Yalnızlık güzel birşey, ama birilerinin yanınıza gelip yalnızlığın güzel birşey olduğunu söylemesi gerekir. -Balzac |
|
||||||||||
|
Durmazlığın iptidai kanallarında gezinirken Farkettiğim çingene flarmonisi: bağıra bağıra Yaklaşan bir depremdir ağrı!!! İtaatkâr, boynu bükük bir romeo’yum ben Yüzyılına ihanet etmiş, yalınayak ağrıyı kovalayan Yıllardan, emirlerden, acılardan doğdum, Soyadımı bıraktım nüfus kağıtlarında. Vücudumla uğraştım, işlerimle, düşlerimle savaştım senin için. İsimsiz ülkelerde, isimsiz nice çaylar içtim, Paydos zili çaldı en sonunda, geri döndüm hiç durmadan. Mahkemelerde düşlerini pazarlayan bir romeo’yum Juliet’i için manastır kapılarını zorlayan. Adımlarımla tarihin organikliğini listeliyorum yeniden. Bu basmakalıp, içimsiz su: kanalizasyon yoğunluğunda Ayarını yitirmiş malzeme! Dök okyanuslara sızacak Zehirleri ufak bir kederin damar içlerine; Dök, korkut sende o yazısız kitapları okumaktan Biriken biçimsiz şaheseri, dök ellerine suyu... Çingene flarmonilerinde kendini yitirmiş zahiri hortlak!!! Yüzü kalmamış, içi dışıyla bütünleşmiş, Maskelerin kimyasından kurtulmuş işte Juliet! Bakır imgeli kervanlar için yık şehirleri! Oyna oyununu bir başka oyuncu senden güçlü çıkana dek! Sonra da kaç... Alabildiğince uzaklara kaç! Seni terkedip, bir başkasının olacak nasılsa Juliet. Bu oyunu, bu kırbaçla yönetilecek oyunu sen oynayamazsın. Ben oynayamam bu devrin katedrallerinde içiçe Adımlarımla tarihin organikliğini listeliyorum yeniden. İlelebet sayıklayacağımdan korkuyorum seni Boşaltıp bir sürahiyi doldurmalarını isteyeceğim susuz çöllerden İri kıyım harflerle, karşılıklı oynanan bir akşamda Bir kılıç gibi iniyorsun içime Kapılarımın kilitlerini zorlayan. Oysa ben kapalıyım, mahçup bir romeo’yum İtaatkâr olduğum kadar Juliet. Gecelerime girmeye Çalışıyorsun, yalnız benim olan bencil gecelerime Yapışkan ve yalansız bir çocuğu oynuyorum her akşam Aynı kabarede. Bu kabarede yaşlandığımı biliyorum. Bana dar olan O yer: Kanalizasyonları bilinmez kılanlardır Lağım fareleri. Her yerin bir korucusu vardır. Gecelerimin koruculuğunu üstlenmiş çöl Kılavuzları beni her acıdan gizliyorlar. Sağır ve dilsiz bir çocuk bile olabilirim ben Juliet Seni bile içime alırım Adımlarımla tarihin organikliğini listeliyorum yeniden. Doldururum yüzünü büründüğüm maskeler dünyasından. Ah, hasret sandığın, beklediğin, mavi çizgilerin içinden Seyrettiğin zavallı romeo’n ne kadar Flarmonisever bir arabesk adam, bak! Evet, sonsuza dek kabarelerde, filmlerde Yaşayacak ve yaşlanacak bir asi o, artık gör Tek kişilik bir Juliet’i bulduğunda ölümüne sevecek olan. Capulet ve Montegue’nün savaşı anlamsız bir Taht kavgasıdır içten içe. Unutmak, ölüseviciliğe Adım atmaktır. Diyarları saracak bir altyapı bunlar, Birer soyad soyağaçlarında kendilerine yer bulan. Yalnızca birer soyisim Juliet, Kütüğüme geçirdiğimde benim olacaksın nasılsa Ya da ben senin olacağım kim farkeder. Sil soyadını, ben de sileyim, Kapat beni, nehirler içinde, okyanuslar ortasında İki aşık olalım yalnızca kafa kağıdı olmayan. Oyunsuz, hilesiz gece yarıları gibi yaşanalım Bir kaç efsanenin bünyesinde, sevgilim! Adımlarımla tarihin organikliğini listeliyorum yeniden. Ne kadar korkuncuz, ne kadar hakimiz birbirimize böyle? Çevre şehirlerden de duyuluyor, gör, bak kulağımdaki flarmoni! Bak, o yatmadığın mezarında senden sonra kimler ağırlanacak O yatmadığın mezarını dolduracak ölüm nereden ve kimden? Ama ölümden bize ne ki, korkmaktan, Yalnızca sevişmekten bahsetmeliyiz atık Juliet! Adımlarımla tarihin organikliğini listeliyorum yeniden.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mehmet Ulaş ORAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |