..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Hayranlığı o dereceye vardı ki; yere düştü ve kendinden geçti." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun)
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Yazarlar ve Yapıtlar > Levent Ölçer




30 Ekim 2011
Üç Kitap Eleştirisi  
Kıyamet Gemisi, Kürk Mantolu Madonna, Huma Destanı

Levent Ölçer


Klasikleri ve başyapıtları yazacak yazarları oluşturmak, onları okuyacak okuru oluşturmak için Avrupa 3. sınıf hikayeler, açıksaçık hikayeler, kaba hicivler, en ucuz romanlar ile yola çıktı.


:BECF:
Yakın zamanda okuduğum üç kitapla ilgili eleştiri ve yorumlarımla karşınızdayım.

Kitaplardan ikisi tavsiye. Bir diğeri ise Ejderha Mızrağı evreninden önemli bir şahsiyetin hikayesi.

Efendim kitaplarım isimleriyle başlayalım. Kıyamet Gemisi, Kürk Mantolu Madonna ve Huma Destanı.

Kıyamet Gemisi dünya çapında çizerlerimizden biri olan sevgili Melike Acar'ın geçtiğimiz yaz tweetlerinden birinde sözünü ettiği bir kitaptı. Okuma listem o aralar doluydu fantastiklerin dışına çıkıp günümüz aksiyon macera alanına da bir adım atmayı istiyordum. Bir yerde başlamalı dedim. Listeye ekledim.

Kitabın adı Kıyamet Gemisi dedik. Plague Ship. Veba, hastalık gibi de çevirilebilirdi. Her neyse.. Kitap Altın Kitaplar'dan Nisan 2011'de çıkmış. 464 sayfa. Çeviren Taner Yenidoğan. Yazarları Clive Cussler (http://www.altinkitaplar.com.tr/yazar.asp?YazarID=7 ) ve Jack Du Brul. Clive Cussler ünlü ve çok satan bir yazar abimiz. Aksiyon macerada da çok güçlü bir kalemi var.

Oregon, cenaze gibi görünen ama aslında kudretli bir ejderha olan bir gemi. Eski bir kereste taşıma gemisi. Göründüğü şey bu. Ama aslında belki de dünyanın en teknolojik ve vurucu casusluk – örtülü operasyon gemisi. Geminin sahibi ve mürettebatı herhangi bir ülkeye bağlı değil. Kendi ahlak anlayışları ve kuralları olan uluslarüstü bir anti terör ve örtülü müdahale örgütü bu çocuklar.

Macera bir görevden dönüşleri esnasında rastladıkları hastalık yüklü hayalet bir gemi ile karşılaşmaları ile tırmanışa geçiyor. Hastalığın izini sürmeleri ve olayın gerisindeki esrar perdesini aralama çalışmaları, perde arkasındakileri engelleme – yakalama mücadeleleri derken... Aksiyon, macera dolu sayfalar akıp gidiyor..

Ben daha ne olduğunu anlayamadan baktım kitap elimde erimiş. İyi de olmuş. Listeme bu amcanın bu Gemi ve ekibini içeren diğer "Oregon Dosyaları" (http://en.wikipedia.org/wiki/Oregon_Files )kitaplarını da aldım. Baştan başlayıp bi göz atmalı bu seriye.

Bu kitapla ilgili tek bir eleştirim olacak o da sonu ile ilgili. Sona doğru giderken işlerin toparlanma ve sonuca bağlanması aşamasında biraz düzensizlik ve akıcılık duygusunu dalgalandıran bir süratlenme hissettim. Kitabın geneli ile uyumsuz bulduğum ani bir hızlanma var gibi geldi bana. Çok sırıtan bir şey değil ama bana böyle hissettirdi. Yine de bu çok not kırmayı gerektirecek bir şey değil ve o kadar kusur kadı kızında da olur.

Clive amcanın bu romanını beğendim. Diğerlerini de okumaya çalışacağım. Tavsiye ediyorum efendim.


İkinci kitabım bir arkadaşımın tavsiye ettiği bir kitap. Kürk Mantolu Madonna. Cehaletimi bağışlayın, benim daha önce adını duymadığım; Duyduysam da unuttuğum bir değerli yazarımızın kitabı. Sevgili Sabahattin Ali'nin (http://tr.wikipedia.org/wiki/Sabahattin_Ali ) kaleminden çıkan ve ister kısa roman ister uzun öykü diyebileceğiniz çok güzel bir eser.

EserYapı Kredi Yayınlarından 47. Baskısı ile elimde. Kitap 160 sayfa. Füsun akatlı'nın çok güzel bir önsözü ile başlıyoruz okumaya. Okumaya başladığınızda su gibi akıp gidiyor sayfalar. "Yarın okurum bi iki sayfaya göz atayım," diye elime aldım bir baktım yatmadan önce 60 – 70. sayfaya gelmişim.

Bir kere kitabın dili hiç zorlamıyor. Pürüzsüz buldum desem yeridir. İçinde anlatılan duygular ve öykü ise beni aldı götürdü desem yeridir. Öykü en basit hali ile imkansız bir aşk öyküsü desem haksızlık mı etmiş olurum bilmiyorum. Bu benim yorumum. Dünyaya, insanlara, aşka ve seçimlere dair bir öykü bu. Kısacık ama aynı zamanda da çok derin ve dolu.

Kitabı okuduğum ve Sabahattin ali gibi bir kalemle tanıştığım için mutluyum. Her ne kadar benim türümden, benim okuduğum tarzdan bir yazar olmasa da kendisinin bu eserinden çok etkilendim. Mutlaka tavsiye ediyorum. Çok fazla yazmak istemiyorum, okumadıysanız mutlaka okuyun ve kendi fikrinizi kendiniz oluşturun lütfen. Saygılarımla.

Nur içinde yat Sabahattin Ali üstad.

Son kitap, Huma Destanı. Yazarı Richar A. Knaak. Huma Destanı yazarın ilk kitabı ve bu kitap New York Times Bestsellers listesinde. Çok satanlardan yani. Kitap 384 sayfa. Laika Yayıncılık bizlere getirmiş. Çeviren Eralp Ersoy.
Ejderha mızrağı evrenine ismini veren Ejderha Mızraklarının Şövalye Huma'nın ellerinden Krynn dünyasına gelişinin ve ışığın karanlığa karşı mücadelesinin öyküsü var burada...

Şövalye olması çoğu kimse tarafından doğru bile bulunmayan bir şövalyenin aslında Solamniya Şövalyeliğinin erdemlerinin vücut bulmuş hali olduğunun ortaya çıkışının öyküsü bu. Bu Ejderha Mızraklarının kibirle büyüklenen koca ve güçlü, ışıltılı ellerden ziyade alçakgönüllülük ve saf yürekle donanmış gösterişsiz ellere gelişinin hikayesi.

Huma kimdir, nedir, Mızraklar nasıl geldi sorularına bu kitapta büyük ölçüde cevap buluyoruz. Huma'yı, onun aşkı olan Gümüş Ejderha'yı, aralarındaki ilişkiyi daha yakından görme şansı elde ediyoruz bu sayfalarda. Kitabı öyle aman aman çok beğendiğimi söyleyemem.

Yanlış anlaşılmasın kitap güzeldi. Beğendim. Yazarın da ellerine sağlık. Akıcı ve aksiyonlu, maceralı, Krynn tarihi hakkında bilgi verici bir kitaptı. Hoşuma gitti, tavsiye de ederim. Ama sadece öyle aman aman dehşetengiz bir kitap değildi, bence abartmaya gerek yok. Güzel kitaptı. Okuyun.

Bunun üstüne daha söylenecek pek fazla bir şey yok sanırım. Bu yukarıda naçizane yorumladığım 3 kitap da beğendiğim eserlerdir ve yazarları aldıkları parayı hak ederken okura gerçekten başka dünyaların kapılarını açıp hem bir şeyler katıyor hem de bir şeylerden uzaklaştırarak ferahlık getiriyor.

Okuyun anacığım. Başımıza ne geliyorsa okumamaktan geliyor. Eğitimsizlik, cehalet, bilgisizlik, atgözlüklülük, körlük, çapsızlık... Ne gelire başımıza hep kalıbımızın insanı olamamaktan geliyor. Okuyun, "bilgi sahibi olunmadan fikir sahibi olunmaz." (Uğur Mumcu)

Avrupa okuma alışkanlığını kazanırken bunu hemen klasikler ile yapmadı. Klasikleri ve başyapıtları yazacak yazarları oluşturmak, onları okuyacak okuru oluşturmak için Avrupa 3. sınıf hikayeler, açıksaçık hikayeler, kaba hicivler, en ucuz romanlar ile yola çıktı.

Okuyanı küçümsemeyin lütfen, ne okursa okusun, lütfen okusun. Okumayı ve okuru destekleyin.

Şimdilik benden bu kadar. Sonra yine yeni kurbanlarımla geri döneceğim.

Kendinizi bana saklayın.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yazarlar ve yapıtlar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Korkak ve Canavar Eleştirisi
Tılsım-ı Kudret Eleştirisi
Ankara'da Soğuk Gece Eleştirisi
Ozanın Şarkısı Eleştirisi
İmparatorluğun Kızı Eleştirisi
Avcının Kılıçları Serisi Eleştirisi
Mağaranın Kamburu Eleştirisi
Kristalin Hizmetkarı Eleştirisi
Nifak Eleştirisi
Zombi Savaşı Eleştirisi

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
83. Madde
İnci Yumurtlama Yarışı
Seninle İlk Defa...
Milliyetçilik Kötüdür
Şiddet İçerikli Bilgisayar Oyunları
Öküz Sürülerinin Küresel Möölemesi
Ortadoğuda Fillerin Güreşi
Medeniyet (!)
Tayyip Obama Sarıgül
Karşı Saldırı Planı Senaryosu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Barbar Conan'ın Ölüm Şarkısı [Şiir]
Her İnsan Öldürür Sevdiğini [Şiir]
Tatlı Sert [Öykü]
Zeytin Karası [Öykü]
1996 Yılı [Öykü]
2012: Ölülerin İntikamı [Öykü]
Ufuklar: Kırmızı Bölge - 18 [Öykü]
Althar'ın Akıncıları: Altıngöl ve Ejderha (9. Bölüm - Son - ) [Öykü]
Kovan Savaşları (1. Bölüm) [Öykü]
2012: Ölülerin İntikamı (3) [Öykü]


Levent Ölçer kimdir?

Fantazyada büyü, teknoloji ve aksiyon İldar'da buluşuyor. 07/10/2017 tarihinde şimdi diyebilirim ki neredeyse 2 senedir tek kelime yazmadım. . . 2 senedir yazar tarafım ölü. oysa oldugum şeyler içinde olmayı en sevdiğim şey yazar olmaktı :) Toprağı bol olsun.

Etkilendiği Yazarlar:
Süpermen, Robert E. Howard, Tolkien, Salvatore, Jules Verne, Battalgazi, David Eddings, Michael Moorcock.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Levent Ölçer, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.