Zamanı gelen bir düşüncenin gücüne hiçbir ordu karşı koyamaz. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
1.KİTAP İMPARATORLUĞUN KIZI Kitap, 2008'de İthaki yayınlarından çıkmış. 573 sayfa. Riftwars-Gedik Savaşları evreninden bir kitap. Yazarları; Gedik Savaşlarının Babası olan Raymond E. FEIST ve Janny WURTS, 1987'de yazmışlar. Yani yabancı yazarlı bir kitap. (Bi laf mı soktum? O zaman kime? Ben de tam çözemedim... bu aralar bi kaşıntı var bende ama hadi hayırlısı) Kitap, Gedik'in diğer tarafındaki dünyadaki; Kelewan'daki bir karakterin hayat hikayesini işliyor. Mara isimli genç bir kız... Rahibeliğe kabul seremonisi esnasında beklenmedik biçimde, Klan Lordu babasının ve veliaht kardeşinin ölümünü haber alır... Aile Yöneticiliği tahtına zorunlu bir biçimde yükselir. Mara genç ve acılı. Kelewan'daki Tsuranuanni İmparatorluğunda(hala yanlış okuyup yazıyorum bu ismi. Alacağın olsun Feist abi, bu ne dandik bi isim. Tsubasa gibi bişey) hayat zor ve gelenekler her yeri kuşatmış durumda. Onur çok katı. İnsan hayatı Gelenek ve Onur karşısında çok zayıf. Kitap öyle benim sevdiğim aksiyonlu, vurdulu kırdılı maceralardan değil. Daha bir politik ve entrika dolu, az biraz psikolojik mi desem ama çokca da sürükleyici. Ben Mara'yı sevdim. Aslında dişi kahramanlı bir kitabı nasıl sevdiğime de şaşırdım, üstelik kılıç ve büyü minimum seviyede. Yok artık, bana bir şeyler oluyor. Zevklerim mi değişiyor? Belki de.. Neyse... Yan karakterler de güzel. Öyküde sırıtmıyorlar ve öyküye güzelce yedirilmiş, iyi kontrast sağlamışlar. Hoşuma gitti. Öykünün akışı, maceralar, olaylar ve asıl Gedik Savaşları öykülerinin olaylarının bu dünyadaki etkilerinin yeri geldikçe görülmesi de ayrı bir tat. Mesela; Gedik Savaşlarının önemli olaylarından biri olan Pug'ın Kelewan'da bir arenayı yoketme sahnesi vardı ki bu sahne de Mara'nın hayatında bir diğer önemli olay olcakmış. Kitapları bana öneren-kolumun altına sıkıştıran arkadaşımla "hacı iyiymiş bea, kız entrikaydı-dalavereydi zorlukların altında iyi kalkıyor" derken bir iki çıtlattı bana. Elimde bekleyen diğer kitaplara göz atarken serinin diğer iki kitabını biraz öne alsam iyi olacak. Şimdi Göktuğ Canbaba'dan Ozan'ın Şarkısı'nı okuyorum, sonrasında ne olucak bakalım. Kelewan diyarı bana Uzakdoğuyu, egzotik çekikgözlüler diyarlarını hatırlattı. Bir yandan kendi bitki örtüsü ve hayvanlarıyla da hoşuma gitti (altı ayaklı yük hayvanları, yırtıcılar, vs). Iyiymiş. Yazanların eline sağlık. Sonuç olarak; bu üçlemenin ilk kitabı olan İmparatorluğun Kızı benim hoşuma gitti. Yarım bırakmayı sevmem. Mara'nın macerasını okuyup tamamlayacam. Sizlere de öneriyorum. Özellikle Gedik savaşları serisi'nin ilk dört kitabından sonra (Büyücü: Çırak, Büyücü: Usta, Gümüşdiken, Sethanon'da Karanlık) bu İmparatorluk serisini tavsiye ederim. Biraz kalınca kitaplar, ortalama 500'er sayfa filan, hehe, eline sağlık Feist abinin. Kitapları elime alınca "hacı bu ne okunur bee, ne kalın kitap yavv," diye gözlerimin suyu akmıştı... Zaman alabilir seriyi okumanız ama tavsiye ederim. Fantastik kitapları okuyorsanız ve daha önceden tanışmadıysanız, mutlaka bu kitaplara bir göz atın. Sevgiyle kalın. Güç sizinle olsun. Arivederçi. Hastalvista. Un dos tres, donuk ay ışığında şeytanla raksettin mi.. acısını dindir.. vs.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Levent Ölçer, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |