..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Olgunluğa erişmemiş şairler ödünç alır, olgunluğa erişenler çalar. -George Eliot
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Dinler, İnançlar ve Ateizm > Alp Şahin




30 Ekim 2024
Şeytan ile Rabb  
Alp Şahin
Baba’dır… Vardır illa bir bildiği. Hep öyle değil miydi zaten?


:BI:
Şeytan ile Rabb arasındaki kavga tamamen realiteden kaynaklanmaktadır. Baktığında Şeytan; Rabb dışında hiçbir şeye biat etmeyen bir varlıktır. Bu yüzden de onun sınavı bizlerin ilk atası Hz Adem’dir.

Biraz düşündüğünde Rabb’in yarattıkları arasında en çok zaafı olan, ister çamur, ister balçık de, gün sonunda dandirikten teyyare yaratılan bir canlıdır insan. Bu yüzden de bu kadar kusurlu olduğu için en büyük armağana sahiptir. Nedir o? Özgür düşünme ve bağımsız olabilme hürriyeti.

Öyle ya; Rabb sadece insana kendi olabilme hürriyeti vermiştir. Amma velakin her seferinde O’nu öven şeytan, bu durum karşısında tabi ki hoşnut olmamıştır. Öyle ya o ateşten yaratılandır… O bilge olandır… Yine o sadece Rabb’ine biat edendir… Bu yüzden nasıl olur da o, Rabbi dışında başka birine biat edebilirdi ki? En basiti böylesine kusurlu bir canlı nasıl onun Rabb’ini övebilir, Rabb’inin değerini bilebilirdi ki?

Bu da bizi günümüze getiriyor… Şeytan’ın her seferinde unuttuğu bir şey var. Gün sonunda hepimiz O’ndan geliyoruz. Haliyle peygamberlerin yolundan da şaşılsa, peygamberler kişisel hırslar için harcansa da, bilmediği dilde kutsal kitapta yazanları tekrarlayarak ritüelleri tekrarlayanlar olsa da, Rabb yolunda ilerleyenler mutlaka olacaktır belki de şundan uzak durun dedikleri O’nu en çok anlayanlar olacaktır.

Bunun nedeni de cennet vaadi, ukalalık ya da bencillik değil… Tamamen realite. Bana her yeni bir güne uyanma şansı veren bir Yaratan karşısında niye kişisel şeylere yenileyim? Niye toplumun çoğunluğu öyle düşünüyor diye ben de öyle düşünüyor olayım? Beni ilgilendirmiyor ki toplum… Ben; benim. Alp’im.

Bu yüzden ben senin beklediğin gibi olmayan kullardan olmaya çalışıyorum… Evet türlü türlü senaryoların var, evet belki gururun kırıldı bize biat etmen söylendiği için… Fakat konu biz değiliz konu senin sınavın… Haliyle sen de çok kasma… Baba’dır… Vardır illa bir bildiği. Hep öyle değil miydi zaten?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın dinler, İnançlar ve ateizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hollywood Şeytanı
Al-ilah

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trump Zaferi
Düşman
İnsanımsı Yaşam Formları
Şehzade
Timur
Kopuk Kopuk
İsrail ve Hamas
İşine Gelirse
Komplo Teorileri No: 828
Kötüler ve İyiler

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Vatan [Şiir]
Seçim [Şiir]
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.