Edebiyat yaşamın öncüsüdür, onu öykünmez, ona istediği biçimi verir. -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
Bay Veneranda bir bayanı sokakta durdurdu. »Affedersiniz', dedi Bay Veneranda bayana. »Venedik’ten şimdi geri döndüm.' »Öyle mi?', dedi bayan. »Haber verdiğiniz için teşekkür ederim. Peki, bunun benimle ne ilgisi var?' »Bu Sizi gerçekten hiç ilgilendirmiyor mu?' diye sordu Bay Veneranda, çok şaşırmış gibiydi. »Hiç mi hiç ilgilendirmiyor', dedi bayan. »Ya şimdi?', diyerek Bay Veneranda kadının ayağına bastı. »Benim Venedik’ten dönmüş olmam gerçeği Sizi halâ ilgilendirmiyor mu?' »Ufff', diye bağırdı bayan ve bir adım çekildi. »Bu da ne oluyor şimdi! Ne yaptığınızı sanıyorsunuz?' »Görüyor musunuz?' dedi Bay Veneranda, rahatını bozmadan. »Eğer Venedik’ten geri dönmemiş olsaydım, ayağınıza basamazdım, öyle değil mi? Yoksa Siz, halâ Venedik’te olsaydım, Milano’daki birinin ayağına basabileceğimi mi düşünüyorsunuz?' »Sizi terbiyesiz herif!' diye bağırdı bayan kızgınlıkla. »Nasıl isterseniz' dedi Bay Veneranda. »Olduğumdan bin kat terbiyesiz de olsam, Venedik’ten buraya ayağımı uzatıp, ayağınıza basamazdım. Terbiyesizlik dalında dünya şampiyonu bile olsa, Venedik’ten ayağını kaldırıp Milano’daki bir bayanın ayağına basamaz.' »Bilmem…', diye kekeler bayan, şaşkın ve derinden incinmiştir. »Bilmiyorsunuz', dedi Bay Veneranda, »ama yine de inatla ve ısrarla benim Venedik’ten dönmüş olmamın Sizi ilgilendirmediğini iddia ediyorsunuz. Bu arada ayağınız da acıyor. Siz kalın kafalının birisiniz. Evet Siz busunuz!' »Yetti artık!' diye bağırdı bayan öfkeyle. »Peki, peki', dedi Bay Veneranda. »Şimdi tatmin oldum. Çünkü gözlerinizden anlıyorum ki, benim dönüşüm Sizi az da olsa ilgilendiriyor.' Ve Bay Veneranda bayana eliyle bir öpücük gönderdi, ardına baka baka oradan uzaklaştı. (Çev. Ali Osman Öztürk)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ali Osman Öztürk, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |