..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçı, toplumda uzun çalışma ve çabalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yazarlar ve Şairler > Şevket Başıbüyük




12 Mayıs 2015
Malatya Anadolu Kitap Fuarı  
Şevket Başıbüyük
Standımız yoğun ilgi gördü. İlgi gördü çünkü hem İhsan Süreyya Sırma için hem yeni çıkan ve ilk kez fuarda okuyucuyla buluşan “Saadet Şehri Malatya” adlı kitabım vardı… Zira ben bu şehrin kitabını yazdım, halis muhlis Malatyalılarda da şehrin kitabına sahip çıktılar. (Bu arada kitabın çıktığından haberi olmayanlar; (beyanyayinlari@gmail.com) adresinden bu şehrin destansı kitabına ulaşabilirler.) Kitaba ilk imzayı ilk gün, ilk ziyarette Başbakan Yardımcısı Yalçın Akdoğan için atmıştım, fuarda son imzayı da fuarın 6. gününde bizleri ziyaret eden Malatya Ak Parti İl Başkanım Sayın Hakan Kahtalı için attım…


:ABIA:
Malatya Anadolu Kitap Fuarı

Bir fuar daha geride bıraktık.
Bu yıl çıtayı biraz daha yükselttik.
Daha doğrusu bu tür kültürel etkinlikler Malatya’ya yakışıyor.
Malatya ki vakti zamanında “Okumuşu Çoğaltma Okuyanı Koruma Derneği”ni kurmuş bir şehir.
4. Malatya Anadolu Kitap Fuarı’na bu pencereden bakıldığında; Malatya aslına rücu etmiştir…
Bu yıl 4.sü düzenlenen ve ilki 2012’de başlayıp yerelden ulusala, ulusaldan uluslararası bir kimliğe kavuşan Malatya Anadolu Kitap Fuarı bir önceki yıllardan daha hareketli ve verimli geçti.
Geçen yıl 300 bini aşan bir ziyaretçi sayısı olmuştu.
Bu yıl da, rakamsal olarak kaç ziyaretçi olduğunu bilmiyorum ama kalabalıktan turnikenin kilitlendiğini biliyorum.
Turnike yerine kurdurulan “X-Ray” cihazın kalabalıktan zorlandığını ve çoğu ziyaretçinin cihazdan geçmeden giriş yaptığını da biliyorum.
Demem o ki, fuarın bu yıl ki ziyaretçileri çok çok iyi idi.
Ayrıca fuara katılan yayınevi ve yazarların sayısı da bir hayli kabarıktı. 370 civarında yayınevi ile yurtiçi ve yurtdışı olmak üzere 265 yazar katıldı.
Fuarın bu yılki onur konuğu Prof.Dr. İhsan Süreyya Sırma idi.
İhsan Hocamla aynı yayınevi ve aynı standı paylaştığım için ayrıca bahtiyar kaldım.
Standımız yoğun ilgi gördü.
İlgi gördü çünkü hem İhsan Süreyya Sırma için hem yeni çıkan ve ilk kez fuarda okuyucuyla buluşan “Saadet Şehri Malatya” adlı kitabım vardı…
Zira ben bu şehrin kitabını yazdım, halis muhlis Malatyalılarda da şehrin kitabına sahip çıktılar. (Bu arada kitabın çıktığından haberi olmayanlar; (beyanyayinlari@gmail.com) adresinden bu şehrin destansı kitabına ulaşabilirler.)
Kitaba ilk imzayı ilk gün, ilk ziyarette Başbakan Yardımcısı Yalçın Akdoğan için atmıştım, fuarda son imzayı da fuarın 6. gününde bizleri ziyaret eden Malatya Ak Parti İl Başkanım Sayın Hakan Kahtalı için attım…
Başbakan Yardımcısı Yalçın Akdoğan’a Saadet Şehri Malatya’yı kitabı takdim ederken; “Fuarın açılışında Malatya ile ilgili konuşan tüm konuşmacıların Malatya ile ilgili dillendirdikleri her şey ve dahası var bu kitapta” demiştim.
Gerçekten de “Saadet Şehri Malatya” adlı kitabımda bu şehrin röntgenini çektim, damarlarından gezinerek kimi hayıflandım, kimi de sevinç çığlıkları attım, bu şehir için ağladım bu şehir için güldüm, ağlarken de gülerken de bu şehir için yaptım…
Malatyalılar da fuarda şehrinin destansı kitabına sahip çıktılar, imza aldılar, şereflendirdiler.
Beyan Yayınları standımda beni ziyaret ederek kitap alan tüm hemşerilerime minnetle şükranlarımı bir kez daha ifade etmek istiyorum.
Aynı zamanda duyarlıklarını gösterip haber ve röportaj yaparak Malatya eserinin tanıtımına katkı sağlayan Malatya’mızın görsel ve yazınsal medyaya de (Vuslat Tv hariç) teşekkür ediyorum…
Kitapta da ifade etmeye çalıştığım gibi;
Sevgili okur, ben bu duygu ve düşüncelerle kendime ait hissettiğim bu şehri yazmaya çalıştım…
Elbette ki, Yahya Kemal’in İstanbul’u anlattığı kadar anlatamamış, Tanpınar’ın Bursa’yı tasvir ettiği gibi tasvir edememiş, Orhan Veli gibi gözlerimi kapatarak dinleyememiş olabilirim, fakat emin olun ki onların kendi şehirlerini sevdiklerinden daha çok sevdim bu şehri…
Bahattin Karakoç’un da ifade buyurduğu gibi;
“Bu övgü sanadır Malatya
Benim türkülü ve şiirli dünyamda
Sen çok özelsin
Kabul et sevgimi, selâmımı
Oyumun rengini biliyorsun İmzamı senin için atıyorum işte
Sen gerçek güzelsin
Güzel ve füsunkâr
Sularını öpe öpe sarhoş rüzgâr
Öptüm gözlerinden güzel Malatya
Bir daha... bir daha... bir daha öptüm…”



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yazarlar ve şairler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kafka Neden Hamamböceği Oldu
Bir Portre/mustafa Düzleme
Malatya'da Kültür Denilince...
Dipsiz Umman
Uht"ul Mukaveme"ya Tanık Mektuplar
Damla Kuyusu
"Esrarlı Ada"
Kırmızı Karanlık
"Kitap Cafer"
"Yazmaya Dair"

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.