaki insana duyduğunuz güvenle birlikte ona sunduğunuz sevginizde giriyor ki bu sonucu daha can acıtıcı bir noktaya götürüyor.

İlk başlarda, karşnızdaki insana tam bir güven duymasanızda, yaşadığınız süreç birliktelik içerisinde ona duyduğunuz sevgi ve saygının paralelinde “güven” dediğimiz duygularda da bir artış geliyor. İçinizden bir ses, sürekli olarak size bir emir kipi ile sesleniyor:

- Güven
- Güven
- Güven

Ve sizde içinizden gelen ve sevginizin yansıması olan o sese kulak vererek, bir kelebeğe dönüşme ihtimalinizi de o an için gözardı ederek, kendinizi sevdiğiniz insana tamamı ile teslim ediveriyorsunuz.

Öyle ki birlikte yaşadığınız paylaşımlar, sizi geleceğe dönük hayaller kurmaya hiç düşünmediğiniz bir zamanlar size oldukça saçma gelen fikirleri bile düşündürmeye başlattığında, siz o hayallerin akışına kendinizi öyle bırakmış oluyorsunuz ki, çiçeklerin renklerine aldanıp çiçekten çiçeğe gezip bir günlük ömrünü boşa harcayan bir kelebek gibi, sizde aslında belki de hiç güvenmemeniz gereken birine güveniverip, tüm hayatınızı ona yönlendiriyorsunuz.

Niye güvenmeyesiniz ki ? O sevdiğiniz insan! İlk kez sizi bu kadar çok sevdiğini hissettiğiniz biri!

Ve gün geliyor o çok sevdiğiniz ve hayatınızda, sıradan bir çiçek olmadığını bildiğiniz o değerli kişi sizi sırf “Kelebek” olmanız gibi sudan bir sebep için bırakıp gidebiliyor. İşte hikaye bu kadar basit…


İşte geçen haftalarda seyrettiğim, “The Birthday Girl” de benim bu kelebek olma durumumun üstüne geldiğinden mi bilemiyorum, beni oldukça etkileyen sonu biraz daha farklı biten basit bir hikaye gibi başlıyor aslında.

Hayatta hiç bir şeyi gerçek anlamda yakalamayı başaramamış, doğduğundan beri aynı kasabada yaşamakta, iş hayatına atıldığından beri aynı bankada çalışan yüzyüze ilişkilerde çekingen ve ürkek tavırları yüzünden arkadaşları tarafından ‘ti’ye alınan ve otuzlarında bir bekar olan, John’un (Ben Chaplin) evleneceği kızı bir türlü bulamayınca son çare olarak internetteki eş bulma servislerine başvurması ile başlayan bu film beni Sevgi ve Güven konusunda durup bir kez daha düşünmeye, Sevgi mi ? önemli Güven mi? sorularını kendi kendime sormama neden oldu.

Dünyada bir yerlerde, onun aradığı özelliklere sahip, huyu huyuna ruhu ruhuna uygun bir eş vardır elbette... diyerek yola çıkan John’un çağrısına en ilginç yanıt Rusya’dan gelmiş, üstelik aracı servis kendisine ‘beğenmezsen iade’ garantisi bile vermiştir.
Mektuplar, e-mail’ler derken John ve Nadia’nın (Nicole Kidman) sonunda tanışıp mutlu sona doğru bir adım atmaya karar vermeleri ile devam eden ve buraya kadar herşeyin sıradan ve olağan, bir aşk hikayesi gibi gözüktüğü bu hikayede, John’un monoton hayatını birdenbire değiştiren olaylar zinciri; sizi her an şaşırtabilecek, duygusal olanlarınızı biraz üzebilecek, zaman zaman içten gülmenizi sağlayabilecek, bazılarınızı da durup düşünmeye itecek nitelikte diyebilirim.

“Mojo” filmiyle hem eleştirmenlerden hem de gişe hasılatlarından tam not alan İngiliz filmci kardeşler Jez, Tom ve Stephen Butterworth bu kez de daha farklı tarzda bir film yapma arayışına girmişler ve bana göre çok da başarılı bir film olmuş öyle ki, filmi tek bir kategoriye koyamıyorum.

Gerilim, Duygusal, Komedi hepsi hepsi; bunların sonucunda ortaya çıkan ise;

Sevgiyle yeniden kazanılan Güven
ve
Sevgi’nin Güven üzerindeki galibiyeti






* “Herkes kendi Evinde” filminden bir söz




Ömür İsfendiyaroğlu
25.04.2002 Perşembe





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mikado'nun Çöpleri
Duymaya Vakit Bulamadığımız Martı Çığlıkları
"Ben" Klimt
Sylvia Plath Nerede?
Casanova Aşık
Yine mi Pazartesi?
Akıl ve Yürek arasındaki Gelgitler...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bulmaca [Öykü]
Pulkanatlı Öykü [Öykü]
İçinden bir isim tut [Öykü]
O Pity Pity Karamela Sepeti [Öykü]
Servi [Öykü]
Buluşma [Öykü]
Seni Seviyorum... [Öykü]
Maskeli [Öykü]
Sinek [Öykü]
Düşmek [Öykü]


Ömür İsfendiyaroğlu kimdir?

Kişiliğimin tam anlamıyla gitmek istediği yoldan gitmek ve bunu yaparken de başkalarının bam tellerine dokunabilme isteği çoğu zaman hissettiğim. Yaşamımın hiçbir evresinde yazı olmadan yaşayabileceğimi düşünmüyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her kitaptan, her satırdan, her cümleden kısacası; yaşamın sözcüklerinden etkilenirim


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömür İsfendiyaroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.