Bu hafifçe kenara itilecek bir roman değil. Daha büyük bir şiddetle uzağa fırlatılmalıdır. -Dorothy Parker |
|
||||||||||
|
Cryonicks Projesi ile İnsanın ekonomik gücünün ölüme meydan okuma cesaretini göreceksiniz. Dünyanın aydınlanma çağında düşünürler bilim adamları filozoflar vardı bilim adamı tüm insanlık için bilim üretiyordu. Bilimi egemenliği altına almak isteyen güçler olsa da başarılı olamıyorlardı. İnsanlar içinde farklı olmak isteyen sınıflaşmayı yaratan insanlar elde ettikleri ekonomik gücü kullanarak teknolojiyi silah yani başka insanların hayatını sonlandıracak aletler üreterek kendilerini farklılaştırmaya çalıştılar. Gün kendi hayatlarını daha ileri ki yıllara daha ilerideki yaşam biçimlerine ötelemek için hayatı farklılaştırma girişimindeler. Bu denli dengesizleşmiş bir dünyayı ve dünyanın üretim ilişkilerini Emperyalizm olarak tanımlama yetersiz kalıyor. Emperyalist süreçte teknolojiyi üretim araçlarında kullanan ve emekten artı değer üreten kapitalist sınıf üretim aletleri üzerindeki hakimiyetini geliştirirken başka ülkeleri ham madde kaynağı iş gücü kaynağı ve bir pazar olarak kullandı. Günümüzde güçlü sermaye sahibi insanlar kendi hayatlarını daha ileri ki yıllara daha ilerideki yaşam biçimlerine ötelemek için hayatı farklılaştırma girişimindeler. Bu denli dengesizleşmiş bir dünyayı ve dünyanın üretim ilişkilerini Emperyalizm olarak tanımlama yetersiz kalıyor. Emperyalist süreçte teknolojiyi üretim araçlarını kullanan ve emekten artı değer üreten kapitalist sınıf üretim aletleri üzerindeki hakimiyetini geliştirirken başka ülkeleri ham madde kaynağı iş gücü kaynağı ve bir pazar olarak kullandı. ama bu gün bam başka bir yerdeyiz. Emperyalist süreç ayını sömürü biçimlerini korur iken diğer taraftan teknolojiyi hatta bilimi esir almış ve kendini yeniden üretme yöntemleri geliştiriyor. Bence Yaşadığımız toplumların yaşadığımız zaman diliminin yaşadığımız sömürü biçiminin yeni bir tanımı yapılmalı bunun üzerinde tartışılmalı. Emperyalist güç bir taraftan da sömürdüğü üretici emeği gıdasıyla oynayarak belirli hastalıklar üreterek yok ediyor kendisine bağımlı hale getiriyor.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Taner SARGIN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |