..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğallık sahip olunan değil, kazanılması gereken bir erdemdir. -Cervantes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Sanat ve Sanatçılar > Seval Deniz Karahaliloğlu




11 Ekim 2011
İzmir Devlet Senfoni Orkestrası, Sezonu "İdil Biret Konseri" ile Açtı  
Her müzik cümlesi, bizi daha temiz ve naif bir dünyaya taşıdı. Notalar havaya yayıldı, modern zamanlardan yorulan ruhlara iyi geldi

Seval Deniz Karahaliloğlu


Havada, hala “Yeni Dünya” Senfonisinin notaları uçuşuyor. Yumuşak, kırılgan notalardan dokunmuş bir şal gibi bizi çevreliyor. Notalar üzerimde, elbisemin kıvrımına sinmiş, derimin üzerinden bir ışık seli gibi akarken, “onca büyüleyici nota nereye gitmiş olabilir?” diye düşünüyorum.


:AHJE:

İzmir Devlet Senfoni Orkestrası, Sezonu “İdil Biret Konseri” ile Açtı

Seval Deniz Karahaliloğlu


O gece İdil Biret ve Şef İbrahim Yazıcı yönetimindeki “İzmir Devlet Senfoni Orkestrası” notalardan örülü bir şiir yazdılar. Her müzik cümlesi, bizi daha temiz ve naif bir dünyaya taşıdı. Notalar havaya yayıldı, modern zamanlardan yorulan ruhlara iyi geldi. Ruh hasarlarını onardı. Yaraları iyileştirdi. Havada bir tazelik kokusu. Bir yenilenme hali. İzmir Ahmet Adnan Saygun Kültür, Sanat Merkezinde dinlediğimiz rafine müzik ruhlarımıza iyi geldi.

Richard Wagner’in “Tannhauser” Uvertürü, Franz Liszt’in 1 Numaralı Mi Bemol Majör Op. 22 Piyano Konçertosu ve Antonin Dvorak’ın 9 Numaralı Mi Minör Op.95 “Yeni Dünyadan” Senfonisinin seslendirildiği program, büyük bir beğeni ile izlendi. Şef İbrahim Yazıcı yönetimindeki, İzmir Devlet Senfoni Orkestrası, 2011 - 2012 sezonunu görkemli bir açılışla, İdil Biret konseri ile gerçekleştirdi.

Zarif bir hanımefendi. Saygının ve nezaketin egemen olduğu başka zamanlara ait bir sanatçı. İdil Biret sahnede, piyanonun başında. Piyanoya uzanan elleri çaldıkça büyüdü, büyüdü, büyüdü. Sanki parmakları piyano tuşlarına dokundukça uzadı. Parmaklar piyanonun bir uzantısı haline geldi. Giderek piyano ile bütünleşti. Daha kısa bir süre önce, sahnede yalnız başına duran bu cansız nesne birden hayat buldu. Canlandı. Müzik dilinde konuşmaya başladı. Kurduğu müzik cümleleriyle bizleri farklı bir dünyaya “müzik gezegenine” taşıdı. Orkestrayla birlikte çok sesli, çok renkli bir müzikal dil oluşturdular. Eski zamanlara dair hikayeler anlattılar, bizler de bu öyküleri dinlerken hayaller kurduk, dışarıdaki gündelik yaşamın dertlerinden, sorunlarından arınmış olarak, kalbimizi ve beynimizi yeniledik.

İzmir Devlet Senfoni Orkestrasını, genç ve yetenekli şeflerden biri olan Şef İbrahim Yazıcı yönetiyor. Çok genç, çok yetenekli, deneyimiyle her notayı hissediyor. Notalar ilk önce şefin kalbinden geçiyor sonra, orkestraya doğru akıyor. Orkestrayı büyülüyor, etkiliyor, peşinden sürüklüyor. Biz seyirci koltuklarında oturan faniler, fareli köyün kavalcısını takip ederek büyülü müzik diyarına doğru çekiliyoruz.

Antonin Dvorak’ın “Yeni Dünya” Senfonisinin son notaları. Bir an sessizlik. Sonra alkışlar, alkışlar, alkışlar. Havada, hala “Yeni Dünya” Senfonisinin notaları uçuşuyor. Yumuşak, kırılgan notalardan dokunmuş bir şal gibi bizi çevreliyor. Notalar üzerimde, elbisemin kıvrımına sinmiş, derimin üzerinden bir ışık seli gibi akarken salondan çıkıyorum. “Onca büyüleyici nota nereye gitmiş olabilir?” diye düşünürken başımı kaldırıyorum. Binlerce yıldızla bezeli yumuşak bir İzmir Gecesi. Yıldızlar sanki daha parlak, daha güçlü ışıldıyormuş gibi geliyor. Artık o sihirli notaların nereye gittiğini biliyorum….










Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sanat ve sanatçılar kümesinde bulunan diğer yazıları...
'Kafkas Tebeşir Dairesi'nin Sebeb-i Hikmeti... ''
Uluslarararası İzmir Festivali 20. Yaşını Kutluyor.
Anton Çehov'dan Arthur Miller'a, Modern Zamanlarda Düşlerin
Ahmet Adnan Saygun"un Mirasını Taşıyan Onurlu Bir Sanatçı : Rengim Gökmen
İlhan Berk"in Şiirleri ve Sait Faik"in Öykülerini Gravürde Eriten Adam: Fatih Mika
Commedia Dell"arte İşliği : Michele Guaraldo, Simone Campa ve Korsanlar
Cemal Süreya"dan "Üstü Kalsın" : Hakan Gerçek
Ağır Abla Cecilia"nın Müridinden Faydalı Hayat Dersleri : Ayhan Sicimoğlu
Romanya Ulusal Tiyatrosundan Bir Baş Yapıt : Fırtına
Shakepeare"den Verdi"ye : Falstaff Operası

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Varmış Hiç Yokmuş
"Beni Ben mi Delirttim?" : Ferhan Şensoy
Ermişler Ya da Günahkarlar, İyilik Ya da Kötülüğün Dayanılmaz Lezzeti…
Sineklidağ"ın Efsanesi : Keşanlı Ali"nin İbretlik Öyküsü
Sahibinden Az Kullanılmış "İkinci El" Stratejiler
Tek Kişilik Oyunların Efsane İsmi : Müşfik Kenter
Yağmur Yağıyor, Seller Akıyor, Kral Übü Camdan Bakıyor
Efes'li Herostratus ve 'Hukukun Üstünlüğü İlkesi'
Tanrıların Takıları
Ruhi Su"nun İzinde : Köy Enstitüleri

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İbneler ve Çocuk Cesetleri [Şiir]
Komşu Çocuğu [Şiir]
Bir Bardak Soğuk Suyun Hatırına… [Şiir]
İhtiyaçtan [Şiir]
Deli mi Ne? [Şiir]
Sakız Reçeli Seven Yare Mektuplar [Şiir]
Bir Nefes Alıp Verme Uzunluğunda… [Şiir]
Lord'umun Suskunluğunun Sebeb-i Hikmeti... [Şiir]
Pimpirikli Hanımın, Pimpiriklenmesinin Nedeni… [Şiir]
Yere Göğe Sığamıyorum… [Şiir]


Seval Deniz Karahaliloğlu kimdir?

Bazı insanlar için yazmak, yemek yemek, su içmek kadar doğal bir ihtiyaçtır. Yani benimki ihtiyaçtan. Bir vakit, hayatımla, ne yapmak istiyorum diye sordum kendime? Cevap : Yazmak. İşte bu kadar basit.

Etkilendiği Yazarlar:
Etkilenmek ne derecede doğru bilemem ama beyinsel olarak beslendiğim isimler, Roland Barthes, Jorge Luis Borges, Braudel, Anais Nin, Oscar Wilde, Bernard Shaw, Umberto Eco, Atilla İlhan, İlber Ortaylı, Ünsal Oskay, Murathan Mungan,..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Seval Deniz Karahaliloğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.