..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir şey insan kadar yükselemez ve alçalamaz. -Hölderlin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Ahmet Zeytinci




6 Ekim 2018
Turşunun da Böylesi Olur Mu Demeyin  
Ahmet Zeytinci
Turşu, Türk mutfağının vazgeçilmezlerinden de birisidir. Çeşit çeşit yapar, annelerimiz, ninelerimiz. Turşu kurulur, evlerde kış yaklaştı mı özellikle... Hıyar turşusu, biber turşusu, fasulye turşusu, domates turşusu, çeşit çeşit yapılır, lezzet ile afiyet ile yenir...


:HIB:
''Kur artışına tepki için "Dolar ve Euro" turşusu yaptılar!''
''Eyüp Belediyesi'nin Kemerburgaz'da düzenliği turşu festivali bir birinden renkli görüntülere sahne oldu. Festivalde kur artışına tepki olarak kurulan dolar ile euro turşusu' ve ahtapot turşusu büyük ilgi gördü.'' BASINDAN

Turşu, Türk mutfağının vazgeçilmezlerinden de birisidir. Çeşit çeşit yapar, annelerimiz, ninelerimiz. Turşu kurulur, evlerde kış yaklaştı mı özellikle... Hıyar turşusu, biber turşusu, fasulye turşusu, domates turşusu, çeşit çeşit yapılır, lezzet ile afiyet ile yenir...

Şimdilerde de bizim muzip vatandaşlarımız dolar ve euro turşusu kurmuşlar. Lezzetli olur mu olmaz mı, işte orası meçhul... Sanırım hepimiz dolar ya da euro turşusundan ise hıyar ya da biber turşusunu tercih ederiz. En azından bizim memlekette yetişen bir ürün hıyar, biber ve çeşitleri...

Bir de şu var, dolar ile euronun turşusunu kurmaya kurarız da acaba biz turşularını kurduktan sonra değerleri artar mı azalır mı? Bunun değerlendirmesini ve tespitini iyi yapmak lazım... Suyunu, tuzunu da iyi ayarlamak lazım... O değil de turşularını iyi kurmazsak Allah muhafaza midemize de oturur bu turşular, sonra ne halt edeceğiz onu da Allah bilir...

Yurdun en güzel turşuları Ankara'nın Çubuk İlçesinde üretilir. Bu güzide ilçemizde her yıl geleneksel olarak yapılan Uluslararası Çubuk Turşu Festivali vardır. Yurt içinden ve yurt dışından bu festivale onlarca dernek, kuruluş, özel ve tüzel kişiler destek verirler...

Eyüp Belediyesinin düzenlediği Turşu Festivalinde ''Karpuz, balık, avokado gibi ürünlerin turşularının sergilendiği festivalin en dikkat çeken ürünlerinden biri ise ahtapot turşusu oldu.'' Kolları ve lezzeti ile sarmak için yiyecek kişileri, bekliyor Ahtapot Turşusu...

Bir de şu var dolar ve euro turşusunu kurdunuz kurmaya da, sonrasında da diğer paralar ''Bizim başımız kel mi bizim de turşumuzu kursunlar diye Rus Rublesi, İngiliz Sterlini, Kuveyt Dinarı, Suudi Arabistan Riyali gibi paralar da isyan ederse o zaman ne halt edeceğiz?'' Çok önemli bir konu gerçekten. Bu sorun çözüme kavuşturulmazsa dünya da büyük bir kargaşaya gebe gibi görünüyor, benden söylemesi...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sizi de Beşikteyeken Kerttiler mi
Biyolojik Çöp Olmayın
Kıroloji Biliminin İncelikleri
Gerçekleri Tarih Yazar Tarihide
Sıkıyor ve Yoruyor Bu İnsanlar Bizi
Ey Türk Esnaf ve Zanaatkârı
Bu Devirde Ne Kaldı
Yapmayın İnsanı Yalnızlaştırmayın
Zahmetli İşler Bunlar
Bu Yazıda Dayak Yerleştirme Bulunmaktadır

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bilgisayar Oyunlarının Gerçek Amacı
Ramazan Kolisi ve Volisi
Karalahana Çorbası Gururumuzdur
Kamera Şakası Şaklabanlıkları
Sosyal Medya Fenamenleri
Dünyada ki Bütün Karışıklıklar Emperyalizme Yarar
İnsanları Yazalım Biraz
Bekle Bizi Mars Sıra Sende
Sam Amcaya Popomla Gülüyorum
Nolcek Bu Fenerbahçenin Hali

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Papatyaya [Şiir]
Babam Eve Her Döndüğünde [Şiir]
O Zamanda Bir Leştiniz [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.