Pek çok doktorun yardımı ile ölüyorum. -Büyük İskender |
|
||||||||||
|
“Keno ölmüş duydunuz mu?” “Keno ölmüş duydunuz mu?” dedi. “Allahuekber!” dedim ve döndüm… “Hocam, ‘Allahuekber!’ diyebilir miyiz? “Elbetteki diyebilirsiniz” dedi. Rahatlamıştım… Rahatlamam yanlış yapmadığıma kani olduğum içindi… Zira soruyu bir İslam Âlimine sormuş o da; “Ebetteki diyebilirsiniz” demişti. Demek yanılmıyormuşum… Zira kâfirlerin ölüm haberini alan bir Müslüman’a düşen ‘tekbir’ çekmektir tıpkı Müslüman’ın ölüm haberini aldığında; “İnna Lillâhi Ve İnnâ İleyhi Raciûn/ Biz Allah'a ait (kullar)ız ve şüphesiz O'na dönücüleriz.(Bakara 156)" dedikleri gibi… Evet, ‘Keno’ da gitti diğer tüm firavunların gittiği gibi. Yukarıdaki konuşma, 4. Malatya Anadolu Kitap Fuarı’nda aynı yayınevi ve standı paylaşmakla iftihar ettiğim İslam Âlimlerinden Prof. Dr. İhsan Süreyya Sırma ile aramızda geçmişti. Muhterem İhsan Hoca’mın tabiriyle ‘Keno’ öldü… Bizler de öleceğiz ancak o öldüğünde bizler tekbir çektik, inşallah bizler öldüğümüzde, ölüm haberimizi alanlar; “İnna Lillâhi Ve İnnâ İleyhi Raciûn” derler ve bizlere Allah’tan rahmet dilerler… Keno, 12 Eylül 1980’de yaptığı askeri darbeyle en çok tanınır. 1980’den 1989 yılına kadar (9 yıl) cumhurbaşkanlığı yaptı dönemlerde kan kusturdu bu memlekete. Apoletleri düştükten sonra, doksanlı yaşlarında ancak yargılandı ve nihayetinde (geçen yıl) müebbet hapis cezasına çarptırıldı. Keno, darbe sırasında yaklaşık 600 bin kişi gözaltına aldı işkencelerden geçirdi… 50 kişiyi gözünü kırpmadan darağacına gönderip astı-kesti… Keno, 9 yıl işgal ettiği o makamdan aldığı güçle, kendi ifadesiyle; ‘adaletli olsun diye bir sağdan bir soldan astı…’ Evet Keno, bu memleketin evlatlarını bir sağdan bir soldan asarak katletti… Keno hem katil hem zalimdi… Şimdi o firavun öldü… Haberlerde de öğrendiğiniz gibi sahip çıkan yok. Kano’nun leşi -neredeyse- yerde kalacak. Bir sağdan bir soldan kestiği için şimdi ne sağ, ne sol sahipleniyor… Sağ da sol da onu lanetle anıyor, kabullenmiyor… Ama toprak, geçmişte tüm firavunları kabul ettiği gibi onu da kabul edecektir… Sonrası… Sonrası hesabı Allah’a kalmıştır. “Keno ölmüş duydunuz mu?” “Allahuekber!” “Allahuekber!” “Allahuekber!”
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |