..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Mutlu insanlar tatlı şeylerden söz ederler. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yazarlar ve Şairler > Şevket Başıbüyük




10 Mayıs 2009
"Kitap Cafer"  
Şevket Başıbüyük
Prof Dr. Oktay Sinanoğlu’ya veridi. Haliyle büyük adamlardan hep büyük laflar beklenilir. Bizimkisi de öyle yaptı/konuştu… “Baracık Obama,” dedi. Amerika için “Azmanistan” dedi... Kayısı için “Baracık Obama, Türkiye’ye gelmiş, bir de kayısıdan söz etmiş.” dedi. “Kayısıyı hayatında hiç tatmış mıdır?” dedi Hasılı dedi de dedi...


:BDGA:
“Kitap Cafer”

“ Kitap Cafer” diye bir kitapevi adını duydunuz mu?
Size neyi çağrıştırır bilmiyorum ama bu isim bana mesai arkadaşım Şair Cafer Şahin’i çağrıştırıyor.
Gerçi şair Cafer Şahin, gerçekten bir yazı konusu olacak kadar gizemli bir kişilik ama ben bu yazıda Sayın Cafer Şahin’den bahsetmeyeceğim.
Bugünkü yazımda “Kitap Cafer” den bahsedeceğim...
Aslında “Kitap Cafer” diye bir yer yok, bu ismi ben uydurdum/pardon Prof Dr. Oktay Sinanoğlu uydurdu.
Malumunuz, geçen günlerde bizim Malatya Çocuk Sokak’ta farklı bir kitapevi açıldı, adına “Kitap Cafe” koymuşlar. Açılışına ve ilk imzaya da Prof Dr. Oktay Sinanoğlu gelmişti/getirilmişti…
O gün açılışında -âcizane- ben de bulunmuştum.
Daha doğrusu Sayın Müdürüm (Malatya Belediyesi Kültür Sanat Müdürü) Alişan Hayırlı’ın yanında/beraber gitmiştik.
Açış konuşmasını/sunuculuğunu da Sayın Hayırlı yapmıştı.
Hayırlı’yı tanıyanınız varsa; şakacıdır/eprilidir, kültür-sanat hayranı bir insandır...
Orada (açılışta) Sayın Prof Dr. Oktay Sinanoğlu’ya; “kitap cafe; kitap kafe şeklinde mi okunur yoksa kitap cafe..” şeklinde bir soru sormuştu.
O gün oarada Prof Dr. Oktay Sinanoğlu ile birlikte Vali, Belediye Başkanı, TSO Bşk. gibi... Malatya erkânı da açılıştaydı...
Kültür üzerine/kitap üzerine güzel şeyler konuşuldu tabii ki...
En sonunda söz Prof Dr. Oktay Sinanoğlu’ya veridi.
Haliyle büyük adamlardan hep büyük laflar beklenilir.
Bizimkisi de öyle yaptı/konuştu…
“Baracık Obama,” dedi.
Amerika için “Azmanistan” dedi...
Kayısı için “Baracık Obama, Türkiye’ye gelmiş, bir de kayısıdan söz etmiş.” dedi.
“Kayısıyı hayatında hiç tatmış mıdır?” dedi
Hasılı dedi de dedi...
Bütün bunlar büyük adam olmanın avantajları tabii ki...
Ben bunları konuşmuş olsaydım kim bilir hangi kodeste gözlerimi açardım.
Ama serde Dünyanın en genç profesörü unvanını varken bir şey olmuyor.
Gerçi Sayın profesörün “Vahşi batıdan medet ummak Türk milletine yakışmaz” sözüne ben de katılıyorum.
“Baracık Obama kayısıyı bilmediği gibi Malatya’nın çok meşhur bir özelliği var, onu da bilmez. O da Malatya’nın zengin gönüllü insanları” demesine de katılıyorum...
Ancak “Baracık Obama Türkiye’ye gelmiş, bir de kayısıdan söz etmiş. Kayısıyı hayatında hiç tatmış mıdır? Zanettmem. Kayısıyı da bilmez. Danışmanları da bilmez.” demesi; bana büyük adamların konuşması gibi geldi…
Sayın Profesörün dediği gibi “Malatya, zengin gönüllü insanlar”dır
Ancak Malatyalılar, Profesör de olsa doğru konuşmadığı takdirde eleştirirler...
Her ne ise ben yine “Kitap Cafer”e döneyim”
Sayın Profesör, Sayın Hayırlı’nın heyecanla beklenilen sorusunu; “…Kitap Cafe’ye gelince, sen ne kadar ‘cafe’ desen de onlar ‘kafe’ olarak okur. Bana göre arkadaşlar buraya “Kitap Cafer” yazmışlar ancak “r” si düşmüş” şeklinde yine büyük adam üslubuyla cevap verdi…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yazarlar ve şairler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kafka Neden Hamamböceği Oldu
Bir Portre/mustafa Düzleme
Malatya'da Kültür Denilince...
Dipsiz Umman
Uht"ul Mukaveme"ya Tanık Mektuplar
Damla Kuyusu
"Esrarlı Ada"
Kırmızı Karanlık
"Yazmaya Dair"
Haydi Ordan Be!

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.