..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İste, sana verilecektir; Ara, bulacaksındır; Çal ve kapı sana açılacaktır -İncil
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Ayşe Kaya




13 Nisan 2011
Aşk Yorgunu  
Ayşe Kaya
Aşkı kimse çözememiş şimdiye kadar, hiçbir akıl onu kavrayamamış, sen mi anlayacaksın aciz aklım, sen mi onu yola getireceksin yaralı kalbim?


:BAED:
Aşkı kimse çözememiş şimdiye kadar, hiçbir akıl onu kavrayamamış, sen mi anlayacaksın aciz aklım, sen mi onu yola getireceksin yaralı kalbim?
Okuldayken tek derdim havuz problemleri olurdu. Bir türlü çıkamazdım soruların içinden, başımın belasıydı onlar. Bir gün gelipte onlardan daha büyük bir derdim olacağını, daha beter bir başbelam olacağını nerden bilirdim. Nereden bilebilirdim ki, iki ayrı kalpten aşk havuzuna sevgi akıtılsa, aşk havuzu ne kadar zamanda dolar? Nereden bilebilirdim ki, o kalplerden biri sevgisini akıtmayı kesse tek kalbin sevgisi aşk havuzunu doldurabilir mi diye gün gelecekte hayat bana soracak. Matematikten pek anlamazdım ve pekte çalışmazsım ama bilseydin aşk problemini çözmek için ileride lazım olacak elbetteki daha iyi bir öğrenci olurdum. Yada okuldayken bizlere aşkın matematiğini öğretselerdi, şimdi çözerdim tüm problemlerimi ve aşk dersinden hayat beni sınıfta bırakmazdı.
Coğrafyayla hiçbir zaman problemim olmadı, zatende sözelciydim. Ama gel gör ki, aşkın coğrafyasıda kafamı karıştırdı. Aşk kalbe girince tüm bedene bahar geliyor, herşey güllük gülistanlık oluyor, hayattan en çok baharlarda zevk alındığı gibi işte öyle mutlu olunuyor. Aşkın gidişi sonbaharın gelişi gibi, sarı yaprakların yerlere dökülmesi hayallerin bitip gitmesi gibi ve yağan yağmurların yerinede gözyaşları akıyor bolca. Sonbaharın ardından kış geliyor beden ülkesine de, hayattan zevk tamamen bitiyor, kalp artık buz gibi, ona yaklaşanlar bile üşüyor. Kışın ardından yine bahar gelecek. Coğrafya bilgilerime göre böyle olması gerekiyor. Ama bir türlü yeniden bahar gelmiyor, kalbim hala buz gibi gözlerim hala yağmurları terketmedi. Yıllarca bize böyle öğretmemişler miydi? Yoksa aşkın coğrafyası da apayrı bir ders mi? Al işte biz zayıf daha, aşk coğrafyasından da kalıyorum sınıfta.
Aşk gerçekten var mıdır varsa gerçekten aşkta mutluluk kalıcı mıdır? Aşk bir kalbe girince neden o kalp rayından çıkar ve neden aşk karşısında akıl kendisine hakim olamaz? Biraz da aşkın felsefesini yapmak lazım öyle değil mi? Bilim felsefesi, ahlak felsefesi, sanat felsefesi… her türlü felsefeyi öğrettilerde okulda, bir tek aşk felsefesi yoktu aralarında. İşte belkide bu yüzden hala bir cevap bulamıyorum bu sorularıma. Binlerce soru karşısında düğüm düğüm olup devre dışı kalıyor işte aklımda. Hayat bana sözlüden de zayıf veriyor, aşk felsefesi de zayıf olarak karneme kazınıyor.
Öğrencilik yıllarım hep güzel anılarımla dolu. Hayatımın en güzel en matrak hikayeleri halâ onlarda saklı. Ama aşk okulunda öğrenciliğim hayatımın en zehir günleri oldu. Kayıtımı yaptırdığıma bin pişman oldum, ilk günler güzeldi herşey, gönlüme göreydi gidişat. Sonraları ise tüm güzel günlerin bir bir acısı çıktı. Zayıf üzerine zayıf aldım hep, şimdiyse yeniden çalışıpta bütünlemeden geçmeyi bile göze alamıyorum. Yenilgiyi kabul ettim, sınıfta kalıyorum.
***************************************************************************
Çok laf geçirmeye çalıştım kalbime ve aklıma ama onlar bana inat, cesaretle yürüdüler aşkın üzerine, azimliydiler vede umutlu. Gözleri karaydı, hiç mağlup olacak gibi durmuyorlardı. Dedimki içimden “Yürüyün be, mutluluk sizin ellerinizde.” Gün geldi beklenmeyen oldu yine ve aşk terk-i diyar eyledi kalbi. Kalp sevgisini akıtacak havuzu kaybedince, nereye akacağını bilemediğinden bir o yana bir bu yana bocalayıp durdu. Hep güzel şeyleri düşünen akıl, binbir sorunun karşısında iflas etti.
Şimdi ikiside mahsun ve bir suçlu gibi boyunları bükük. Akıl artık pes etti ama kalp hiç belli etmemeye çalışsa da halâ aşkın geri dönmesini beklemekte. Grurunu bir tarafa bırakıp, halâ sevdiğinin yeniden bir tek adım atmasını beklemekte. Şimdi kalbe kızsam mı yoksa ona üzülsem mi bende çıkamıyorum işin içinden, çünkü aşk neçekip gidiyor nede yüzünü güldürüyor. Halâ etrafında dolaşıp duruyor ve git-geller yaşıyor kalp. Aşk, artık çıkmak üzere olan canınımı almaya geldi, yoksa yaralarını sarmak için ilkyardıma mı anlayamıyorum. Herşey ilk günden bu yana artık sakinleşiyorken, kalp en azından kendisini oradan oraya çarpmayı bırakıp, yerinde sessiz ve tepkisizce duruyorken aşkın onu ikinci kez yaralamasından korkuyorum.
Aşk, “yanlış durakta inmişim, beni yeniden kalbine alırmısın” dermi, giden aşk kırdığı kalbi toparlamak için gönlünü almaya gelirmi, bir ömür boyu onu mutlu eder mi bilmiyorum. Umursamadan ve hiçbir açıklama yapma zahmeti çekmeden çekip giden aşk, bir gün merhamet ederde “ben hata yaptım, BENİ AFFET” dermi bilmiyorum…
Yorgun ve mağlup bir imparator gibiyim, ne artık savaşmaya mecalim kaldı nede derdimi anlatmaya. Kendimi teslim ettim aşka, ister alsın canımı, isterse versin canını…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ey Yar...
Sustum... Mu?
Aşkımın Son Sözleri...
Kısacık Aşkımız
Kalbim Ayazda
Sessizliğe Haykırış
Kalbime Yalvarış
Benim Masalım
Biten Aşk
Yalnızlık Yoruyor Beni

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Habersiz Ziyaret
Sevgiliye Kırgın Satırlar
Aynalarda Kalan 2
Uzaktaki Sevdiğim
Yalnızlar Şehri
Hasret Günleri
Zır Deli
Sana Rağbet Ettim Allah'ım
Hayatımın Hatırası
Hesaplaşma

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aynalarda Kalan [Şiir]
Öğrettiklerin... [Şiir]
Bendeki Sen [Şiir]
İki Ateş Arasında Aşk [Şiir]
Yine Sana Sitemler... [Şiir]
Rahmet Peygamberi [Şiir]
Hacım [Şiir]
Gökkuşağım [Şiir]
Bilseydik [Şiir]
Kararsız Aşk [Şiir]


Ayşe Kaya kimdir?

Niye bilmem hep sonbaharı sevdim, Dökülen yapraklarda buldum kendimi. Bir tarafım olabildiğine mutlu dedim, Diğer tarafım çözemediğim kadar gizemli.

Etkilendiği Yazarlar:
senai demirci, mustafa islamoğlu, ramazan kayan


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ayşe Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.