Dünyaya geldiğinden, dünyada bulunduğundan, dünyadan gideceğinden hoşnut olan bir kimse görmedim. -Namık Kemal |
|
||||||||||
|
Oysa ben bir eğitimciyim. 28 yıl ilkokul öğretmenliği yaptım. 15 yıl köylerde çalıştım.Tek öğretmenli bir okulun hem müdürüydüm, hem öğretmeniydim ve hem de hizmetlisiydim. Hem de yıllarca. Okulumun yakacak ihtiyacının bir kısmını, öğrencilerimle birlikte dağlardan topladığımız kozalak, çalı, çırpı ile sağladım. Okul bahçesinin çitini kendim onardım.Badanasını kendim yaptım. Okulun temizliğini, yine öğrencilerimle birlikte sağladım. Ödeneği olmayan bir okulun kırtasiye masraflarını ben karşıladım. Okulun ihtiyaçlarını karşılamak için, varlıklı kişilere el- avuç açtım. Dilencilik yapmakla eleştirildim. Kermesler düzenledim. Türk Milli Eğitiminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda, Atatürkçü öğrenciler yetiştirdim. Onlara vatan, millet sevgisini aşıladım. Çalışkan, üretken, dürüst bir vatandaş olmaları için, elimden gelen gayreti gösterdim. Bir kış günü düşüp, bacağım alçıya alındığında; koltuk değnekleriyle 15 gün okula gittim.Tek öğretmen olduğum için, istirahat bile edemedim. Ama; banka dolandırmadım.Vergi kaçırmadım.Yurt dışına kaçıp, kırmızı bültenle aranmadım. Naylon fatura düzenlemedim. Bankaların içini boşaltmadım. Şimdi bir emekliyim. Ne zaman yaptığım öğretmenlikle gurur duyacak olsam; “Türkiye Seninle Gurur Duyuyor!” sesleri yankılanıyor kulaklarımda.Türkiye hiçbir zaman benimle ve benimle gibilerle gurur duymadı, duymayacak. Bunu biliyorum. “Acaba “ diyorum, “Ben nerde yanlış yaptım? Türkiye benimle neden gurur duymuyor?” Bu sorunun yanıtını bir türlü bulamıyorum.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |