..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Prensiplerden hoşlanmam. Önyargıları yeğlerim. Daha içtenler. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bilim Kurgu > Taner SARGIN




4 Haziran 2011
Hayal Gücünün Paradigması 1  
Yazarken sınırları nereye kadar zorlayabilirsiniz?

Taner SARGIN


Yıllar önce kurguladığım ve bir internet sayfasında paylaştığım bu öyküm kopyalayıp yapıştır mantığı ile çalışan bir sürü İnternet kullanıcısı tarafından kendilerine aitmiş gibi kullanıldı. O zamanlar imla kurallarına önem vermeden yazdığım bu öykü ya da öykü denememi bir daha düzenleyip sizlerle paylaşmak istedim. Bir çok kimse uzun yazılardan hoşlanmıyor bu nedenle küçük parçalar halinde sizlerle de paylaşmak istedim.


:BCJH:
Sercan, bir sabah okula gitmek için otobüs durağına yaklaştığında içinden bir ses otobüse binmemesini söyler. O yürümeyi severdi. Çoğu zaman daha ilerdeki durağa yürür otobüse oradan binerdi.

İşte böyle bir gün, yürürken sol tarafına baktığında her gün geçtiği bu yolda daha önce farkına varmadığı, ulaşması gereken bir yer olduğu düşüncesine kapıldı. Parkın içinden geçen yola doğru yöneldi. Tamamen içinden gelen sese kulak vererek hareket etmekteydi. Ses net bir tonda, her kelimesi gün gibi açık düzgün cümlelerle iletişim kurmakta idi. Hiç kimsenin bilmediği ve asla bilemeyeceği bilgiler Amazon nehrinin suları gibi derin ve hızlı biçimde dökülüyordu.

Sercan ın dikkat ve ilgisi o kadar yükselmişti ki her bilgi yerine yerleşiyordu. Tüm olan biten hafızasının raflarına kendine has bir düzen ile doluyordu. Dağınık bir şekilde atılan bilgilere ulaşması zor ve çok yer işgal ettiğinden Sercan farkına varmadan bir sistem içinde bilgi depoluyordu. Dış dünyayla alakası kesilmiş ve dışarıda olan biteni algılayamaz durumda idi.

Parktan çıktığında okula iki saat geç kaldığını anladı. Parkta dış dünyadan alakasını kestiği halde nasıl yürümüştü. Bu süre boyunca bedenini ne kontrol ediyordu da hiç dikkat çekmeden normal bir insanmış gibi görünebiliyordu? Normal görünmüyorsa birileri müdahale etmeliydi. Ama onca kalabalıkta kimse bir anormallik hissetmemişti.

Bu iki saat içinde onca yıllık okul yaşamı boyunca elde edemediği bilgiler Yağan kar ın birikmesi gibi istiflenmişti. Tarif etmesi güç bilgilerle dolu olan kafasında insanlara anlatamayacağı ve insanların onu asla anlamayacağı düşüncesi tedirginlik vermekteydi. Sercan, o güne kadar kafasında oluşmamış onca şey ne olmuş da bir anda ortaya çıkıvermişti? Yoksa içinde açığa çıkmaya çalışan biri mi gizlenmişti. Kafasında bazı soru işaretleri de belirmişti parktan çıktığında, bunları tekrar değerlendirmek üzere ilgisini okuluna ulaşmaya yönelterek en yakın durağa doğru yürüdü.

Otobüste yolculuk boyunca bilinç üstü ile bilinçaltı arasında gidip gelmeler yaşadı. Evrenin uzam boyutları anti evrenin uzam boyutlarıyla zaman ve mekân çakışması mı yaşamıştı? Karşıt evrendeki yansıması ile bir bilgi akışımı idi yaşadıkları? Şuuru uzayın derinliklerine uzanımlar yapıyordu. Evrende bir nokta olan şuuru ile başka noktalar arasında kıyaslamalar yaparak, muğlâk olan kavramları açığa çıkarıp olan bitene tanım getirmeye çalışıyordu.

...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bilim kurgu kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hayal Gücünün Paradigması - 5
Hayal Gücünün Paradigması 4
Hayal Gücünün Paradigması 2
Hayal Gücünün Paradigması 3
Ben ve Ben

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sakarı Boyu Hikâyeleri İle Seyr - Ü Sefer - 3
Sakarı Boyu Hikâyeleri İle Seyr - Ü Sefer - 2
Sakarı Boyu Hikâyeleri İle Seyr - Ü Sefer - 1
Kaktüs ve Akrebin Kısa Tarihi
Dünyanın Herhangi Bir Köşesi, Bilin Bakalım Neresi?
GDO'yu Beklerken
Masal Bu Ya/ Eke'yi Beklerken 2
Masal Bu Ya/ Eke" Yi Beklerken 1
Üç Kafadar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Git Kendinde Kaybol Arama Beni [Şiir]
Keşiş Dağında Erguvan Kokusu [Şiir]
Müşküre [Şiir]
Topraktan Gelen Sesler [Şiir]
İçimde Bir Şiir Ölüyor [Şiir]
Yavaş Yavaş Ölürler Neruda"yı Nazım"ı Tanımayanlar [Şiir]
Hava Kar Yağıp Buz Kesiyor [Şiir]
Kayıp Şiirler Şehrinde Yitirdiklerim [Şiir]
Geceye Saçlarından Dökülenler [Şiir]
Filler ve Çimen (*) [Şiir]


Taner SARGIN kimdir?

Yakamozları yazmaktan çok, içine girmemin getirdiği duyguyu yazmayı tercih ederim.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Taner SARGIN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.