..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçının işlevsel tanımı bilinci neşelendirmektir. -Max Eastman
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yazarlar ve Şairler > Şevket Başıbüyük




29 Mayıs 2012
Malatya  
Şevket Başıbüyük
Bana göre Türkiye’de “Tesettür ve İslami Mücadele” konusunda taviz vermeyen iki mücahide kadın var; biri Şule Yüksel Şenler diğeri Emine Özkan Şenlikoğlu… Bütün bunları şunun için hatırlatıyorum… Hanımeliyle Malatya’da bir Şenlikoğlu rüzgârı esti… Şenlikoğlu, 26 Mayıs 2012 tarihinde Malatya Hanımeli Eğitim Kültür ve Yardımlaşma Derneği’nin düzenlediği “Takva’dan Tarza Dönüşen Tesettür Anlayışımız” konulu konferansın konuşmacı konuğuydu. Bayanlara özel düzenlenen bu konferans, sekiz yüz kapasiteli Belediye Konferans Salonunda gerçekleşti. Sekiz yüz kapasiteli salona, mübalağasız; iki bin kişi iştirak etti, bir o kadar da salona giremedikleri için geri döndü…


:AFBB:

Zihnimdeki Emine Şenlikoğlu ile Emine Özkan Şenlikoğlu arasında bir fark var mı, bilmiyorum ama -kim ne derse desin- Şenlikoğlu; benim için bir marka…

Bana göre Türkiye’de “Tesettür ve İslami Mücadele” konusunda taviz vermeyen iki mücahide kadın var; biri Şule Yüksel Şenler diğeri Emine Özkan Şenlikoğlu…

Biri (Şule Yüksel Şenler) şu an sağlık problemleriyle baş başa; kendisine Allah’tan şifalar diliyoruz…

Diğeri (Emine Özkan Şenlikoğlu) 28 Şubat Soğuğunda dumura uğradıktan donra bir Erdoğan İlkbaharıyla yeniden toparlanmaya/yeşermeye başladı.

Gerçi Şenlikoğlu vereceği meyvesini vermiştir…

Dedim ya Şenlikoğlu benim için çok özel ve marka bir isim.

Benim çocukluğumun favori yazarıdır Şenlikoğlu…

Ben onun kitaplarını okurken hep “Ruhumun Penceresi”nden hayata baktım ve “İnsanlığın Belgeseli”ni gördüm.

“Bize Nasıl Kıydınız”, ben de bilmiyorum ama galiba bu ülkede, birileri topyekûn tüm mücahit ve muvahhit Müslümanlara kıydı/kıydılar.

Şahsen benim de yolum, “Burası Cezaevi”nden sonra cezaevine uğradı…

“Biz Bu Vatanin Nesi Oluyoruz” bilmiyorum ama bildiğim bir şey var ki; önce “Gençliğin İmanını Sorularla Çaldılar”

Sonra da “Ben Kimin Kurbanıyım” demeden, “Geçmişin İzleri”ni kaybettirerek “Sabıkalı ve Dul” bir “Çingene” “İmamın Manken Kızı” edasıyla “Vicdan Azabı” duymaksızın “Çin İşkencesi” gibi, “Kelebekler” görünümünden bir “Yılan Yavrusu” oluveren “Kırmızı Elbiseli Kız”a “Ne Olur îhanet Etme” denilmesine rağmen “Kadınları Kadınlar da Eziyor” oldular…

“Son Pişmanlık Fayda Eder” mi bilmem…
Elbette ki “İnsanlar da Kayar”, hatta ; “İslam’da Erkek” diyerek “Ağlatan Yollar”dan ilerledik “Geri Tepen Kurşunlar”a aldırmadan “Telefonla Röportaj”lar verdik, ardından “Radyo ve Basın Röportajları”, “Televizyon Röportajları”, “Maria”, “İdamlık Genç”, “Anne Büyüklere Bir Şey Söyle”, “Küçük Kız Küçük”… gibi “İsimsiz Kitap”ları “Kelepçeli Kalemimden” damlayan mürekkeple yazarak “Uzaktaki Çığlıklar”ı da duyabildik, “Kıbrıs Sular İçinde”kilerini de, “Bir Yetim” gibi olanları da…

Hâsılı tüm bunları; “Ülkemi Arıyorum” adına yaptık.

Zira bu ülkede “Önce Soru Sorarlar” sonra “Mahkum Duygular”a terk ederler…
28 Şubat süreciyle, - bir çok mücadeleci Müslümanlara yapıldığı gibi- Şenlikoğlu da “Mahkum Duygular”a terk edildi…
Bütün bunları şunun için hatırlatıyorum…
Hanımeliyle Malatya’da bir Şenlikoğlu rüzgârı esti…
Şenlikoğlu, 26 Mayıs 2012 tarihinde Malatya Hanımeli Eğitim Kültür ve Yardımlaşma Derneği’nin düzenlediği “Takva’dan Tarza Dönüşen Tesettür Anlayışımız” konulu konferansın konuşmacı konuğuydu. Bayanlara özel düzenlenen bu konferans, sekiz yüz kapasiteli Belediye Konferans Salonunda gerçekleşti. Sekiz yüz kapasiteli salona, mübalağasız; iki bin kişi iştirak etti, bir o kadar da salona giremedikleri için geri döndü…
Demem o ki, Malatya’da son 15 yıldan bu yana bu salon ilk kez (sırf bayanlara açık olmasına rağmen) izdiham olmadan bu kadar kalabalık bir programla tanıştı…
Şahsen ben hala anlamış değilim, programa gösterilen yoğun ilginin hikmetini…
Bu yoğun ilgi Şenlikoğlu’nun hayranlığından mı; derneğin çalışmasından mı, yoksa “Takva’dan Tarza Dönüşen Tesettür Anlayışımız” gibi bir konuya ihtiyaç duyulduğundan mı mıdır, bilmiyorum…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yazarlar ve şairler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kafka Neden Hamamböceği Oldu
Bir Portre/mustafa Düzleme
Malatya'da Kültür Denilince...
Dipsiz Umman
Uht"ul Mukaveme"ya Tanık Mektuplar
Damla Kuyusu
"Esrarlı Ada"
Kırmızı Karanlık
"Kitap Cafer"
"Yazmaya Dair"

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.