..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Öyle yaşamalısın ki ölünce mezarcı bile üzülsün. -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > 7nci Sanat (Sinema) > eyyüp yıldırmış




19 Şubat 2009
Beşir"le Vals  
eyyüp yıldırmış
Örneğini ABD sinemasında sıkça gördüğümüz bir tür sinema filmi; Vietnam İşgalinin, Afganistan İşgalinin, Irak işgalinin özür dilemesi niteliği nasıl filmler çevrilmişti bir anımsayın...


:BCEE:
Örneğini ABD sinemasında sıkça gördüğümüz bir tür sinema filmi; Vietnam İşgalinin, Afganistan İşgalinin, Irak işgalinin özür dilemesi niteliği nasıl filmler çevrilmişti bir anımsayın. Bu da bir katliamın Sabra ve Şatilla katliamına dair bir bakıma özür dileme niteliği taşıyan bir film. İsrail, Almanya, Fransa, ABD ortak yapımı bir çalışma. Ari Folman yönetmiş, senaryo yine aynı isme ait. Animasyon, Biyografi türünde çekilmiş, Yapımcılığını Bridgit Folman Film Gang Firması üstlenmiş, tam üç dilde İbranice, Almanca, İngilizce ve Türkçe alt yazılı bu film. Bu yıl yabancı dilde en iyi film Oscar'ının adayları arasında gösteriliyor. Başta dedik Beşir’le Vals, İsrail'in Ortadoğu politikasını eleştiren bir yapım. Yine en baştan söylemiştik "Beşir'le Vals" Amerika'nın katliamlarından sonra Hollywood aracılığıyla 'özür' mahiyeti taşıyan filmleriyle benzerlik taşıyor.

'Beşirle Vals' hafızasını yitirmiş Ari Folman adındaki bir İsrail askerinin rüyasıyla başlıyor. Rüyasında 26 köpek tarafından ölümüne kovalandığını görüyor. Bu olaydan sonra yola çıkan Ari Folman (Beyrut Kasabı' Ariel Şaron dan söz ediliyor), hafızasını yenilemek adına eski silah arkadaşlarıyla görüşmeye başlıyor. Arkadaşlarından eskiye dair hikâyeler dinleyen Folman rüyasının ne anlama geldiğini çözecek delilleri topluyor. 26 köpeğin sırrı, Falanjist askerlerin, daha çok Filistinli öldürebilmeleri için, Filistin köyüne gelen yabancıları haber veren 26 köpeği öldürmesidir. Ari o gizemli günleri deştikçe, hafızasında gerçeküstü resimler oluşmaya başlar. Başir' le Vals filminin tüm Avrupa'da ödülleri toplaması ve 'Yabancı Film' dalında Oscar'a aday olması bile batılı dostlarımızın son yaşanan olaylara bakışını ortaya sermesi açısından da önemli. Film bir özür dileme niteliği taşısa da Filmde Filistinli bir çocuğa İsrail askerlerinin karşılık veriş sahnesi hiçbir özür ile telafi edilecek türde görülmüyor.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın 7nci sanat (sinema) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Duru Bir İnsan, Yılmaz Duru" Ya Vefasızlık…

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Nu Ninda - An Ezzateni, Watar - Ma Ekuteni
Yaratıcı Drama
Claude Monet' İn Yaşamı Üzerine Bir Deneme
Putin mi Medvedev mi Rusya"nın Gerçek Lideri Kim?
Seç Beğen Her Çeşit Öğretmen Var!
Fransa (Soykırım) Yapmamıştır
Sarı Gelin
Sokak Çocukları
Yunan Megalo İdea" Sı ve İnsan Hakları
Tolstoy" Un Derdi Neydi?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aşık Veysel [Şiir]
Bir Sevdam Var [Şiir]
Kızlar Sinisi Efsanesi [Öykü]
Domates Suyu [Öykü]
54. Kalas [Öykü]
Biraz Daha Işık! [Öykü]
Angut Kuşunun Vefası [Öykü]
Ah İsmail Ah [Öykü]
Aramızdaki Hainler (Şahmeran Efsanesi) [Öykü]
Yalnız Bir Yıldız [Öykü]


eyyüp yıldırmış kimdir?

1959 Divriği/Sivas doğumluyum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © eyyüp yıldırmış, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.