Yalnızca hava, ışık ve arkadaşın varsa hiç üzülme. -Goethe |
|
||||||||||
|
„Bir sonraki ‘an’ı beklemeyin. Bir sonraki ‘an’ diye bir şey yok Sonra diye bir şey yok. Akış sürer gider. Her bir ‘an’la birlikte olun. Her ‘an’la birlikte yaşayın. Cehenneme Övgü, G. Vassaf „ An!..Ben doğar doğmaz suya bırakılan bir ‘an’ım. Binlerce metre yüksekte bir kaynaktan, göllere ve denizlere varırım. Bir molekül olup, hemcinslerimle o bütünü oluştururum. Ben hırçın bir suyum. Kaynaklarım zamanla kurusa da, gene de akışımı amansız sürdürürüm. Gözyaşlarım nasıl kolayca bulursa, bulurum ben de yaşamın doruklarından öylece yolumu. Yaşamın eğik düzleminde yaşamayı severim; çünkü akışım hızlanır, gücüm artar, böylece yaşama dört elle sarılırım. Akıp giderken şöylesine ucundan, kıyısından dokunup geçtiklerimde hoş bir tad bırakırım. Asla geriye dönüp bakmam. Her şey o anki dokunuşun gizinde saklanmıştır. Bir tuşa dokunurcasına hafif ve yumuşak; sözcüklere sığmayan bir anlam içerir, o ‘an’. Eğer güneşin bir tanrısı olsaydı, o ancak ‘an’ olabilirdi. Çünkü o, milyarlarca kilometreyi dümdüz geçerken, o ‘an’a saygısından kırk beş derece eğilir, reverans yapar. Bana aşık ne güzeller tanırım. Gelip, benimle korkusuzca kucaklaşırlar. Bu ne hoş bir duygu, ah!..Bana en çok kim aşık, bilir misiniz? Tabii ki nilüfer! Ben bir ‘an’ım! Bir düzlükte nilüferle iç içe olsam da, akışım asla durmaz; buhar olup, uçar; bulut olup, yağarım. Ne şarkılar, ne türküler yakılır üstüme. Nice kentleri süslerim bir inci gerdanlık gibi. Nice krallar üstümde şaşaayla yürüdü. İçlerindeki korkuyu ancak ben duyabildim. Milyonlarca yıllık geçmişimi toplasanız, ancak bir ‘an’ eder. Çünkü içinde barındırdığı özde yalnızca o ‘an’ var. Gökyüzünde gördüğünüz sayısız yıldız kümesi beni izler. Yaşamdaki ‘an’ın gücünü onlardan alırım. İçimde kaynayan pırıltıların her biri bir ‘an’dır. O anı görebildiğinizde, gözlerinizin kamaştığını fark edersiniz. Cennete gidecekler benim hayalimle yanıp, tutuşurlar. Hoş, o huriler, şimdi bende soyunup, dökünse de, onların aklı fikri hâlâ oradadır. Onların benim ‘an’ oluşumdan haberleri yok! Umarım, siz de bilinmeyen ‘an’ı bekleyenlerden değilsinizdir. Gelin, benimle her ‘an’ı dolu dolu yaşayın.../..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ömer akşahan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |