Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx |
|
||||||||||
|
Hayatının ikinci evresinde ise gerek dünyada, gerekse Rusya’daki yoksul ve hak yoksunu insanları görüp bu acıyı içinde duyan bir Tolstoy vardır. O bu durumun bir felaket yaratacağını çok iyi biliyordu. İnsanları uyarmayı kendine bir görev bildi. Ama karısı dâhil kimse onu duymadı. Kitaplarının telif ücretleri parasına para kattı ama o mutsuz ve neden yaratılmış olduğunu sorgulayıp durdu. Eleştirileri yüzünden kiliseden kovuldu. Zaten o kilisenin kendine yetmediğini biliyordu. Zengindi ama huzursuzdu, huzursuzluğunun kaynağı kendisinin başkalarına öğütlediği gibi bir hayat sürememesinden kaynaklanıyordu. Bu ikilem onu iyice rahatsız ediyordu. Her şeyden kaçmak uzaklaşmak istiyor ama yapamıyordu. Son kaçışlarından birinde 7 Kasım 1910’da bir tren istasyonunda zatürreeden ölmüş yaşlı bir adam gördüler. Bu yaşlı adam Tolstoy’du. Anlatılanlara göre İslam'a olan merakı sebebiyle bir gece trene binip İstanbul'a gitmeye karar verdi, ancak tren istasyonunda fenalaştı. Oradaki görevlilerden birinin evinde geceyi geçirdi, ertesi gün hayata gözlerini yumdu. Hayatı boyunca yaşamın nasıl bir şey olduğunu anlamaya çalıştı. Romanlarının bir kısımı şöyledir. Çocuklukluğum İlk Gençlik Gençlik Öykülerinin bir kısımı şöyledir, Toprak Ağasının Sabahı Baskın Ormanın Kesimi Notes of a Billiard Marker İki Süvari Subayı Bir Karşılaşma Tipi Masalları Fil ile Tilkiler Masallar Eğitim yazıları, Popüler Eğitim Eğitim ve Öğretim Programları ve Danışmanlığın Tanımı, Bunun dışında Din ve Ahlak Doğmatik Teolojinin Eleştirisi İncil'in Kısa Bir İzahı The Four Gospels Unified and Translated Church and State Neye Güveniyorum? Sanat ve Edebiyat Sanat Nedir? Sanat ve Sanatsal Olmayan Shakespeare ve Drama Tolstoy, çalışma ofisinde 1908 Sosyal ve Siyasi Denemeler Moskova'nın Nüfus Sayımı (1882'de) M. A. Engelhardt'a Mektup O Halde Ne Yapmalıyız? Kadınlar El Emeği Zihinsel Hareketlilik ve El Emeği Kültür Şöleni (Moskova Üniversitesinin Yıldönümü'ne) Bir Devrimci'ye Mektup Oyunlar Karanlığın Gücü (dram) Aydınlanmanın Meyveleri (komedi) Ceset (tamamlanmamış konularını içeren geniş bir üretim alanı vardır. Goethe’nin dediği gibi” İnsan doğumundan getirdiği yasalardan kurtulamaz.” Yazarımızla ilgili olarak kaynağını tam olarak hatırlayamadığım bir alıntı ile yazımı bitiriyorum. Volga’ya yolunuz düşerse suya iyi bakın eğilin Tolstoy’u sorun, inanın size ondan bahsedecektir (Yağmur Dergisinin 30. Sayısını kaynak olarak kullandım.)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © eyyüp yıldırmış, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |