Herkesin derdi başka. -Orhan Veli |
|
||||||||||
|
’’Helsinki senedinden Paris şartına kadar son yılların önemli sözleşmelerine bakınız, hep barışın turşusu satılmaktadır. Barış turşusu satma yarışının belgelerini okuyunca, alanların hep savaşa; salonların, gösterişli ciltlerin yaldızladığı imla albümlerinin ise barışa ayrıldığını düşünüyor insan! Kâğıtta odalarda kaldığı sürece zararı yok barışın! Ola ki alanlara, yaşama, yaşamaya çıkmasın, çıkarılmasın...’’ Ümit Sarıaslan’ın bu paragrafına atfen ben de kendime soruyorum: Barışın turşusu kaç para acaba? Barış ve sevgi kavramına tekel piyasası koymuş emperyalist sermaye UNESCO’ya 1991 yılını ’’Yunus Emre sevgi yılı’’ ilan etti. Yunus Emre Anadolu kültürümüzün değerlerinden biridir. Bunun uluslar arası çıkarlara alet edilmesine aydınlarımız ve gerçek sanatçılarımız engel olmalıydı. Yeni liberal politikaların senaristleri küreselleşme adıyla, ulusal devletlerin yasalarını çiğneyerek sermayeyi özgürleştirirken azgelişmiş ülkelere böl parçala yönet taktiği uyguluyordu. Şimdi Banu Avar’ın deyimiyle ‘’Böl ve Yut’’ taktiği uygulamaktadır. Uluslar arası tekellere hizmet eden politikacılar halkların hafızalarını törpülemek için önceleri ‘’dün dündür bu gün bu gündür ‘’ söyleminde idiler. Yunus emre gibi kültürel değerlerimizi çalarken bir yandan da Deniz Gezmişleri’ de dönemin maceraperest yumuşak başlı ama ortamın havasına kapılmış gençler olarak ilan edebilirler. Vatan uğrunda Emperyalizme karşı verilen savaş kavramını çarpıtmak hoca efendisine hizmet etmek isteyen Savaşın tanrıları savaş arabalarında barış edebiyatı yapıyorlar. Nasıl mı? 13 Eylül 2010 Radikal Gazetesi> Ana sayfa>dünya> Haber Esma Çakır: Öcalan'ın, İtalya'da ilk köşe yazısı yayınlandı 09.01.2010 : İmralı'da ağırlaştırılmış ömür boyu hapis cezasına çarptırılan Abdullah Öcalan, İtalya'da günlük yayınlanan, komünistlerin en önemli yayın organlarından Il Manifesto'da köşe yazmaya başladı. ROMA - Öcalan'ın bugün ilk köşe yazısı ‘Biz Kürtler için sadece barış' başlığı ile yayınlandı. Ben de soruyorum, barışın turşusu kaç kurşun? Ben bunları yazınca komplo teorisyeni olurum. Meydanlar da silahların iktidarına hizmet edip barış nutukları atanlara kalmış ne diyelim. Roma’daki ll. Manifestoculara bakıp da aldanmayın bir zamanlar üçüncü enternasyonalciler vardı. Aslı, iki buçuğuncu enternasyonalciler olduğu ortaya çıktı. Bizde de ikinci cumhuriyetçiler var. Ahmet Altan gibi fetocular. Abd’ye hizmet edenler bunlar.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Taner SARGIN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |