..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamın tanımı yoktur. -Halikarnas Balıkçısı
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Kâmuran Esen




15 Nisan 2011
Ne Yazsam Ne Yazsam!  
Siyaset dışında ne yazsam!

Kâmuran Esen


Başımızı, milletvekili aday listelerinden kaldırıp, etrafımıza bakmanın zamanı gelmedi mi ?


:BAAI:
Bir yerel gazeteye köşe yazısı yazıyorum naçizane. Seçimlerin yaklaşması ve milletvekili adaylarının kesinleşmesi sebebiyle; görsel ve yazılı basında, iki üç kişiden oluşan birlikteliklerde bile adaylardan söz edildiği, hangi partinin ne oranda oy alacağının tahminlerinin yapıldığı bir zamanda, zor geliyor köşe yazısı yazmak. Çünkü, herkes seçime ve adaylara odaklanmışken, seçim konusunun dışında ne yazsam, yazacaklarımın, okuyucuya anlamsız geleceğini biliyorum. Olası işlediği bir suç nedeniyle, bilekleri kelepçelenerek evinden götürülen bir babanın arkasından , “ Gelirken çocuğa çiklet getir.” diye seslenen karısının durumuna düşeceğim. “Adamın derdi inekle dana, senin derdin sürmeyle kına.” hesabı yani.

Siyasetle yoğrulduğumuz şu zamanda, “ Dünyada, en çok gazetecinin tutuklu olduğu ülke Türkiye’ymiş.” desem, bunun ne denli utanç verici bir durum olduğunu söylesem, bu tespit birçok kişiye lüzumsuz bir bilgi gibi gelir.

Özellikle son aylarda çocuk ve kadınlara yönelik şiddetin ve cinayet olaylarının artmasının ne kadar vahim bir durum olduğunu söylesem, bazıları içinden “Şimdi sırası mı ?” diyecektir.

“ ÖSYM sonunda, YGS sınavında şifre olduğunu kabul etti ama bunun sehven oluştuğunu söyledi.” desem; bazıları “ belliydi ” veya “Yok canım !” demekle geçiştirir. Alıştık çünkü sınav rezaletlerine. Bugünden sonra; sınavlarda şifre, hile olmasının haber değeri yoktur artık; ancak şifre ve hile olmamasının haber değeri vardır. Dün, oğlu seneye üniversite sınavına girecek olan bir anneye şifre konusunda ne düşündüğünü sorduğumda, “ Televizyonda öyle bir şeyler duydum ama aslı var mı bilmem.” diyerek geçiştirdi . Hiç dehşete düşmedi ? Seneye benim oğlum, güvenilir bir sınava girebilecek mi acaba diye endişelenmedi.

Ama o anneye “ Fatmagül’ün Suçu Ne” dizisiyle ilgili bir şey sorsaydım, eminim hiç eksiksiz yanıtlardı. Saçma sapan, kadını eve kapatan, hele hele kadının memleket sorunlarına kafa yormasını, fikir üretmesini engellemek için yayımlandığına kesin olarak inandığım gündüz programlarıyla kadınlarımızı pasifleştirenler, onları uyuşturmak isteyenler, nasıl da amaçlarına ulaşmış görünüyorlar. Binlerce çocuğumuzu ilgilendiren, onların hayatlarına yön verecek veya seçtikleri yolu değiştirecek kadar yanlışların yapıldığı bir sınav karmaşasından habersiz anneler; haberi olup da gıkını çıkarmayan, boyun eğen çok sayıda vatandaşımız var. Hele hele seçim ortamına girdiğimiz şu zamanda, hiçbir sorun, birçoklarını ilgilendirmiyor.

“Dünyada, en çok gazetecinin tutuklu olduğu ülke Türkiye’ymiş.”…” Onlar da dillerini tutsalardı.” diyebilir misiniz ? Düşünce özgürlüğünü yok sayabilir misiniz?

“ ÖSYM sonunda, YGS sınavında şifre olduğunu kabul etti ama bunun sehven oluştuğunu söyledi.”…Bir cinayet zanlısı savunmasında, “ Ben öldürdüm ama sehven.” diyebilir mi? O sehven sözcüğü, zanlının suçunu hafifletebilir mi? Öleni, geriye getirebilir mi ?

“ Kültür Bakanı Ertuğrul GÜNAY ; DEVLET TİYATROLARINI KALDIRALIM dedi.”… Bu açıklamanın, Sümeyye ERDOĞAN’ın tiyatro oyununu terk etmesinden hemen birkaç gün sonra yapılmış olması, size düşündürücü gelmiyor mu ?

“Dış ticaret açığı, Cumhuriyet Tarihinin rekorunu kırdı.”…….Şimdi siz, rekor açığını unutmak için, devletten aldığınız 3 – 5 kuruş destekle mi avunacaksınız ? Ülkemizde tarımın ve hayvancılığın öldüğünden rahatsızlık duymayacak mısınız ?

Başımızı, milletvekili aday listelerinden kaldırıp, etrafımıza bakmanın zamanı gelmedi mi ? Bana sorarsanız, zamanı – korkarım ki - çoktaaan geçti. Yazık ! Çok yazık !

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teşekkür...
Gönderen: Vildan Sevil / , Türkiye
15 Nisan 2011
Ülkede olan bitenden çok,yazında pek güzel dile getirdiğin, topluma iyice sıvanmış bir kara kil, vurdumduymazlık, bana ne'cilik kahrediyor insanı sevgili Kamuran, kahrediyor...Neyse ki, coplara, biber gazlarına karşın, sokaklara dökülmek zorunda kalıp hak aramaya çalışan yavrular, bir umut ışığı sanki. Ona da kılıf hazır. Söylemekten de, dinlemekten de bıkmadıkları terane, hemen devrede: Belirli odakların kışkırtmasıymış.Böylesi bir utanmazlık ve onu yutan aymazlık...Ellerine sağlık. (Not: Bu yorum aracılığıyla nazik hoşgeldin'ine, sevgilerimi katıp hoşbulduk, diyeyim.Sağol.)




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel Dilimiz Türkçe
Türkülerimiz
Başlık Yok!
Imf'ye Borç Veriyoruz Yalanı
Kadın İkinci Sınıf Vatandaş mı?
Umutla Başlayan Bir Günün Hikâyesi
Anneanneler Üzerine Bir Araştırma(!)
Bir Pazar Yerinde Yaşananlar
Bize Bi'şeycikler Olmaz!
Dün Gece Bir Rüya Gördüm – 6

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kızım Sen Avukat Ol!
Atatürk'e Mektup
İstanbul Sizin Olsun
Ben Birazcık Deli miyim?
Öğretmenler Günü
Mudurnu'da Bir Günlük Gezi
Yeğenime Yaptığım Peynirli Börek Tarifi
Bişim Efde Heykes Bi Asayip...
Kaybedecek Hiçbirşeyi Olmayana / Ölüm...
Canı Sıkılmak Nasıl Birşey?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.