..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkes cennete gitmek ister ama kimse ölmek istemez. -Joe Louis
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Ayşe Kaya




14 Şubat 2011
Biten Aşk  
nankör aşk

Ayşe Kaya


Aşk… Zalim bir kahraman. Ve kalp… İflah olmaz bir âşık… Aşkın tüm nankörlüğüne karşın kalp hep vefalıdır aradan yıllarda geçse zaman zaman titrer ve bitip giden aşkları yad eder…


:BJDE:
Kalp… Küçücük bir et parçası ama bedenin kalesi gibi, eğer ki bu kale teslim olursa aşka; işte o zaman hiçbir direniş kar etmez. Ne akıl ne mantık karşı koyamaz kalbe. Her iş kalpte biter, doğru yolda olup olmadığını kestiremez kalp ama sevilmek güzeldir, hoş sözler duymak cezbeder onu, sevilmenin karşısında daha fazla direnemez, çeker teslim bayrağını. Artık kendini teslim eder aşka…
Aşk kalbi esir almadan önce naziktir, onu incitmemek için çabalar, el üstünde tutar kalbi. Gel gör ki; kalp teslim olunca aşk asileşir bu kezde. Kırmaya başlar düşünmeden incitiverir. Aşk nankördür, kalbi ele geçirince unutuverir onu kazanmak için yaptıklarını ve kalbin özverisini görmezden gelir. İstediğinde çekip gitmek, geri geldiğinde de kalbi hep yerinde bulmak ister, kalpse ister ki hep yanı başında dursun aşk, bir an bile ayrılmasın yanından.
Aşk başına buyruk yaşamak istedikçe, kalp onu kendisine bağlamak için didinip durur. Yorulur kalp, hem de çok yorulur pes etmek ister ama buna da gücü yetmez, cesaret edemez. Çünkü kalp sevmiştir, sevgiyi söküp atması ölmesi demektir. Akıldan yardım ister bu kezde, akıl ona doğruyu söyler yol gösterir ama kalp aşkı içinden çıkarmayı istememektedir aslında, işte bu yüzden aklın tavsiyeleri de kar etmez kalbe. Kalp bu kez iyice sıkışıp kalır aşk ve akıl arasında, artık o ilk zamanlardaki sevgi zehir olmuştur ona, sevdiğine seveceğine pişmandır. Ne olursa olsun kalbin gururu yoktur ama direnmeye devam eder aşkı için. Zehir olmuşta olsa aşk yinede “git” diyemez, dili varmaz aşkı kovmaya, hep bir ümidi vardır belki düzelir, yeniden mutluluğu bulurum diye. Aşksa zaten artık kalpten çekilmeye başlamıştır bile. Ve aşk gitmek ister, kalp “kal” der. Aşk dinlemez ve çeker gider, zorluklarla fethettiği kalbi kolayca terk eder.
Kalp artık bitkindir, ölü bir şehre benzer, gözyaşları kandır, kan ağlar hiç durmadan. Bir taraftan unutmaya çalışır, diğer taraftan hala bir umutla aşkın geri gelmesini bekler. Kalbin yası tüm bedeni etkiler; dil susar artık konuşmaz eskisi gibi, göz bakamaz etrafa merakla, donuk ve dalmış bakışlardır geneli, kulak duymaz bile söylenen çoğu şeyi ve akıl; en büyük zararı kalple beraber akılda görür her ne kadar kalbi uyarmış olsada aşka karşı, şimdi oda aşkın enkazında yitirmiştir kendini, bir türlü toparlanamaz, bir türlü odaklanamaz başka şeye. Tek bir şeye odaklıdır oda artık; bitip giden aşk…
Aşk yaşanırken tozpembedir, kalp hiç bitmeyecek sanır ama işte şimdi paramparçadır. Aşk… Zalim bir kahraman. Ve kalp… İflah olmaz bir âşık… Aşkın tüm nankörlüğüne karşın kalp hep vefalıdır aradan yıllarda geçse zaman zaman titrer ve bitip giden aşkları yad eder…
Kalbin sevmemesi ölmesi demektir, aşk ister olsun ister olmasın o hep sevmeye devam eder…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ey Yar...
Sustum... Mu?
Aşkımın Son Sözleri...
Kısacık Aşkımız
Aşk Yorgunu
Kalbim Ayazda
Sessizliğe Haykırış
Kalbime Yalvarış
Benim Masalım
Yalnızlık Yoruyor Beni

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Habersiz Ziyaret
Sevgiliye Kırgın Satırlar
Aynalarda Kalan 2
Uzaktaki Sevdiğim
Yalnızlar Şehri
Hasret Günleri
Zır Deli
Sana Rağbet Ettim Allah'ım
Hayatımın Hatırası
Hesaplaşma

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aynalarda Kalan [Şiir]
Öğrettiklerin... [Şiir]
Bendeki Sen [Şiir]
İki Ateş Arasında Aşk [Şiir]
Yine Sana Sitemler... [Şiir]
Rahmet Peygamberi [Şiir]
Hacım [Şiir]
Gökkuşağım [Şiir]
Bilseydik [Şiir]
Kararsız Aşk [Şiir]


Ayşe Kaya kimdir?

Niye bilmem hep sonbaharı sevdim, Dökülen yapraklarda buldum kendimi. Bir tarafım olabildiğine mutlu dedim, Diğer tarafım çözemediğim kadar gizemli.

Etkilendiği Yazarlar:
senai demirci, mustafa islamoğlu, ramazan kayan


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ayşe Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.