..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şahin bakışlı, ahu gözlü, şirin davranışlı ve tatlı sözlü idi. -Fuzuli, Leyla ve Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > eylül




3 Mayıs 2015
Anne Olmak  
eylül
Çünkü Hayat bu...


:IIC:
'Anne olmak zor şey. Acı çekmeli, fedakar olmalı, kendinden vazgeçmelisin. Çilekeş, uykusuz, endişeli olmalısın. Günde bir kez bile yüreğin ve ruhun acı çekmezse, yeterince iyi bir anne değilsin. Sebepsiz mutlu olduğun anları kendine zehir edecek bir şeyler bulmalısın. Kötülüğü getirir diye tedirgin olmalı sevincin. İyisi mi, dua et.
Kim olduğunu unutmalısın, çocuğun iyi olsun yeter. Hayallerin, arzuların, yapmak istediklerin yok elbet. Eğlence diyarlarına hele, hiç adım atmamalısın, felekten bir gün çalmak neyine. Tüm vaktini çocuğuna ayıramadın diye yorgunluğundan suçluluk duymalısın. Çocuğun sana tatlı tatlı gülümsediğinde içine akan huzurdan bile kuşkulanmalısın: "nasıl yani?, dünyanın en zor şeyi anne olmak iken, nasıl bu kadar mutlu olabilirim", diye kendini acımasızca yargılamalısın... '


Tanıdık gelen bir yaklaşımı tekrar hatırlatmak istedim. Pek çoğunuz karşı çıkacak. Pek çoğunuz itici bulacak. Sebepler öne sürüp kendini kendine karşı savunacak. "Hayat" diyecek pek çok kişi. Bazıları ise yaklaşmakta olan Anneler Günü'nü hatırlayacak.
Hayat, asırlardan beridir zor. İnsan olmak da öyle. Anne veya baba olmanın kolay tarafı yok bu yüzden. Yermek veya övmek adına bu üç ismin önüne iyi veya kötü sıfatını koyabilirsiniz. Onları küçük veya büyük harf ile yazmak da sizlere kalır. Hangisini seçerseniz seçin bilin ki adil olmazsınız. Empati kurmadan, acı tatlı yaşanmış ne varsa paylaşmadan,
onu anlayamazsınız. "Zordur annelik" diyenlerden anlayış beklenmez, laf olsun diye söylenmiştir. İnsan yavrusunu büyütmek zor. İlk günlerinden itibaren eğitmek gerektirir. Balta girmemiş ormanda yaşama yetisini kazandırmak için eğitilmeli. Çünkü hayat bu, kuşatılırsınız, tutsak düşersiniz, savaşırsınız, kazanır ve kaybedersiniz. Hayatın anlamı bu.
Annelik, yavrusunu insan olmanın hakkını vermek için eğitebilmektir.
Annelik, bir makam değil, inkar edilemez bir bağ. Gözlerin kapalı dayandığın duvar, sığındığın barınak, tökezlediğinde tutunduğun el, sevincini, hüznünü paylaşabildiğin yer. Anne önce İnsan'dır. İşte bu hiç unutulmamalı. İnsan olmak zor...


Anneler Günü'nden sonraki gün benim annemin doğum günü. 11 Mayıs. Sık sık Anneler Günü ile çakışır. Annemi uğurlayalı altı yıl olacak. Geçen zamanı düşünmek gelmiyor içimden, dün gibi geliyor, lakin yas tutmuyorum. Onun gittiği yerde iyi olduğunu düşünmek istiyorum. İnanıyorum, O huzurlu...
Bazen, keşke daha çok zamanımız olup onu tanıyabilseydim diye düşünüyorum. Kalıcı bir düşünce değil ki, uçup gidiyor. Ne pişmanlık duyuyorum ne de keder. Besbelli, öyle olmalıymış. Hayatımın çeyreğini onunla geçirdim ve buna rağmen bir ömür yaşamışçasına anneliğini tattım. İsyanlarım da oldu, beni anlamadığını da düşündüm. Eksikliğini de duydum, varlığına da şükrettim. Aramadım, aradı, yazmadım,O yazdı. En önemlisi, hayatıma saygı duydu. Benimle hiç dertleşmediğini hatırlıyorum. Hayattayken bu gerçek aklıma düşmemişti. Eleştirmedi, nasihat vermedi, beni mutlu eden sürprizler yaptı. Sayfa sayfa okunacak bir kitap
gibiydi benim için. Gözlerimi alamadığım bir film yıldızı. Birbirimize ne iltifat etmişliğimiz oldu ne de kavga ettik. Kötü zamanlarımda ne kadar belli etmediğini düşünse de benim için endişelendiğinin farkına varır renk vermezdim. Evden uzakta beni korurdu; kötü haberleri duyurmazdı. Hastalıklar, kazalar, talihsizlikler, sıkıntılar; hiç birini bilmezdim. Beni sevdiğini söyleyemezdi... Ben biliyordum. Beklemezdim.


Sinsi hastalıkla boğuşurken bir süre hastaneye yakın diye bir arkadaşının evinde kaldık. Evin misafir yatak odasında kocaman bir yatağı paylaştık. Bir gece ağladığını duydum, yarı uykulu nefesimi tuttum. İnme inmiş gibi kıpırdayamadım. Sırtımı dönüp onu utandırmak istemedim. O gece: "seni çok seviyorum kızım..." dediğini duydum. Bunu söylemeseydi de ben biliyordum. Sürekli tekrarlaması, haykırması gerekmiyordu, besbelliydi. Hislerimle anlıyordum. Bir an olsun iyi veya kötü arasında gidip gelmedim. Bir kez olsun anneliğini sorgulamadım. Ben onu yüreğinden tanıyordum. O benim Anne' mdi.

eylül



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Araf’ta
Bir Hayat Nasıl Ysşanılmaz Kılınıri
İnsanım Ben
Bir Hayat Nasıl Yaşan (Il) Maz
Sonu Gelmeden İnsanlığın
Ruh Hali
Kimi Suçlayacaksın?
Ruhun Yarası
İyilik Daima Kazanır
Otobüs

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hikayeler
Eksik
İnsan
Hayat/zaman
Eksik Olan
Yol Bitene Kadar
Eksik Olan
Sayfa Boş
Prologue
Kendini Nasıl Öldürürsün

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Eylül [Şiir]
Şimdi Aşk [Şiir]
Bir Şey Daha... [Şiir]
Teselli [Şiir]
Derin Hikayeler, Kısa Karşılaşmalar [Öykü]
Yusuf'un Şarkıları [Öykü]
Gülümseme Çiçeği [Öykü]
Vurgun [Öykü]
Gecenin İçinden Gelen Sesler [Öykü]
Salkım Söğüt Hayat [Öykü]


eylül kimdir?

yolcu

Etkilendiği Yazarlar:
insan, hayat


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © eylül, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.