..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yedi iklim dört köşeyi dolandım / Meğer dünya her tarafta bir imiş. -Dadaloğlu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > İronik > selim koç




8 Ocak 2012
Dialog - 1 -  
selim koç
"az önce yoksunluklar karakolunu taradı ruhum."


:AFGG:


DİALOG -1-

A:az önce yoksunluklar karakolunu taradı ruhum.kendini tanımlayabildiği yerde insan bir olgudur.ateşin püskürdüğü bir öfkenin tiktakları kulaklarında uğuldarsa ey mizansen lütfen bana seslen...
Z:hayır bu gam yüklü bulut ve bu tekerlekli iklimlere mahkum arısal sokuculuk bu öfke ve intikamın soğuk bedenselliği ve kim aramaz ki sönük nedenselliği.ve ver bana imgeni cesaretim bedenselliğe düş.düş kurmalarda kendimi kuramadığım doğru...
A:kurumsallaşmamışsın dostum.önceliğin yok,sonralığın batakta,ruhun atakta.karşıdan bir sevda çıkabilir ve onu uçurabilirsin.hadi bunu kendin için yap para için değil.parasal yalnızsın sorun bu mudur yalnızca üç adım geç bunları...
Z:tanerle tatar arkadaşım mithata saldırıyor.lise 7.dönem uzatmalı yıllardayız.taner ve tatar dışarıdan.seher var tatarın kızkardeşi. mithatı ona asılmakla suçluyorlar.zafer yetişiyor o ara kapışmalar.okula geliyorum olay taze bitmiş.zaferin suratı kıpkırmızı.bana vuruyor koş muratı al diyor.ne olduğunu söylemiyor.o ara ülkücülerle husumetimiz var.o zannediyorum.geçerken ülkücü barış ve diğerlerini görüyorum tepki yok.cocuklar toplanıyor yavaş yavaş.ben evden bir sustalı kapıp muratı alıyorum.murat bıçağı cebine alıyor varıyoruz okula.meğer ülkücülerle mevzu değilmiş.seherin abisi tatar ve taner serserisi diyorlar.toplanıyoruz ama kimse ortada yok.sonra öğle çıkışında elimize ne geçmişse sokuyoruz ceplere kola şişesi,sopa,zincir,emanet zafer iyice psikopata bağlamış.o koca paltosuna sivil savunma baltasını sokuyor.oha! diyorum.çıkışta tatarların grup yok.okul sokağını toplu olarak geçip dağılıyoruz.hayat ta birleşip savaşıp dağılmak değil mi bir yandan?
A:küçüğüm elemanlarla araba lastiği indiriyoruz.siboba kibrit çöpü sokup.bir kamyonun yanına sokuluyorum.siboba ittiriyorum çöpü.sibob tıss diyor.çöpü çekiyorum ama tıslamaya devam ediyor durmuyor panikliyorum.kilitlenmişim kaçamıyorumda.o sırada arkamda bir el,kulağımı çekiyor.dönüyorum az biraz."yürü babana piç kurusu" diyor.zaman ve mizansen.hiç çekildinizmi hayatın bir kıyısından...
A:teknolojik cinnetler ve o uzak ölümler.suret ve de özlem.hiç ittirilme duygusu yaşadınız mı? belki.senin yaşamış olduğun bu itilme duygusu zamanın huysuz yangısı ve yansısıdır.zaman sözleri yansılar ve suratını buruşturur.kalemden kan damlar amma velakin ayşe seni sevmez çünkü o yoktur kimi zaman birşeylerin olmadığını sezdiğin gibi.
Z:algının kapıları hep açıktır.çölde yılan kovalarsın yeri gelince.yeri gelince bir asit kuyusunda renklere bulanırsın.çözümü yoktur dostum.alavere dalavere alayımız nöbete gider didaktik olarak.etik olarak ise zaten her sevgilinin ğöğsüne ilk dokunuş inanılmaz heyecan verir.sonra söner gidersin o da zamanda kayıptır hiç dokunamadığın biriyle ne farkı var ki!
A:çözümlemeler bandında dans ederken o gözlemler bizi yerlerde süründürür.ilk yumruklar ilk barışlar kadeşten beri sinemaskop düzeyde barındırır ruhunuza.her diayalog kendi içinde tutarsızdır kendi dışında özgür...
Z:kendini yak ve özlemleri ısıt.tek sonluluk uzamları yanıltmaz oysa çift sonluyuzdur.ama çokluk yanılgıdır.çift te tektir.meselalarda çıkıp meselelere yolculuk yapmak balık istifine dönmektir.
A:rölanti diyorum rilaks diyorum anlamıyormusun.aslında hayat zamanla aynı şeyi tartışır ve aynı şeyi savunur.fakat farklı mecralarda akarlar.bir ağacın kabuğuyla yaprakları gibi.dökülürler dökülürler soyulurlar soyulurlar kururlar.gözyaşları gibi.aşktan bazende aşksızlıktan çatlarlar.susuz kalır tüm ömür ve bir çağlayan bekler.çağlayan gelir ve boğulur gam yüklü gözler.adım adım...

devam edecek...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İronik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kaptan Reisin Seyir Defteri
Bir Duyu Yitiminin Ardından Bölüm (A)
Bir Sensizliğin Dışavurumu
Önemli Bazı Noktaları Atladım ve Suskunluğu Platforma Taşıdım
Black
Eclipse
Silahın Akord Edilmiş Melodik Tarafsızlığı
Orient Express (Jean Dubux ile Etienne Jacques)

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yazdıklarıma İnanmanızı İstemiyorum Kuşağı
Ruh İklimleri
O Aşk Sokağında Yaşıyor
Diğer Tarafa Kirişi Kır 2. Koşmak Zamanı
Kabusların Krallığı
Hız! Diğer Tarafa...
Gözlerini Kapat ve Onbeşe Kadar Say
Yoldaki İşaretler
Karanlığın Ortasındaki Adam
Tüm Karşılıksız Aşklara Yönelik Eylem Hazırlığındayken Operasyon Yedim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ruhun Belgesi Düştü Pencereden [Şiir]
Güz Kurusu [Şiir]
Soğuk [Şiir]
İslam ve Sosyalizm [Bilimsel]
İnsan ve Diyalektik [Bilimsel]


selim koç kimdir?




yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © selim koç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.