Aşkın aldı benden beni. -Yunus Emre |
|
||||||||||
|
Namı diğer V, benim favorim filmlerimden biridir. Fantastik-Bilim-Politik Kurgu diye sınıflandırabileceğimiz bir türe dahildir. Bir çizgi roman uyarlaması olan 2005 yapımı filmin yönetmeni James McTeigue . Başrol oyuncuları Hugo Weaving, Natalie Portman ve Rupert Graves . Her ne kadar Hugo Weaving film boyunca yüzünü göstermemiş olsa da maskeli figüre son derece akılda kalıcı bir performansla hayat vermiş. Bunu inkar edemeyiz. Filmin konusu gelecekteki bir Büyük Britanya'da geçiyor. Görünen o ki Amerika'nın başlattığı savaşlar iyice yoldan çıkmış ve bir Haçlı Seferi halini almış. Dünya da bu Haçlı Seferi çılgınlığından payına düşeni almış. Aşırı söylemleri olan radikal liderlerden birisi süratle yolu tırmanıp İngiltere'de başa geçmiş. İngiltere'de müslümanlar, göçmenler, eşcinseller ve muhalifler kısa sürede bu diktatörlüğe geçiş yapan liderin gazabından kaçamamış. Totaliter bir rejim kara bir bulut gibi çökmüş üzerinde güneşin batmadığı topraklara.. Kahramanımız V de bu ortamın yarattığı bir asi. Tarihi bir figür olan Guy Fawkes 'dan ilham alarak büründüğü kılığıyla ortaya çıkıyor ve bir direniş için ilk ateşi yakıyor. Olaylar onu tesadüfen bir gece vakti Evey isimli bir genç kadınla tanıştırıyor ve hikaye gelişiyor.. V for Vendetta bence anlattığı düşünce ve şiirsel, destansı ifade şekliyle son derece dikkate değer bir film. Filmin afişindeki "Özgürlük, Sonsuza kadar" sloganı ve filmin bir sahnesindeki "Beneath this mask there is more than flesh. Beneath this mask there is an idea, Mr. Creedy, and ideas are bulletproof"(Bu maskenin altında etten fazlası var. Bu maskenin altında bir fikir var, Bay Creedy, ve fikirlere kurşun işlemez) deyişleri bile şiirselliğin nasıl tavan yaptığını göstermeye yeterli. Görsel olarak, oyunculuk olarak ve hikaye akışı olarak ele alındığında film bence ortalamanın çok üzerinde iyi. V'nin kullandığı özlü sözler için bile bu film izlenir. İnce, alaylı bir mizah anlayışıyla da dikkat çeken film ayrıca V'nin bıçaklarıyla dansettiği dövüş sahneleriyle de göze çok hoş geliyor. V for Vendetta bence okullarda ödev olarak ele alınmalı. Çok fazla söze gerek yok, siz hala burada mısınız? Yürüyün ve filmi hemen izleyin. İzlediyseniz bir daha izlemekten zarar gelmez, ben şimdi öyle yapacağım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Levent Ölçer, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |