Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx |
|
||||||||||
|
Bende Ezo’yu içeriye eve soktum. Ona kavga etmemesini tembihlerken anamın bağrışını duydum. Balkon demirinden aşağı sarkılmış, “Ezoo!” diye sesleniyor, yanına çağırıyordu. Ezo koşturarak gitti. Geri geldiğinde elinde beş lira ve gofret vardı. Zafer kazanmasının anam tarafından bir tür ödüllendirilmesiydi bu. Kapımızın zili çalınca açtık. Ezo kaçıp odaya sakladı kendini. Bir kadın elinden tuttuğu burnunu çekerek ağlamasını sürdüren kız çocuğunu bana göstererek: “Bak kızımın haline!” dedi. “Kızınız ne hale sokmuş onu…” Ben bir şey diyemeden anam aşağıya kadar geldi. Kadını bir güzel süzdükten sonra ona: “Anam sen utanmıyor musun?” dedi. “Baskına gelmişsin evime. Bunlar çocuk. Çocuk bunlar. Kavga da ederler, beş dakika sonra unutur tekrar barışıp oyun oynarlar.” Kadın anama dönerek, “He, vallaha haklısın nene!” dedi. “Doğru söylüyorsun, kusura bakma ben bir cahillik ettim. Ver öpeyim elini.” Kadın anamın elini öptükten sonra, kızının elini tutup evine gitti. Anam onun ardından, “Utanmaz kadın, ne olacak, cahil…” gibi laflar ettikten sonra, “Oğul” dedi bana. “Kadın neredeyse benim yaşımda. Kendi yaşına bakmıyor, bir de bana nene diyor.”
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Necmettin Yalcinkaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |