..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Müzik söylenemeyeni, ama sessiz de kalınamayanı anlatıyor. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Unutulamayan Dönemler > Alp Şahin




18 Ocak 2024
Uçuyoruz  
Alp Şahin
Uzay'a Sait Faik Abasıyanık ‘’kafasında’’ yazarlar, beraberinde de haham, papaz ve imam göndermek gerek. Niye? Çünkü bu insanlar da Uzay’dan Dünya’ya şöyle bir baksınlar… Güneş’i, Ay’ı, beraberinde Evren’i bir nebze anlasınlar.


:BAC:
Tarih 18/01/2024.

Daha fazla aksilik olmazsa Türkiye saatiyle yarın yani Cuma gece yarısı biraz geçtikten sonra, ilk kez Türkiye Cumhuriyeti’nden biri, farklı milletlerden oluşan dörtlü ekiple uzaya çıkacak.

Vatanımız için tabi ki sevindirici bir şey… Öyle ya, baktığın zaman Orta doğu ülkeleri gibi ekonomik bağımsızlığımızın zorlandığı, hayata dair, misyon, vizyon, beklenti, erdemlik ya da felsefe gibi değerlerin yok olduğu, salt maddi ve mevkiisel başarıların bizlere bir şey katacağını sanan fareler gibi bencil, hamamböcekleri gibi de küçücük ama bir o kadar da kocaman bir çoğunluktan ibaretiz.

Halbuki bu adamların yanına yine dörtlü farklı milletten Sait Faik Abasıyanık ‘’kafasında’’ yazarlar, beraberinde de haham, papaz ve imam göndermek gerek. Niye? Çünkü bu insanlar da Uzay’dan Dünya’ya şöyle bir baksınlar… Güneş’i, Ay’ı, beraberinde Evren’i bir nebze anlasınlar… Ne kadar aciz kullar olduğumuzu hissettikten sonra da bize o anki yaşadıklarını kendi betimlemeleri ve bilgi seviyeleri ile anlatsınlar.

Yoksa… Albayımın açıklamalarına baktım, direkt mantıksal ve bilimsel yönde araştırmalar olacağını söyleyip pekala normal karşılıyor. İyi de… Bana göre bu yetmez ki… Benim isteğim, Uzay’dan Dünya’yı gördükten sonra kah işi bilen yazarlar, kah ise cidden işin ehli din adamları tarafından bazı şeylerin anlaşılıp beraberinde de toplumlara anlatılması…

Sonrasında da… Toz tanesi kadar minik birer faniler olduğumuzu kabullenip, artık ”insan” gibi davranmamız gerektiğini istediğimizde de, bildiğin uzay gemileriyle Battlestar Galactica tadında evrene yolculuk yapılmalı… Ha ben görmem tabi ama insanlık adına bu işin inceden başlaması lazım… Kabul edelim ki; bu Dünya’nın ömrü, biz insanlardan dolayı, o kadar da uzun ömürlü değil… Koloniler kurmalı. Ademoğlu, Yaratan izin verdikçe farklı gezegenlerde var olmalı.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın unutulamayan dönemler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Erdemlik
Hakk ve Hak

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Biraz Ara
Haklısın
Kasa Bira Almış Bilmem Ne
Tanrıça Hera
Gece Gündüz
Uğruna Nefes Alıp Verdiğim
Kötüyü Cezalandıranlar
Çatlama ve Çatlatma
Bir Avuç İyi İnsan
Evlilik Kurumu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Vatan [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Seçim [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.