..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ben bir kuşum; uçtum yuvadan... Artık ben nerede, eve dönme isteği nerede?.. -Leyla ve Mecnun, Fuzuli
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Ahmet Zeytinci




23 Temmuz 2018
Durumlar Kel İse Ne Yapmalı  
Ahmet Zeytinci
Yıllar yılı gazetelerde görürüm şu ilanı ''Müjde kelliğe çare bulundu, bu mucize ilacı tak diye alıp saçsızlık derdini şıp diye çözeceksiniz.'' Bir de tanınmış gazeteler verirler bu ilanı da ben şimdiye kadar o ilacı kullanıp da ''Hah ben de bu ilaç ile sırma gibi saçlara kavuştum.'' diyenini görmedim... Belki de bana denk gelmedi bu vatandaş...


:HBA:
Kel diye kimseler ile şimdiye kadar alay etmedim, şimdiden sonrada etmem, merak etmesin saçsız arkadaşlarım. Ancak bizde de şöyle bir laf var, bir çoğunuz bilirsiniz ''Durumlar kel acele gel.'' tabi burada durumların kel olması mecazi manada kullanılmış, hemen fark ettiniz... Durumlar kel abi diye size telefon açan ya da haber veren birine, ''Hemen elime tarak alıp geliyorum.'' demezsiniz... Ne dersiniz, ''Sen onları oyala ben hemen yettim Yetiş Bey gibi.'' diyebilirsiniz...


Yıllar yılı gazetelerde görürüm şu ilanı ''Müjde kelliğe çare bulundu, bu mucize ilacı tak diye alıp saçsızlık derdini şıp diye çözeceksiniz.'' Bir de tanınmış gazeteler verirler bu ilanı da ben şimdiye kadar o ilacı kullanıp da ''Hah ben de bu ilaç ile sırma gibi saçlara kavuştum.'' diyenini görmedim... Belki de bana denk gelmedi bu vatandaş...


Umarım kızmıyorlardır kel, pardon saçsız vatandaşlar bana... Bir dolu kel atalarımızda olmuştur geçmişte, öyle ya herkes sırma saçlı mıydı sanki? Siz o Tarkan ve Karaoğlan filmlerinde ki tiplemelere aldanmayın sakın, onlar belli ki kurgu... ''Kelin merhemi olsa önce kendi başına sürer.'' diye de güzel bir ata sözümüz var... Otuz sene de saçın dökülecek, iki merhem süreceksin saçların şıppadanak yerine gelecek... Ama böyle bir merhem bulunsa da ücreti herhalde bir servet olur gibime geliyor...


Şimdilerde moda keller arasında saç ektirmek... Bildiğiniz tarlaya tohum eker gibi saç ekiyorlar insanın kafasına, bir yerlerden koparıp koparıp ekiyorlar... Çok da ucuz bir tedavi değil bildiğim kadarı ile ayrıca sigorta bunu ödemiyor maalesef... Ha bir de peruk olayı var ki bildiğim kadar günümüzde tanınmış bir çok sanatçı da peruk takıyor kafasına...


Yeter ki memlekette durumlar kel olmasın, ayrıca da birileri bize vatan için 15 Temmuz da olduğu gibi 20 Temmuz 1974'de olduğu gibi ''Durumlar kel acele gel.'' derse de hiç yüksünmeden koşa koşa gideriz...


Keller ile ilgili bir dolu da espri ve anlamlı söz var. ''Çekicilik beyinden gelir, üzerinde ki kıllardan değil.'' değil ama? Bir kel size gelip de ''Abi ben kel miyim?'' derse ona vereceğiniz cevap da ''Yok abi kel değilsin de kafa derin herkesten biraz daha fazla gözüküyor.'' Bir de ne demişler ''Tarihe bir bakın bütün büyük adamlar keldir.'' Aman dikkat edin saçlarınıza, iyi bakın da erkenden dökmeyin...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sizi de Beşikteyeken Kerttiler mi
Biyolojik Çöp Olmayın
Kıroloji Biliminin İncelikleri
Gerçekleri Tarih Yazar Tarihide
Sıkıyor ve Yoruyor Bu İnsanlar Bizi
Ey Türk Esnaf ve Zanaatkârı
Bu Devirde Ne Kaldı
Yapmayın İnsanı Yalnızlaştırmayın
Zahmetli İşler Bunlar
Bu Yazıda Dayak Yerleştirme Bulunmaktadır

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bilgisayar Oyunlarının Gerçek Amacı
Ramazan Kolisi ve Volisi
Karalahana Çorbası Gururumuzdur
Kamera Şakası Şaklabanlıkları
Sosyal Medya Fenamenleri
Dünyada ki Bütün Karışıklıklar Emperyalizme Yarar
İnsanları Yazalım Biraz
Bekle Bizi Mars Sıra Sende
Sam Amcaya Popomla Gülüyorum
Nolcek Bu Fenerbahçenin Hali

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Papatyaya [Şiir]
Babam Eve Her Döndüğünde [Şiir]
O Zamanda Bir Leştiniz [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.