..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Cumhuriyet fikir serbestliği taraftarıdır. Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre saygı duyarız. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > eylül




24 Mart 2018
Aklımdaki Cinayet  
eylül
Ben bu hayatı bu şekilde yaşayacağım, flu. Kendimi ifade ederken dikkat ederim, çünkü söyleyeceklerimi ben bile kaldıramam. Okuyorum insanları, görüyorum eksik kalanları. Yalan sözler ok gibi saplanır ruhuma. Susuyorum, laf kalabalığında boğuyorum suskunluğumun bildiklerini. Yanlışım ben. Zavallıyım belki. Hayata göre önemsiz bir hatayım. Bununla yaşamak zorundayım. Derinmişim değilmişim, önemi yok.


:AJJB:
Parmaklarım klavyeye dokunduğunda aklımdaki herşey uçup gider. Oysa ne büyük, ne güzel cümlelerdi onlar. Çoğu zaman tutamasam da hiç birini, içimde durmaksızın yazan bir ben var. Paragraf paragraf aklımın ortasından geçen cümleler şelalesi altında nefessiz kaldığımı bilirim. Ruhumun, kendini teslim ettiği kalıptan çıkıp özgürce salındığını hissetmek, başımı döndürür. Hücreleriminden her biri "ben varım" diye haykırdığına yemin edebilirim. Sonra, birden, kelimelerimi, özgürlüğümü, kanatlarımı kaybettiğimle yüzleşirim. Ya sonra?..

Telefon, kapı, ödenecek faturalar; ihtiyaçlarınla uyanırsın. Bu denli bir tutsaklık Hayat, insanı ölesiye esir eder. Beklentilere zincirler. Yüreği, aklı, mantığı kör edip küçücük mutluluklara borçlandırır. Söz verdirir, minnet dayatır, kıpırdayamazsın. İnsansın çünkü, zaafların var. Dokunulmasını istemediklerin var, bu noktaya geldiğinde aşılmaz çaresizliğini anlarsın.

Herşeyin, senden çok önce, konulmuş bir adı var. Başlangıçta hiç önem vermezsin. Ütopyalara gülümser, hayallere sarılırsın. Adeta büyülenirsin. Yüreğin büyüdükçe büyür, ruhunun tüm pencereleri sonuna kadar açılmışken bir an gelir...
Beklenmedik, önemsiz bir bahane uyanışın olur . Bakmışsın ki, yoksun. Solgun, cılız, titrek bir gölgesin sadece. Yine de yaşamak zorundasın. Sonu gelmeyen soruların cevapları olmadığı bu yerde...

Hayat, gizli kanunlarıyla, seçilmiş ya da görmezden gelinmişlerin ruhlarıyla beslenir. Gözlerini açtığın an, kaderinle yüzleşirsin. Seçimlerin sana bırakıldığı yerdesin: korkarsın, yaşamazsın; ruhunu satar, yaşatmazsın. Belki de yaşamayı umursamazsın, belki yaşadığın için bedel ödetir veya ödersin. Tek bir gerçek var: herkesle baştan sona doğru yol alan otobüstesin. Aynı gökyüzü altında eriyip, aynı uçurumun kenarından düşmeyi beklersin. Kaçacak yer yok. Tutsaksın bu dünyada. Esaretin, nefesinin bittiği vakte kadar...

Aslında herşey net. Pencereden dışarıya bakmak gibi. Görüyorsun. İnsanları, siyah beyaz küçük hayatları. Gözlerini kapatıyorsun. Kaçış yok.
Günlerin her biri farklı gelir. Günler bazen gülümsetir, bazen ağlatır. Yeter ki kendini teslim et, günün geri kalanını sen belirlersin. Şüphesiz. Yüreğin veya düşüncelerinle. Yüreğin, ucsuz bucaksız özgürlüğün. Düşüncelerin, tekrar tekrar boğulduğun deniz, iyi ve kötüyü akıttığın nehir, İnsanlığın. Kim olursan ol, nasıl yaparsan yap, insansın ve gerçek bu.
Ağır olur düşünmek. Kapatamazsın kafandaki sesi, kaçamazsın kendinden. Susturursun içinden haykıranı, kör edersin göreni. Zor gelir yaşamak. İstifa, emeklilik yok hayattan. Mecbursun, içinde kalmaya...

Hiçbir şey durmuyor. Gözlerini sımsıkı yumsan da, gözyaşların yine akar. Boğazında bir yumruk olsa da, nefes alırsın. Öyle çaresiz ve öyle tek başınasın ki, isyan haykırır her nefesin. İsyan edemezsin. Olsa olsa tuhaf hallerin olur. Yadırganır, uyuza yakalanmış it muamelesi görürsün. İnişlerin, çıkışların, fikirlerin, sana dair ne varsa bulaşıcı. Düşünüyorsan ve hatta sorguluyorsan, dışlanırsın. Bir garip gelir duruşun, bakışın, sözlerin, şarkıların, şiirlerin, gülümseyişin, kederin... Geriye, yapacak tek bir şey var:
yavaştan, rahatsızlık vermeden, kabuğuna çekilirsin. Vazgeçtiğinden değil. Anladığından. Çıkış yok. Başka bir dünya yok . Değiştiremezsin. Değişemezsin. Kenara çekilip sessizliği örtünürsün. Küçük umutlarını öldürürsün. Senin cinayetin. Suçlusun. Mahkûmsun yaşamaya...



eylül



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hikayeler
Eksik
İnsan
Hayat/zaman
Eksik Olan
Yol Bitene Kadar
Eksik Olan
Sayfa Boş
Prologue
Kendini Nasıl Öldürürsün

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Araf’ta
Bir Hayat Nasıl Ysşanılmaz Kılınıri
İnsanım Ben
Bir Hayat Nasıl Yaşan (Il) Maz
Sonu Gelmeden İnsanlığın
Ruh Hali
Kimi Suçlayacaksın?
Ruhun Yarası
İyilik Daima Kazanır
Otobüs

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Eylül [Şiir]
Şimdi Aşk [Şiir]
Bir Şey Daha... [Şiir]
Teselli [Şiir]
Derin Hikayeler, Kısa Karşılaşmalar [Öykü]
Yusuf'un Şarkıları [Öykü]
Gülümseme Çiçeği [Öykü]
Vurgun [Öykü]
Gecenin İçinden Gelen Sesler [Öykü]
Salkım Söğüt Hayat [Öykü]


eylül kimdir?

yolcu

Etkilendiği Yazarlar:
insan, hayat


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © eylül, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.