..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Avukatlar da bir zamanlar çocuktular herhalde. -Charles Lamb
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Öyküsel > Hulki Can




3 Nisan 2009
Güz Düşümleri  
Hulki Can

:BFDC:
Dağların soluğu, ormanı uzaklara itiyor. Orman gizlerin tiniyle kayıp gidiyor. Uzaklardaki yol, iplik iplik, duman olmuş kıvrım kıvrım. Buram buram tütüyor evlerin bacaları. Genç kızlar beyaz gelinlikler içinde. Yanakları al al, heyecandan kızarıyorlar...

Hava kararıyor. Güz bağlarında olgun üzüm salkımları sapsarı, yukarıda zeytin dalları, günbatımında çiy damlaları yüzüyor. En ufak bir yankılanma bile duyuluyor ve hülyaların düşlerinde derin izler oluşturuyor. Düşen bir yaprak, ya da öten bir kuş, mışıl mışıl uyuklayan doğada öylesine süreduran bir çınlama yaratıyor ki, tinlerde düşlerin cini uyanıyor...

Ormandan gelen sesler çisil çisil yağan yağmurla harmanlanıyor. Bu yağmur mu? Hayır, bunlar yankı damlaları. Alacakaranlıkta küçük bir kız iç çekiyor. Yoksa bu sessiz damlalar çok eski bir ninniyi mi fısıldıyor?

Düşlerin uğultuları gözler önüne koskoca bir kent seriyor. Bu açık ve iyice belirgin. Bu imler hepimizin yüreğinde vardır.

Doruklar arasında, keskin yamaçlara kurulu, evcikleri alacalı bulacalı Uçmakdere’den yüz kez daha büyük bu hülya kent. Yükselen yapı katları, üst üste yeraltında gizlenen eski semtlerden kurulmuş. Bir oda ötekinin sırtında, bir ev öbürünün omzunda, bir semt berikinin kucağında. Eski gravürlerle, minyatürlerle dolu kitaplardan, kaplumbağa kabuklarından bir yığın. Mozaiklerle, çinilerle, fresklerle süslenmiş. Bu kat kat ciltlerin içinde eski külüstür mahalleler olduğu gibi hiç bozulmadan duruyor. O kent gelmiş Tristatis üzerine konmuş...

Görülmedik güzellikte sevgi varlıkları merdivenleri iz bırakmadan adımlıyor. Bunlar o demin gördüklerim mi? Evet evet, bunlar onlar. Beyaz taçlı başlarını kapıdan uzatıp bana bakıyor, sonra neşeli gülüşmelerle yukarıya çıkıyorlar. Tahta basamaklar gıcırdıyor, patır patır koşuşan, tılsımlar saçan mutlu ayakların tinsel sesleri...

Sokaktan sokağa kedi ve köpeklerin yanı sıra koyun sürüleri, tavuklar, kazlar, ördekler dolanıyor. Kapıdan kapıya yüzyıllar değişiyor. Her kapı eşiğinde ayrı bir koşturmaca. Taşlığa vuran pencerelerin ışığında süvelerden süzülen aşk perileri göz kırpıyor. Şamdanlar, meşaleler, lambalar yanmış, masalar donanmış. Hayaletler sonsuzluğun sözcüleri. Düşlerin cini öykülerin ipliğini durmadan eğiriyor...

(Asturias'ın Guatemala Efsanelerinden esinlenerek)

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Bunu facebook'da paylaşmak istiyorum.
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
8 Ocak 2011
Umarım bir sakıncası yoktur. Selamlar. /// Tabi ki paylaşabilirsiniz. Selamlar

:: Dinlendirici
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
7 Ocak 2011
Okurken içimi bir huzur kapladı. Teşekkür ediyorum. Saygılarımla. (Üstadım bir yazıma eklediğiniz cümleyi izninizle çalıyorum. Çünkü o cümle olmadan yazı anlamını bulamıyor.)

:: ..........
Gönderen: Kâmuran Esen / ,
14 Aralık 2010
Çok güzel ifade edilmiş betimlemelerle daha da anlam kazanmış öykünüz.Sizi şimdiye kadar oku(ya)madığım için üzgünüm.Sevgiyle.

:: Muhteşem...
Gönderen: Umut Salih Tiryakioğlu / , Türkiye
3 Mayıs 2010
Tek kelimeyle bayıldım. Üç kuruşluk metinler okumaktan gına gelmişti. İşte sanat budur!




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın öyküsel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kraliçe ve Bahçıvan - II

Yazarın şiir ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Elsa'nın Gözleri
Albatros
Yeryüzü Rüzgarları
Kraliçe ve Bahçıvan
Op. 11 Piyano Ezgileri, Arnold Schönberg
Malta Şahinlerine
Uçan Ayakkabı
Havanın Ölümü
Her Ocak Hiddetle Tütüyor…
Bahçıvan

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kağıttan Kaplan ile Sivrisinek [Öykü]
Sürüngenlerin Şöleni [Öykü]
Filizkıran [Öykü]
Türk Savaş Uçakları Diyarbakır'ı Bombalıyor! [Öykü]
Balkondaki Adam [Öykü]
Soytarı Zaman [Öykü]
Patigül [Öykü]
İki Eski Kayakçının Son Mektupları [Öykü]
Dağları Delen Budala İhtiyar [Öykü]
Ampulistanya Gözlemleri (Bir Uzaylının Gözüyle) [Öykü]


Hulki Can kimdir?

Başlıca yapıtları: Eski Kule Müziği (şiir) Geometrik Aydınlık (şiir) Havanın Fen Noktası (şiir) Tartaros Paradigması (eleştiri) Teslis Sendromu (eleştiri) Nano Kutsallık (eleştiri) Sevgili Kutlu Yaşam (öykü) Kuşku Bilinci ve Eleştiri (eleştiri)

Etkilendiği Yazarlar:
Montaigne, Descartes, Russell, Tolstoy, N. Hikmet, Dostoyevski, Nietzsche, Freud, Darwin, Marx, Engels, Lenin, Bakunin, Kropotkin, Voltaire, Diderot


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hulki Can, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.