İnsanlar yalnızca yaşamın amacının mutluluk olmadığını düşünmeye başlayınca, mutluluğa ulaşabilir. -George Orwell |
|
||||||||||
|
**** Ölmeden önce ölmek elbette ulaşılacak kutlu bir bilinç düzeyi. Peki ölmeden önce insanca yaşamak? Müslümanlar bir noktadan sonra kendilerini taş ve bıçaklarla, ölümcül işkencelerle kuşatanlara karşı ayağa kalkıp hayatta kalmak için savaşmadı mı? Yani bu dünyada kader deyip kabullenilecek şeyler olduğu gibi ayağa kalkıp ölümüne mücadele edilecek şeyler de var. Kuşkusuz hepimiz öleceğiz, kimse bu dünyaya kazık çakmayacak. Bu yüzden önemli olan bu dünyada nasıl yaşadığımız çünkü insan ölmesi için değil yaşaması için yaratılmıştır. Bu hayatı nasıl yaşayacağımız ise her insanın varoluşuna kazınmıştır zaten.. Kazınmış olmasa bu dünyadaki hepimiz iyi ya da kötünün ne olduğunu evrensel olarak bilebilir miydik? Hal böyleyken şunu ifade etmekte zaruret görüyorum; İnsanın bu dünyadan vazgeçip öbür dünyaya hazırlanması demek bu dünyada insanca yaşama hakkından tamamen vazgeçmesi ve insan kılığındaki iblislere teslim olması demek değildir, ki bu insan kılıklı iblislerden bazıları ne yazıktır ki Allah'ın adını ağzından hiç düşürmeyen, dindar kılıklı paraya tapanın önde gidenleridir.. Dünyadan vazgeçerken dikkat edelim "insan olmanın onurundan da vazgeçmeyelim" çünkü insanın yaradılış sebebi budur; "insan yaradılmışların en şereflisidir."
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Levent Ölçer, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |