..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarih, hiçbir zaman orada bulunmamış kişiler tarafından anlatılan hiçbir zaman olmamış olaylarla dolu bir yalan. -Santayana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Taner SARGIN




12 Eylül 2010
Referandum'un Bana Öğrettikleri  
Taner SARGIN
Referandum süresince basının: entelektüeller, iktidar ve kadınların bakış açılarını yansıtma biçimini inceleyerek size farklı bir bakış açısı sunmaya çalışacağım.


:BJJE:
Referandum süresince basının: entelektüeller, iktidar ve kadınların bakış açılarını yansıtma biçimini inceleyerek size farklı bir bakış açısı sunmaya çalışacağım. Konuyu çok fazla komplike hale getirmemek için üç adet gazete haberini veriyorum. Bu haberlere hepiniz bir şekilde ulaştınız.

Şunlardır :
1. Haberimiz:30.06.2010 8.23 Radikal Gazetesi haberi.
Ak Partili Rize Belediye Başkanı Halil Bakırcı, “Güneydoğu'da ikinci eş yaygın. Bu bizim kültürümüzde vardır. Bu bölgelerden evlilik ve hısımlıkları artırarak, devletin de teşvikiyle sorunların aza ineceğine ve çözüleceğine inanıyorum” dedi. Haber: Muhammet KAÇAR

2.Haberimiz: 12 Eylül Anayasa Değişikliği Referandumunda “Yetmez ama evet” diyen sanatçı ve aydınların arasında yer alan Lale Mansur, NTV canlı yayınında neden “evet” diyeceğini anlattı.

Aşağıdaki haber referandum öncesine ait olup sekiz yıllık bir iktidarın başlangıcından bu güne ne olduğunun Buket hanım tarafından bilindiği göz önünde bulundurursak bir solcu olarak alındığımı ve sizlerle paylaşacağım yazımda etkili olduğunu bilmenizi isterim.

3.Haberimiz: “Türkiye'deki sol maalesef seksist” - Taraf/ÖZLEM ERTAN - Istanbul - 15.03.2009 Buket Uzuner, gezi kitabı Yolda’yı imzalarken cinsiyetçilikten yakındı: Kadın yazarlar edebiyat dünyasını renklendiren şeyler olarak görülüyor. Hakkımızı savununca da cadı ve şirret oluyoruz. Maalesef, Türk solu seksisttir.''

Buket hanıma şu cevabı vermek istiyorum. Evet, biz Türk solu olarak sizin de vurguladığınız gibi kadına bakış açısını doğru bir yere koyamamış olabiliriz. Bunu kabul ediyorum.

Referandum sonuçlarını kısaca değerlendirmek isterim. Yüzde yetmiş seksenlerde bir katılım gerçekleşti. Doğu illerimizde bazı illerde bariz bir boykotun gözlenmesi yanında genelde katılım olduğu ve bu katılımın evet yönünde olduğu açıktır. Bunun tam zıddı olarak görünen mhp üst yapısının dışında mhp tabanının da tercihini evet yönünde kullanarak karşı gibi göründükleri tarafta oldukları barizdir. İşte burada belirtmek gerekir ki birileri bertaraf olmamak için taraf olmuşlardır.

Bu güruha şunu da eklemek yerinde olur sanırım: marjinal sol diye bilinen kesimin her ne kadar boykot kelimesini kullanmasalar da sandık başına gitmeme eylemleri evet’e hizmet ettiği aşikardır.
Bazı cemaatlere hizmet edenler camilerde verdikleri vaazlarda müminlere evet oyu verme probagandası yapmışlardır.

Bu noktada kendi payıma yenilgiyi kabul ediyorum. Bu topraklarda benim zannettiğim gibi, kurtuluş savaşında emperyalizme karşı kurtuluş mücadelesi veren halk yaşamıyormuş.

Bu referandum sonucu, beni ak partinin yukarıda birinci haber olarak verdiğim bakış açısına getiriverdi. Nasıl mı? Ben fikrimi değiştiremez miyim?

Milli görüş gömleğini çıkaran iktidar lideri, Irak’a müdahalede tezkereyi geçirmemiş gibi görünüp, tüm hava ve deniz limanlarını kullandırdı. İncirlik üssünden 4900 sorti yapılmasına müsaade etti. Bir buçuk milyon müslüman katledildi. Bu çelişki değilse benim fikir değiştirmemi çelişki olarak göremezsiniz.

Hatta önceden şunu söylerdim hep, başkalarının hatasını görmeniz size hata yapma hakkı vermez. Ama şimdi bunu da kabul etmiyorum. Başkalarının hatasını görmem bana hata yapma hakkı veriyor. Ben bu hakkı istiyorum. Kusursuz bir insan olmak istemiyorum.

Sezen aksu da kusursuz değil. Önce kardelenler diyordu, sonra fikir değiştirdi. Evet, buket hanım sizin de dediğiniz gibi biz kadın sorununa da doğru yaklaşamadık. Haklısınız. İnşallah bir fırsatını bulur karşılaşırız siz de iyice bir anlatırsınız. Biz bir mum ışığı gibi çevremizi bile aydınlatamıyormuşuz meğer. Ampulün güçlü ışığı karşısında siz aydınların da elbirliğiyle bu mum ışığı da aydınlatamayacak artık.

Şimdi geldiğim noktadan hareketle Lale Mansur hanımefendiye buradan ikinci eş olarak evlenme teklif ediyorum. Üçüncü eş olarak Buket Uzuner’e ve dördüncü eş olarak nâmı Minik serçe olan Sezen hanıma evlenme teklif ediyorum.

Şimdilik dört tane, bundan sonrası için şeyhülislam’dan onay çıkarsa… Allah kerimdir.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Hayırlı olsun.
Gönderen: Levent Ölçer / , Türkiye
13 Eylül 2010
Referandum bize yalakaların, mazoşistlerin, padişahlık özentilerinin ve de şaşkınların yüzdesini göstermesi açısından son derece faydalıydı.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Terör Kaos Siyaset Ekonomi ve İnsan.
Hanefi Avcı’nın Kutsal Görevi Devam Ediyor.
Düşünceler Sermaye Bulamazlar Ama Sermayeler Düşünceleri Seçebilirler
Barışın Turşusu Kaç Kuruş? Olmadı, Barışın Turşusu Kaç Kurşun Diyecektim.
Bir Garip Kampanya

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bu Günün Bilimi Nereye Kime Hizmet Ediyor
Ben Selfi'ye Karşıyım.
Barış Kültürünü Egemen Kılmak
Ülkemizde Gazetecilik Nasıl Yapılıyor?
Ampulün Patlama Süreci/ampulün Anlamı.
Türkiye Ekonomi - Poltikasına Genel Bir Projeksiyon.
Ak / Kara Ayrımı Dayatması.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Git Kendinde Kaybol Arama Beni [Şiir]
Keşiş Dağında Erguvan Kokusu [Şiir]
Müşküre [Şiir]
Topraktan Gelen Sesler [Şiir]
İçimde Bir Şiir Ölüyor [Şiir]
Yavaş Yavaş Ölürler Neruda"yı Nazım"ı Tanımayanlar [Şiir]
Hava Kar Yağıp Buz Kesiyor [Şiir]
Kayıp Şiirler Şehrinde Yitirdiklerim [Şiir]
Geceye Saçlarından Dökülenler [Şiir]
Filler ve Çimen (*) [Şiir]


Taner SARGIN kimdir?

Yakamozları yazmaktan çok, içine girmemin getirdiği duyguyu yazmayı tercih ederim.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Taner SARGIN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.